Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Vem tycker ni är den "coolaste/ballaste" gäddan då?
Jag sitter och väger lite mellan följande:
"Raketmannen" (#588) - Porträtterade sig själv som ett framgångsrikt och högt respekterat geni, men hela grejen kom lite på på skam när det visade sig att hans syssla bestod av att packa upp lådor med godis i en "Hemmakväll" butik.
"Journalisten" (#494) - Hade det perfekta försvaret, trodde han! Engagerade Dumpen i en lång, etisk diskussion, men målade bara in sig själv i ett hörn.
"CoachJanne" (#246) - Agerade hälsosam förebild, inspiratör och stöd till vilsekomna unga människor på TikTok där han hade en inte helt oansenlig följarskara. La upp olika videoklipp där han gjorde "coola" saker, men slutade sin karriär abrupt med ett glas rosé i handen och en kökshanduk på huvudet i en direktsändning som började i ett storslaget firande och slutade i förödmjukande konfrontation.
Den coolaste gäddan är helt klart Carlos från Mellanöstern "Ursäkta vill du sitta på min näsa?" #135. En halvtimme ögongodis och vi får stifta bekantskap med Whiskeyrösten från Rättspyk som läser direkt ur skolboken för gäddan som visserligen är välutbildad men fattar inte ett skit av vad rivjärnet tjöttar om.
Lilla Sara fick kliva åt sidan när denna hårda donna tog över showen på ett sätt som jag verkligen gillar. Hennes son är även med för att lära sig att bli en fullvärdig dumpling och Skånepågen rattar Dumpens bil som är reggad på en målvakt i en helt annan del av Sverige, bara på Dumpen men det är jävligt bra.
Vill man se mer av Saras coola kollega så gapar hon på en homogubbe vid centralstationen i Lund men minns tyvärr ej kuknr på gäddan.