Resultat: Vem vill ni helst ha som statsminister i nästkommande mandatperiod?
Ulf Kristersson (M)
64,06%
435 röster
Magdalena Andersson (S)
13,99%
95 röster
Ingen av de två, en helt annan (skriv inlägg)
17,23%
117 röster
Vet ej
4,71%
32 röster
2026-09-12, 23:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Om inte Tidö-sidan vinner valet imorgon så måste man anse att det är något allvarligt fel på väljarna.

Sedan 2022 har precis varenda kurva vänt och pekar i rätt riktning. Ingen regering har någonsin genomfört så mycket på en enda mandatperiod. Räddat Sveriges ekonomi, tagit ner brottsligheten, rustat upp försvaret, kortat vårdköerna, sänkt statsskulden, flest personer i arbete någonsin (har säkert glömt någonting bra de gjort).

Dessutom, ett helt samspelt gäng som kan fortsätta från dag 1 att förbättra Sverige.

Mot detta står en sida med kaos, splittring, som inte kommer kunna genomföra någonting, bara käbbel. Det är rätt ofattbart att inte Tidö leder 65/35.
Citera
2026-09-12, 23:36
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ebba Busch är så overkligt snygg. Lätt Europas snyggaste partiledare. Och naturligtvis extremt bra också.

https://static.bonniernews.se/images/83/b7/83b72505174247c2b15bc5bffed16e43/annan/1920@90.jpg
Absolut inte. Europas snyggaste, smartaste och mest beundransvärda kvinnliga partiledare är givetvis Giorgia Meloni.
Citera
2026-09-12, 23:36
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om inte Tidö-sidan vinner valet imorgon så måste man anse att det är något allvarligt fel på väljarna.

Sedan 2022 har precis varenda kurva vänt och pekar i rätt riktning. Ingen regering har någonsin genomfört så mycket på en enda mandatperiod. Räddat Sveriges ekonomi, tagit ner brottsligheten, rustat upp försvaret, kortat vårdköerna, sänkt statsskulden, flest personer i arbete någonsin (har säkert glömt någonting bra de gjort).

Dessutom, ett helt samspelt gäng som kan fortsätta från dag 1 att förbättra Sverige.

Mot detta står en sida med kaos, splittring, som inte kommer kunna genomföra någonting, bara käbbel. Det är rätt ofattbart att inte Tidö leder 65/35.

Instämmer helt och hållet. Lägg till att vi hade världens högsta dieselpris och en inflation på 10 %.
Citera
2026-09-12, 23:38
Medlem
AreYouBacks avatar
Kristersson r rätt dålig på dessa debatter. Åkesson är bitigare. Han får iväg skott som träffar och sänker, han kan driva Maggan till vansinne.
Citera
2026-09-12, 23:41
Medlem
AreYouBacks avatar
Jonas Attenius (S) hotad i Göteborg den där jävla islamisten. Han fick höra det han skulle höra.
Citera
2026-09-12, 23:42
Medlem
NYZ367s avatar
Magdalena ljög nästan vid varje svar hon fick. Hennes vänner hade sagt vad hon skulle säga, partipolitik och röda linjer är så barnsligt.

75% av Svenskarna har fått nog av invandringen oavsett politisk åsikt.

Skicka hem dom som tror att man kan sitta hemma och föda barn och dricka te.
Citera
2026-09-12, 23:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Måtte Mordors rödgröna träskpartier få smisk imorgon och Sverige bada i ett blågult ljus i fyra år till.
Citera
2026-09-12, 23:52
Moderator
T-80Us avatar
Jag föredrar ingen av dem, men måste jag välja blir det Ulf. Det är inte ens någonting man måste fundera på, om man inte är bidragsbabian och/eller hjärnförlamad.
Citera
2026-09-12, 23:53
Medlem
En sak jag stör mig på är att man kickade generaldirektör Karin Wisell på folkhälsomyndigheten när hon inte accepterade en massa flummigt mumbo jumbo hälsokurs från regeringen kopplad till statsministerfrun.

Låter som ministerstyre.

Vad är nästa grej. Gå till healers och sitta på yogamatta och ha alternativnummer till 1177?

Det trodde jag inte om Ulf.
Citera
2026-09-12, 23:58
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag tycker att det är viktigt att Magdalena Andersson informerar oss om hur farligt det är att ha SD vid makten. Sveriges mest ryssvänliga parti.

SD var det första partiet i riksdagen som varnade för Rysslands upprustning och menade att Sverige måste förhålla sig till den nya hotbilden. Resultatet av det var att Åkesson blev utskälld av Fredrik Reinfeldt.

Med facit i hand kan vi se att han var rätt ute och att vi borde tagit hotet på allvar redan då. För den som är intresserad så ligger filmsnutten fortfarande på tuben.ligger fortfarande på tuben.

Här var den
https://m.youtube.com/watch?v=YD21vjXyktA
Senast redigerad av LeeVan 2026-09-13 kl. 00:15.
Citera
2026-09-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
En sak jag stör mig på är att man kickade generaldirektör Karin Wisell på folkhälsomyndigheten när hon inte accepterade en massa flummigt mumbo jumbo hälsokurs från regeringen kopplad till statsministerfrun.

Låter som ministerstyre.

Vad är nästa grej. Gå till healers och sitta på yogamatta och ha alternativnummer till 1177?

Det trodde jag inte om Ulf.
Så går det när man motsätter sig korruption där skattepengar går raka vägen in på statsministerfruns bankkonto. Då får man foten av Uffe.
Citera
2026-09-13, 00:08
Medlem
Maktalena... Haggan... Obehaglig människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in