2026-09-12, 20:56
Medlem
VoktorDodkas avatar
Men snälla Lehmann, ge dig, du måste inte få till flera extra frågor när du inte har något mer att komma med. Lär dig även att läsa rummet när dom inte vill fortsätta svara på dina korkade nonsensfrågor.
Citera
2026-09-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
-0.2
Oj, vid perfekta förhållanden hade hon slagit världsrekordet! Trodde det skulle vara omöjligt.
Citera
2026-09-12, 20:58
Medlem
Crapmagics avatar
"Gumman i lådan" lanserar skämtaren Al hadji
Citera
2026-09-12, 20:59
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Men snälla Lehmann, ge dig, du måste inte få till flera extra frågor när du inte har något mer att komma med. Lär dig även att läsa rummet när dom inte vill fortsätta svara på dina korkade nonsensfrågor.
Lehmann frågade Femke Bol om varför benen kändes tunga......Goddag yxskaft liksom.
Citera
2026-09-12, 21:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Jo, Werro är otroligt bra.
Jag bara minns röster här på forumet som tidigt under säsongen hävdade att Bol typ aldrig skulle komma under 1.56 p g a sin 400-metersprofil.
Nu är hon redan nere på 1.54.71 så potential finns ju naturligtvis där.

Jag var en av dem som var skeptiska men jag uttalade mig aldrig om några tider.
Citera
2026-09-12, 21:08
Medlem
Crapmagics avatar
Sandy Morris amerikanska tränares live reaction, det var nått nytt i favoriserandet av USA
Citera
2026-09-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag var en av dem som var skeptiska men jag uttalade mig aldrig om några tider.
Jag kommer inte ihåg vem som skrev vad, det är inte intressant. Men det fanns en skepsis och hon har ju redan överträffat mångas förväntningar.
Blir hur som helst intressant nästa säsong, en het gren har det blivit.
Citera
2026-09-12, 21:17
Medlem
Nu har jag sett ikapp två första dagarna och tycker det är en överraskande bra mini-mästerskap.

Men nu får de fan ta bort Lehmann från intervjuerna! Det är sämre än nånsin vilket inte säger lite. Jag är säker på att många insatta sportkännare tycker precis likadant
Citera
2026-09-12, 21:27
Medlem
Ser fram emot 3 timmars idrott på kunskapskanalen i morron. Karsten Warholm, främst, på 400 meter.
Citera
2026-09-12, 21:29
Medlem
Crapmagics avatar
Varför fick vi se den där modeshowen? är det för att det är amerikaner?
Citera
2026-09-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestvetaren
Hade säkert blivit ett nytt svenskt rekord utan problemen med häckarna i sista kurvan. Själv säger han att han tappade en sekund. Kanske lite att ta i, men nog tappade han en dryg halvsekund.
Ja, nog en överdrift. Han tappade 0,47 på Dos Santos mellan 100 och 200, och 0,27 mellan 200 och 300.
Citera
2026-09-13, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Resonemanget håller inte. Det är möjligt att köra t.ex kula och slägga parallellt. Med andra ord spelar det ingen större roll att man inte kan arrangera t.ex spjut och diskus samtidigt. Dessutom är tävlingsdagen tre timmar lång, vilket innebär att det inte är några problem att arrangera t.ex både diskus och spjut - med bara fyra kastomgångar - efter varandra under de timmarna med bara åtta deltagare och bara de de fyra främsta som får kasta vidare i den sista omgången.

Herrarnas slägga avverkades t.ex på en dryg halvtimme eller 30 min under fredagen, vilket innebär att man rimligen hade kunnat trycka in sex (!!!) kastgrenar efter varandra vid behov med tre timmar på sig per tävlingsdag.
Handlar inte om ett vanligt tidsschema utan om vad som ryms i TV sändningen. Trots att man bantat teknikgrenarna rejält så ryms endast en bråkdel av prestationerna i TV sändningen. Dock finns det förstås flera olika faktorer bakom vilka teknikgrenar man valt. Att herrarnas slägga är med handlar om att det är arrangörslandets bästa gren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in