Resultat: Vem vill ni helst ha som statsminister i nästkommande mandatperiod?
Ulf Kristersson (M)
64,06%
435 röster
Magdalena Andersson (S)
13,99%
95 röster
Ingen av de två, en helt annan (skriv inlägg)
17,23%
117 röster
Vet ej
4,71%
32 röster
2026-09-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Där snackar vi röstfiske.

Bara den är välrakad så man inte får nått som kan liknas vid när Schyman födde barn och blev filmad.
Då blev man ärrad för livet, fifan. Men de var nog mest för att de var Schyman och man tänkte på hennes pissfitta när hon pissade ner sig på bion.
Citera
2026-09-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trossamfundet3959
Är det verkligen sant att SD har så många kopplingar till kreml?
Vet att AFS likt tyska AFD är hellre för diplomati och handel med Ryssland, men SD?
Nej, var väl för 10 år sen men då var ju alla mer positiva till putin (även löfven). Ett par sdare som gjorde ngn resa dit, positivt twittrande och nu den här ryska kvinnan som är sd-tjänsteman och skrev ngt positivt om putin för 10 år sedan.. (men även negativt, och inget positivt sedan många år).Försvarspolitiskt har sd varit mkt mer antiryssland och pronato än v, mp och s i många fall. S som sålde ut transportstyrelsen till serbien (dvs ryssland). Kan nog hitta betydligt fler fall gällande sossar (araber) som är pro irans styre, mullor osv, men det tas inte upp..
Citera
2026-09-12, 21:52
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vad är det här för jävla trams? Herregud.

TV4 är fan den värsta horkanalen någonsin.
Det ska väl vara tänkt som ett lite mer lättsamt prat tänker jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
kan nån förklara hur man kan ignorera SD:s starka väljarbas i en regering. det är ju inte demokrati att strunta i en väljarbas på 17-19%.
Du får nog först och främst lära dig hur man bildar regering. Sossarna vann valet 2022 som största parti med 30% men sitter ändå inte i regeringen. Inget konstigt med det.
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Kokain Jimmie är pigg på amfettamin det syns tydligt man blir fet av det kolla bara på Elvis Presley . Pundar Jimmie akta dig för bängen trålar . Det var snack innan om att de hade hittat kokain på regeringskansliet sd grabbarna raggar på vinbarer och tar med löst folk till regeringskansliet på kokainfester och orgier .
Är det sånt löst folk som skall vara där.
Kolla näbben nästa gång .
Haha, du låter bitter - går det inget bra för Arga Maggan ikväll heller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Ska maggan ha nån chans att vinna måste hon göra en Basic Instinct och visa bävern i bästa sändningstid. I den här vinkeln har hon chansen!

Torr som en skurborste
Citera
2026-09-12, 21:53
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Jag har så många välutbildade bekanta som är väldigt stolta för att de visar upp sin godhetsknarkande sida, men de är oerhört intoleranta mot andra grupper.

Är själv akademiker och känner igen det där. Många som kallar sig goda, speciellt de som är lite högre utbildade är egentligen väldigt intoleranta, fyrkantiga och självgoda. Det är bara en fasad, en mask de sätter på sig. Det finns inget genuint, inget äkta där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Sossarna är inte intresserade av moderatväljare. De vet att den stora majoriteten av SD:s väljare är f.d sossar som vill ha en stark välfärd. Och nu sitter SD i knät på rikemanspartierna och svenskt näringsliv som vill avveckla välfärden och kopiera skithålet USA. Såklart vill sossarna att så många SD:are som möjligt hör detta dagen innan valet
Ja, man går ju säkert tillbaka till ett parti som kallar en rasist, fascist och putinkramare snarare sossar som funderar på att lämna de försöker nå..
Citera
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Jag retar mig också på när de går ifrån och ber. Men kanske inte värre än de som tar rökpaus?

Jag har ingen som röker på min arbetsplats men ett gäng som ber.

Jag retar mig mest på att de egentligen inte bryr sig om Sverige som land utan bara att ha ett bra jobb och tjäna pengar till familj och släkt utomlands.
Bidrag är bra och alla pengar till familjen är bra.
De röstar inte för Sveriges framtid utan endast för sim egen framtid där Jimmy är den onda.

Sedan är de dessutom mer fientliga mot varandra typ Kurder Irakier och de från Iran.
Vissa vägrar jobba med varandra och pratar knappt med varandra.
Där kan man snacka rasism.

Vad hade hänt om jag hade vägrat prata med någon av dem?

Vi ska vara rädda om vår demokrati och hur vi röstar.
Senast redigerad av BallaBella 2026-09-12 kl. 22:00.
Citera
2026-09-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Jag tror att hon vill vara som en vanlig människa. Svårt när man kommer från övre medelklassens högborg i Uppsala och har doktorerade föräldrar.

Inte omöjligt att det är så. Dock fallerar ju detta totalt, anser jag. Vi får väl hoppas att någon vänlig själ från S hjälper henne kring mer träffsäkra och värdiga kläder, samt utvidgar hennes skrala garderob om hon vinner valet. Så här illa klädd kan nämligen ingen statsminister få se ut, än mindre om hon ska representera utrikes. Dressen hon har idag har hon nött i fyra år nu, oavsett debatt och intervju i princip. Skitsamma om hon är ointresserad av kläder eller har OCD eller något. Någon inom "partit" borde ha hjälpt henne, eller rykt upp henne. Men hela S verkar ju vara i en depression och ligga i dvala, eller vara apatiska.
Citera
Medlem
Dr.Alhamdulillahs avatar
Den lilla glasögonormen vill vi inte ha han bara vill sänka sin skatt och han förtjänar inte semester ens
Citera
Medlem
Eroxxss avatar
När Maggan är tom på sina 30år inövade svar så drar hon in sd i hennes mening och pratar ner dom istället för att svara på enkla frågor som är riktade till henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in