2026-09-12, 17:25
Medlem
Clodiuss avatar
Jag tycker faktiskt det är lite märkligt att Tidölagets supportrar är så segervissa då inte en enda opinionsundersökning har visat på övervikt för det högerpopulistiska blocket.

Själv hoppas jag på en ny, helst mittenbaserad regering. Sverige förtjänar någonting bättre än det här populistiskagänget som kallar sig regering nu
Citera
2026-09-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Hahahahahah ja, detta var hela valrörelsens mest underliga uttalande.

Känner mig hedrad av denna utmärkelse ! =)
Citera
2026-09-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Kolla hur det går för barnen i skolan. Lägg sen på att de inte bildar sig efter skoltiden som vi hade möjlighet till. De kommer jobba inom service. Serva oss som redan har allt. De kommer aldrig komma någon vart i livet. Ungefär så kommer det bli framöver tror vi iaf.
Nu tror jag ju inte på att du och dina välutbildade kollegor sitter och samtalar om hur ni alla har vänt i frågan om ifall Tidö-regeringen har en bra skolpolitik, men jag kan väl svara ändå:

Skolresultat raserar man inte på 4 år. Jag har ännu inte hört någon påpeka exakt vilka beslut Tidö har rivit upp eller kommit med som ska ha förstört den svenska skolan så snabbt, så då blir ju dina historier bara ännu märkligare.

Självklart har svenska skolans resultat påverkats av invandringen, och det borde man ju kunna hålla med om oavsett vart man står i migrationsfrågan. Skulle man förespråka hög invandring så borde ju snarare svaret vara typ "Ja självklart går resultaten ned pga invandringen, men barnen som har invandrat till Sverige är ju betydligt mer utbildade nu än om de hade blivit kvar i sina hemländer, vilket väl ändå får anses som något positivt?" eller liknande. För vi har ju inte invandring för att de interna svenska skolresultaten ska gå upp direkt.
Citera
2026-09-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Själv hoppas jag på en ny, helst mittenbaserad regering. Sverige förtjänar någonting bättre än det här populistiskagänget som kallar sig regering nu

Det är svårt att definiera mitten då. T.ex. Centern är högerparti när det gäller ekonomi men vänsterparti när det gäller invandring, straffrätt, kärnkraft ovh. Centern och V har röstat likadan i ca 95% om omröstningar i Riksdag de senaste fyra år.
Citera
2026-09-12, 17:51
Medlem
Citat:
Jag tycker faktiskt det är lite märkligt att Tidölagets supportrar är så segervissa då inte en enda opinionsundersökning har visat på övervikt för det högerpopulistiska blocket.

Kan inte du och dina präktigt kvasiintellektuella likar bilda ett eget samhälle där ni lever som minoritet till MENA, har 40 kr litern på bensin, stänger fängelserna och har världens högsta skattetryck, så kan vi andra styras av de hemska högerpopulisterna.
Jag offrar mig!
Citera
2026-09-12, 17:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Kan inte du och dina präktigt kvasiintellektuella likar bilda ett eget samhälle där ni lever som minoritet till MENA, har 40 kr litern på bensin, stänger fängelserna och har världens högsta skattetryck, så kan vi andra styras av de hemska högerpopulisterna.
Jag offrar mig!
Säg mig vilket parti driver de där frågorna annat än i din fantasi?
Citera
2026-09-12, 17:56
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag offrar mig!

Och du själv slängde bort din röst på Afs, som kommer göra ännu ett fiaskoval.
Citera
2026-09-12, 17:58
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:

En mitten regering skulle då bestå av vilka partier?
Från vänster bör ju då både V och MP uteslutna.
Från höger är det då SD och M.
Svårt att få ett stadig regering med den% som det ser ut nu.
Tror inte S varken vill ha med V eller MP om de fick önska.
MP(Gröna khmererna) är mer skadliga än V för Svenska folket.
Skulle tro att MP har minst lika mycket skit i sitt parti som V men har ej granskats lika hårt av media på långa vägar,MP känns som en helig ko för media särskilt då SR/SVT.
S stora ras i OU tror jag består i stora delar samarbetet med MP 2014-2022 och hur Sverige såg ut då med skenande inflation höga bensinpriser och nerlagda kärnkraftverk skjutningar kravlös invandring,listan kan göras lång.

Bert Karlsson var inne på samma linje i våras med en regering med S M och KD bara för att hålla V och MP borta från makten som han ansåg den mest skadliga för Svensk ekonomi.
Senast redigerad av hurvardetnu 2026-09-12 kl. 18:01.
Citera
2026-09-12, 18:18
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Vem av oss är segerviss??, fattar ingenting,

Läget såg ju hopplöst ut men nu är det jämnare.
Citera
2026-09-12, 18:22
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Säg mig vilket parti driver de där frågorna annat än i din fantasi?
Dina partier, ja dom säger det inte högt längre...
Lööf ville ha 30 miljoner invandrare
MP ville att bensinen skulle kosta 30-40
V ska vi inte prata om, vill ibtecrns utvisa mördare.

Men det blev ett rejält bakslag, men vem tror att dessa partiledningar verkligen tycker snnor idag?
Citera
2026-09-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
En mitten regering skulle då bestå av vilka partier?
Från vänster bör ju då både V och MP uteslutna.
Från höger är det då SD och M.
Svårt att få ett stadig regering med den% som det ser ut nu.
Tror inte S varken vill ha med V eller MP om de fick önska.
MP(Gröna khmererna) är mer skadliga än V för Svenska folket.
Skulle tro att MP har minst lika mycket skit i sitt parti som V men har ej granskats lika hårt av media på långa vägar,MP känns som en helig ko för media särskilt då SR/SVT.

S stora ras i OU tror jag består i stora delar samarbetet med MP 2014-2022 och hur Sverige såg ut då med skenande inflation höga bensinpriser och nerlagda kärnkraftverk skjutningar kravlös invandring,listan kan göras lång.
Bert Karlsson var inne på samma linje i våras med en regering med S M och KD bara för att hålla V och MP borta från makten som han ansåg den mest skadliga för Svensk ekonomi.

Har faktiskt ställt det här frågar massor med gånger till folk.
"Var det inte Churchill som sa något som är tillämpligt på MP, -aldrig tidigare har så få ställt till med så mycket jävelskap för så många?"
Citera
2026-09-12, 18:44
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Dina partier, ja dom säger det inte högt längre...
Lööf ville ha 30 miljoner invandrare
MP ville att bensinen skulle kosta 30-40
V ska vi inte prata om, vill ibtecrns utvisa mördare.

Men det blev ett rejält bakslag, men vem tror att dessa partiledningar verkligen tycker snnor idag?
Det där är ju bara fantasier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in