Resultat: Vem vill ni helst ha som statsminister i nästkommande mandatperiod?
Ulf Kristersson (M)
64,06%
435 röster
Magdalena Andersson (S)
13,99%
95 röster
Ingen av de två, en helt annan (skriv inlägg)
17,23%
117 röster
Vet ej
4,71%
32 röster
2026-09-12, 21:18
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Socialdemokraterna hade varit ett parti i storlek med KD om dom inte hade haft invandringrösterna, det är fan skrämmande
Det är Magdalenas fel att vi har fått det så. Lösningen är att inte rösta på henne nu på Söndag !
Citera
Avstängd
solstrålars avatar
Jag vet att folk brukar skoja om Ulf som liten och fjantig, men han är ju rena rama Göran Persson jämför med sur-Magda.

Jag uppfattar Ulf som väldigt mogen, pragmatiskt och framåttänkande i denna debatt. Han osar faktiskt extrem positivitet, medans åskmolnet brevid honom bara blixtrar och dundrar.

Jag tar hellre en pragmatisk realistisk fjant-gubbe som förstår dom verkliga utmaningarna framför en sur-kärring som bara ska snacka skit och se ut som djävulen själv när den andra pratar. Notera till exempel hur Magda bara stirrar som en mentalsjuk i golvet när Ulf pratar, medans han respektfullt tittar på Magda när hon pratar.

Hon är en psykopat. Han är en människa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Instämmer. Ulf är en ledare. Maggan är en surpuppa.
Undrar om varit lika sur i EU förhandlingar också eller glad och nöjd med att sitta med "topp politiker".
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Tidö har framåtsyftande politik. Magda har ingenting.
Och framgångsrik politik. I princip allt de lovade har de lyckats med.
Citera
Medlem
Om tidö vinner ska mängdrabatten komma på plats och jonatan ska benådas.. allt annat är ett stort svek...
Citera
2026-09-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Förr var högerväljarna utbildade människor inom näringslivet. Efter samarbetet med SD har de dragit till sig obildade white trash som gillar öl och billig bensin.

Det är en enorm omställning för Moderaterna som nu behöver fjäska för människor de tidigare inte velat ta i med tång. På sätt och vis tacksamt för Ulf eftersom han inte behöver prestera, det räcker att säga ”billig bensin” och ”hårdare straff”. Han vet att hans misogyna väljare kommer hylla honom och bara kommentera Magdalena Anderssons utseende och uppsyn oavsett.

Så högutbildade dricker inte öl? Och vill att bensinen skall vara dyr?

Du får öva lite mer på ditt folkförakt.
Citera
Medlem
mjayzs avatar
Alltså hennes ögon.... Måste gå på något
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Undrar om varit lika sur i EU förhandlingar också eller glad och nöjd med att sitta med "topp politiker".
Hon bjuder säkert då på ett genuint leende när hon säljer ut Sverige till globalisterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Du får börja supa oftare för att bygga upp toleransen.

Njää, jag håller det lugnt och sansat.
Jag vill boxas ibland om jag blir för berusad
Citera
2026-09-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Hur menar du med att tänka framtiden? Det är här jag tycker Tidö gör helt rätt med skolan. Bland annat har de infört från och med nästa läsår att lärare ska ha minst antal timmars undervisning så de kan få jobba med just undervisning.

Om man ser på sociala medier är det lite det som framstås som argument, framtiden är ett minskat hat, minskad segregation och minskade klyftor.
Framtiden för vänster och höger är helt olika saker. Vänster tänker nog generationer fram, högern några år rent fördomsfullt. Nu är det inte så enkelt på pappret. Alla är olika.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Förr var högerväljarna utbildade människor inom näringslivet. Efter samarbetet med SD har de dragit till sig obildade white trash som gillar öl och billig bensin.

Det är en enorm omställning för Moderaterna som nu behöver fjäska för människor de tidigare inte velat ta i med tång. På sätt och vis tacksamt för Ulf eftersom han inte behöver prestera, det räcker att säga ”billig bensin” och ”hårdare straff”. Han vet att hans misogyna väljare kommer hylla honom och bara kommentera Magdalena Anderssons utseende och uppsyn oavsett.
Du menar arbetare som röstade s, sedan m, sedan sd? Ert klasshat är patetiskt, ganska magstarkt att kalla sdare misogyna när ni vurmar så för muslimer och skänker bidrag till moskéer.. som att gnälla över en förkylning när man har cancer. Men så har ni rassar alltid en låg förväntan på blattar av någon anledning. "Någon anledning" som i röstboskap dvs..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
De har regeringsfrågan som ett ämne.

Dåså, då lär Uffe ha en cakewalk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto