2026-09-13, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag förstår att du verkar vara känslomässigt involverad i detta. Men du måste förstå att så länge du anklagar Ciara för allt som har hänt så kommer du att få en motreaktion från andra utan den känslomässig kopplingen. De som har sett vad som hände i verkligheten.

Se bara på bandets reaktion. MånsPetter själv ångrar sig och förstår vad hans ord ledde till, men du fortsätter skuldbelägga dem.

Det är samma med ditt ältande om förtal, hade MånsPetter själv känt sig förtalad så hade han kunnat stämma Ciara. Nu är det bara du och nån mer som känner er ställföreträdande kränkta, men det är ingen grund för förtal.

Att MånsPetter verkade vara fullständigt nedbruten på rättegången om bidragsbrottet verkar ha gått över, på Carolas fest var han väl harmonisk där han stod på VIP-altanen och minglade och hade det trevligt med en blåögd blondin vid sin sida?

Fast nu blir det lite märkligt. Först var uppgifterna från Carolas fest något jag ”övertolkade”, nu använder du själv samma uppgifter som argument för hur MZ mår.

Och att någon varit fullständigt nedbruten vid ett tillfälle och senare ser harmonisk ut på en fest är väl knappast någon motsägelse. Snarare får man väl hoppas att han faktiskt mår bättre nu.
Citera
2026-09-13, 03:42
Medlem
Citat:
Jag förstår att du verkar vara känslomässigt involverad i detta. Men du måste förstå att så länge du anklagar Ciara för allt som har hänt så kommer du att få en motreaktion från andra utan den känslomässig kopplingen. De som har sett vad som hände i verkligheten.

Se bara på bandets reaktion. MånsPetter själv ångrar sig och förstår vad hans ord ledde till, men du fortsätter skuldbelägga dem.

Det är samma med ditt ältande om förtal, hade MånsPetter själv känt sig förtalad så hade han kunnat stämma Ciara. Nu är det bara du och nån mer som känner er ställföreträdande kränkta, men det är ingen grund för förtal.

Att MånsPetter verkade vara fullständigt nedbruten på rättegången om bidragsbrottet verkar ha gått över, på Carolas fest var han väl harmonisk där han stod på VIP-altanen och minglade och hade det trevligt med en blåögd blondin vid sin sida?
Jag har väntat på detta. Att du skulle antyda att Måns bara grät krokodiltårar i rätten.
Du är en fruktansvärd cynisk människa. Du tror inte att de berodde på att Måns mådde väldigt dåligt av att beröra den värsta tiden i sitt liv.
Att tvingas in i sina mörkaste minnen och försöka förklara. Och du tror inte att det var hemskt att befinna sig i en situation där man anklagas för bidragsbrott?

Det var honom verkligen väl unt att komma ut på fest bland gamla goda vänner och slippa att sitta hemma och tänka på allt skit.
Missunnar du honom det?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-13 kl. 03:46.
Citera
2026-09-13, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vill du få någon att tro att du faktiskt läser MPZs bok??

Det finns ingen rimlig möjlighet att du lyssnade till denna nedbrutna man i natt, för att därefter genast fortsätta att anklaga honom för all världens soptippar, bara för att därefter återigen byta åsikt till att MZ blivit insiktsfull.
Hur många minuter tills du kommer påstå att "han är ett värdelöst as"?

Du spelar sjuka spel.
Det som hänt beror på honom själv. Han har ljugit, bedragit och missbrukat. Att han verkar ha börjat komma till insikt om detta själv innebär ingen motsättning, det ena förutsätter det andra.

Ditt citat om ”värdelöst as” får du äga och förvalta själv för det är inte mitt, likväl som att jag anklagat honom för all världens soptippar är något som du fantiserat ihop. Jag har varit ganska specifik om vilka misstag jag tycker att han har gjort i sitt liv.
Citera
2026-09-13, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Fast nu blir det lite märkligt. Först var uppgifterna från Carolas fest något jag ”övertolkade”, nu använder du själv samma uppgifter som argument för hur MZ mår.

Och att någon varit fullständigt nedbruten vid ett tillfälle och senare ser harmonisk ut på en fest är väl knappast någon motsägelse. Snarare får man väl hoppas att han faktiskt mår bättre nu.
Fast nu var det kindpussarna som du övertolkade, eller hur?
Citera
2026-09-13, 03:48
Medlem
Citat:

MZ känner sig inte bara extremt förtalad. Han ÄR det.
Och jag har redan berättat att han lovade att inte anmäla henne som en eftergift för att få ha sina barn i Sverige.
Vad i helvete är det du inte förstår?
Citera
2026-09-13, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har väntat på detta. Att du skulle antyda att Måns bara grät krokodiltårar i rätten.
Du är en fruktansvärd cynisk människa. Du tror inte att de berodde på att Måns mådde väldigt dåligt av att beröra den värsta tiden i sitt liv.
Att tvingas in i sina mörkaste minnen och försöka förklara. Och du tror inte att det var hemskt att befinna sig i en situation där man anklagas för bidragsbrott?

Det var honom verkligen väl unt att komma ut på fest bland gamla goda vänner och slippa att sitta hemma och tänka på allt skit.
Missunnar du honom det?
Då är vi överens, han verkade bara nedbruten på förhöret men inte på Carolas fest. Vilka antydningar du hittar i detta konstaterande får du stå för själv, du konstaterar faktiskt samma sak.
Citera
2026-09-13, 03:51
Medlem
Citat:
Det som hänt beror på honom själv. Han har ljugit, bedragit och missbrukat. Att han verkar ha börjat komma till insikt om detta själv innebär ingen motsättning, det ena förutsätter det andra.

Ditt citat om ”värdelöst as” får du äga och förvalta själv för det är inte mitt, likväl som att jag anklagat honom för all världens soptippar är något som du fantiserat ihop. Jag har varit ganska specifik om vilka misstag jag tycker att han har gjort i sitt liv.
Du om någon saknar självinsikt samt självkritik! Visst har du det! Varje dag ett evigt ältande om hur usel Måns är och hur underbar motparten är. Gå du bakåt från o med här och läs dina soptippshögar som du skyfflat över Måns. Det är nästan så jag får lust att citera dig.
Citera
2026-09-13, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
MZ känner sig inte bara extremt förtalad. Han ÄR det.
Och jag har redan berättat att han lovade att inte anmäla henne som en eftergift för att få ha sina barn i Sverige.
Vad i helvete är det du inte förstår?
Har du någon källa till ditt påstående? Du räknas inte.
Citera
2026-09-13, 03:58
Medlem
Citat:
Fast nu var det kindpussarna som du övertolkade, eller hur?

Kindpussarna och hjärtana tydligen.

Jag har fortfarande aldrig påstått att de ”älskar varandra”. Jag skrev att de visar honom stöd. Det är faktiskt du som hela tiden övertolkar det JAG skriver.
Citera
2026-09-13, 03:59
Medlem
Citat:
Har du någon källa till ditt påstående? Du räknas inte.
"När allt faller".
Citera
2026-09-13, 04:00
Medlem
Citat:
Då är vi överens, han verkade bara nedbruten på förhöret men inte på Carolas fest. Vilka antydningar du hittar i detta konstaterande får du stå för själv, du konstaterar faktiskt samma sak.
Men är du dum? Förstår du inte utsattheten i situationen Måns befann sig. Tror du att det är mysigt att tvingas berätta om den mörkaste tiden i sitt liv. Att tvingas riva upp alla sår. Och vara inför rätta anklagad för bidragsbrott.

Det är väl stor skillnad på att komma till en trevlig fest med gamla kompisar och branschfolk.
Få dricka ett glas champagne eller två och få känna sig som en riktig människa.

Det är två diametralt motsatta situationer. Som himmel och helvete.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-13 kl. 04:34.
Citera
2026-09-13, 04:17
Medlem
Citat:
Jag har gett dig källan.

MånsPetter dömdes för olovligt kvarhållande av två barn. Du vet vilka. De överlämnades med polishandräckning till sin mamma. Det känns lite märkligt att jag återigen måste förklara ett självklart uttryck.
Källan är från hörsägen från nån annan alltså.
Tycker du att du är seriös?
Jag frågade inte om det. Utan varför du säger att Måns försökte ta barnen från deras mamma?
Dessutom var det beräknande Ciara som begärt handräckning av polisen. Allt för att ge MZ dålig publicitet.
Hon som tänker så mycket på deras barn. Du tror inte barnen blev rädda väl?
När ska han avtjäna straffet för att han "Dömdes för olovligt kvarhållande av barn"?
När faller domen?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-13 kl. 04:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in