Citat:
Ursprungligen postat av
Asta1977
Jag har svårt att fatta att så många, på båda sidor, inte kan hålla två saker i huvudet samtidigt. Jag ogillar niqab och burka. Det står för extremism och kvinnoförtryck. Men det betyder inte att det bör vara olagligt. Staten bör vara mycket restriktiv med att inskränka den personliga friheten, även friheten att göra dumma saker.
Dags att resonera från ett annat håll, utifrån oss som inte är muslimer. Varför ska vi påtvingas dessa muslimer inom skolan, sjukvården, äldreomsorgen mm. Varför införs inte en lag där jag som svensk medborgare kan neka att mina barn får lärare och klasskamrater som klär sig i muslimska kläder pga av att man är ateist, kristen, jude, hindu, buddist mm.
Att man har rätt att neka till sjukvårdspersonal som klär sig med muslimska kläder då man mår illa av deras slöjor, niqab, burka mm. Man anser att man inte vill bli pådyvlad deras religion.
Att man som äldre som har behov av hjälp på ett äldreboende kan avsäga sig hjälp ifrån personal med dessa muslimska klädesplaggen.
Att de äldre med hemtjänst där personal kommer till den äldres hem kan neka till personal med slöja, niqab, burka mm.
Det är det här som är ett stort problem att vi svenskar som inte vill ha med dessa kvinnorna och deras män, blir påtvingade dem av en lag som borde ha ändrats för flera år sedan.
De här muslimska kvinnorna med slöja, niqab, burka mm. och deras män kan väl enbart ta hand om varandra med skola, sjukvård och äldreomsorg. Så slipper vi icke muslimer som inte vill ha med dem att göra även om de är läkare, sjuksköterska, undersköterska, tandläkare, sjukgymnast, arbetsterapeut, lärare mm. Jag orkar inte se deras otrevliga klädsel. Så ändra svenska lagarna. Annars kommer de flesta etniska svenskar som är kristna och ateister, se till att enbart söka oss till privata alternativ eller sluta uppsöka sjukvård , äldreomsorg och de kommunala skolorna.
Idag går jag aldrig in i en butik med personer som klär sig i slöja, niqab, burka mm. Går inte heller till badhus, ej heller till badstränder. Slutat mer eller mindre gå in i städerna. Slutat gå till sjukvården och kommer aldrig ta hjälp ifrån någon hemtjänst om det skulle behövas i framtiden. Barnen får gå i kristna förskolor, grundskolor, gymnasium mm. Så tack svenska myndigheterna och politikerna som älskar dessa muslimska kvinnorna och deras män. Men det blir väl billigt när ni slipper oss etniska svenskar som är ateister eller kristna. Miljonärerna och miljardärerna kan ju köpa den personal de vill och slippa alla dessa kvinnliga muslimerna med slöjor, niqab, burka mm. och deras män.
Jesus är Guds son och hans mamma är Maria.