2026-09-13, 11:20
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det är snarare så att de på Flashback förväntar sig ett skifte och att man beskriver hur obegripligt det är att vi ska vända åt fel håll igen efter de kaosår vi hade med den rödgröna sidan.
Vad är det som blivit bättre med de senaste 4 årens styre jämfört med när rödgröna satt? Undrar då jag tycker att det alltid är tomma löften oavsett vilka som styr.
Senast redigerad av aztlan 2026-09-13 kl. 11:23.
2026-09-13, 11:21
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
För att det känns mer högtidligt och speciellt.

Jag förstår ärligt talat inte detta. Är det inte bättre att det blir utspritt. Folk tar ansvar för att slippa röstkaos och köbildningar?
Medlem
Citat:
Varför väljer man att rösta på valdagen och riskera alla dessa köbildningar och kaos?

I min stad har det varit kö samtliga tillfällen vi försökt förtidsrösta.
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Varför väljer man att rösta på valdagen och riskera alla dessa köbildningar och kaos?
Antar det kanske är av tradition... Eller att man ville se klart alla debatter innan man bestämmer sig.
2026-09-13, 11:22
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Jag tippar en rödgrön vinst. Men inte en sådan pass stor att det blir lätt sedan.

Tror liberalerna klarar sig precis, möjligtvis får de smisk av deras senaste framgångar i veckan (varför stödrösta på någon som ser ut att klara sig).

Vänstern och centern äter röster från S, då man inte vet hur regeringen skulle se ut. LD ökar då SD are och Moderater lägger en röst på Ebba, som kanske kan stoppa vänsterpartiet och MP från regeringen, men ändå röstar på Tidö.

Ser fram emot en spännande kväll när rösterna räknas. Hoppas inte det blir massa tjafs om valfusk bara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Ingen chans för Tidö, med tanke på att detta val har rekorddeltagande från förorterna och det redan är säkerställt att de röstar 80% vänster. Kom ihåg dessa syns heller inte i opinionsmätningar för de är inte ute i orten och frågar.

Sedan behöver ju L 4%, och det i sig är ju ett mirakel om det skulle ske.
Japp, och om vi får rödgrön majoritet nu kommer det delas ut ännu fler medborgarskap till nästa val. Game over Sverige, tyvärr. Dock tror jag L klarar sig, de där småpartierna är riktigt seglivade av alla stödröster.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Vad är det som blivit bättre med de senaste 4 årens styre jämfört med när rödgröna satt?

Man har lyckats skifta fokus från förövaren till brottsoffret. Fått ner skjutningarna samt fått bort sekretesser mellan myndigheter så att det lättare går att fånga upp ungdomar som är på glid. För att nämna några...
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ja12
Kommer inte hända Swexit på evighet. Kommer AFS änns få 2% eller 4% eller mer inom omröstning?

AFS lär få runt 0.3-0.4%
2026-09-13, 11:24
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Vad är det som blivit bättre med de senaste 4 årens styre jämfört med när rödgröna satt?

Du kan ju knappast missat vad som skedde mellan 2014-2022? Sverige förändrades i grunden. Du har väl följt och sett utvecklingen? Att Sverige blivit mer otryggt är ingen skrämselpropaganda utan det är en verklighet man måste förhålla sig till. Tidö har vänt på utvecklingen även fast det är många år eller årtionden kvar innan man kommer kunna vända på det helt. Nej, jag röstar inte SD.
2026-09-13, 11:25
Medlem
HomoDeuss avatar
En samling åsnor lyckas dela upp sig i olika grupper med var sin färg. Och nu rekommenderas övriga åsnor välja vilken grupp man gillar. Och ägna söndagen i spänning avvaktandes röstresultatet.

Imponerande
2026-09-13, 11:25
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Vad är det som blivit bättre med de senaste 4 årens styre jämfört med när rödgröna satt? Undrar då jag tycker att det alltid är tomma löften oavsett vilka som styr.

Lägre inflation, Bättre syn på brottslighet och brottsoffer och skärpta straff. Mer pengar över i plånboken, Lägre bensinpriser bland annat.
2026-09-13, 11:26
Medlem
Citat:
Det är snarare så att de på Flashback förväntar sig ett skifte och att man beskriver hur obegripligt det är att vi ska vända åt fel håll igen efter de kaosår vi hade med den rödgröna sidan.
Det har varit högermajoritet sedan 2006
Okunnighet om hur riksdag och regering fungerar är skrämmande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in