2026-09-12, 15:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vem tycker ni är den "coolaste/ballaste" gäddan då?

Jag sitter och väger lite mellan följande:

"Raketmannen" (#588) - Porträtterade sig själv som ett framgångsrikt och högt respekterat geni, men hela grejen kom lite på på skam när det visade sig att hans syssla bestod av att packa upp lådor med godis i en "Hemmakväll" butik.

"Journalisten" (#494) - Hade det perfekta försvaret, trodde han! Engagerade Dumpen i en lång, etisk diskussion, men målade bara in sig själv i ett hörn.

"CoachJanne" (#246) - Agerade hälsosam förebild, inspiratör och stöd till vilsekomna unga människor på TikTok där han hade en inte helt oansenlig följarskara. La upp olika videoklipp där han gjorde "coola" saker, men slutade sin karriär abrupt med ett glas rosé i handen och en kökshanduk på huvudet i en direktsändning som började i ett storslaget firande och slutade i förödmjukande konfrontation.

Den dansande tomten:
Naughty Santa # 486.
Han verkar ha humor, ända tills han mötte Dumpen.
Citera
2026-09-12, 15:41
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:

"Raketmannen" (#588) - Porträtterade sig själv som ett framgångsrikt och högt respekterat geni, men hela grejen kom lite på på skam när det visade sig att hans syssla bestod av att packa upp lådor med godis i en "Hemmakväll" butik.

"Journalisten" (#494) - Hade det perfekta försvaret, trodde han! Engagerade Dumpen i en lång, etisk diskussion, men målade bara in sig själv i ett hörn.

"CoachJanne" (#246) - Agerade hälsosam förebild, inspiratör och stöd till vilsekomna unga människor på TikTok där han hade en inte helt oansenlig följarskara. La upp olika videoklipp där han gjorde "coola" saker, men slutade sin karriär abrupt med ett glas rosé i handen och en kökshanduk på huvudet i en direktsändning som började i ett storslaget firande och slutade i förödmjukande konfrontation.
Absolut ingen enda av dom. Alla gäddor är individer som inte kan kallas "coola" i något enda avseende. Däremot finns det gott om gäddor som tävlar med varandra om att hamna på topplistan över dom mest obehagliga, patetiska, vidriga, äckliga, störda etc. gäddorna. Att vi här i tråden sedan hittar ett underhållningsvärde i alla dessa kräk är inte riktigt samma sak.
Citera
2026-09-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelia
Jag antar att du menar detta med en viss ironi? För om frågan är vilka gäddor som faktiskt är coolast eller ballast så får jag noga säga: ingen av dem.
Du kanske såg att de orden var satta inom citatationstecken?
Citera
2026-09-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Den dansande tomten:
Naughty Santa # 486.
Han verkar ha humor, ända tills han mötte Dumpen.
Hahaha!! Ja, leksakspickadollen försökte han väl spela rätt tuff med, i kontrast med tomtemasken?
Citera
2026-09-12, 16:50
Medlem
Citat:
Hahaha!! Ja, leksakspickadollen försökte han väl spela rätt tuff med, i kontrast med tomtemasken?

Hade missat tomtefilmen ... ska man skratta eller gråta?
https://dumpen.se/wp-content/uploads/2024/09/tomtefilmen.mp4?_=6
Citera
2026-09-12, 17:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauze
Hade missat tomtefilmen ... ska man skratta eller gråta?
https://dumpen.se/wp-content/uploads/2024/09/tomtefilmen.mp4?_=6

Haha ja jag säger ju det, nästan alla sk gäddor är sköna Svenssons som inte har gjort ett skit mer än att de blivit blåsta av kriminella missbrukare. Tomten är grym!
Citera
2026-09-12, 17:21
Medlem
Citat:

Den coolaste gäddan är helt klart Carlos från Mellanöstern "Ursäkta vill du sitta på min näsa?" #135. En halvtimme ögongodis och vi får stifta bekantskap med Whiskeyrösten från Rättspyk som läser direkt ur skolboken för gäddan som visserligen är välutbildad men fattar inte ett skit av vad rivjärnet tjöttar om.

Lilla Sara fick kliva åt sidan när denna hårda donna tog över showen på ett sätt som jag verkligen gillar. Hennes son är även med för att lära sig att bli en fullvärdig dumpling och Skånepågen rattar Dumpens bil som är reggad på en målvakt i en helt annan del av Sverige, bara på Dumpen men det är jävligt bra.

Vill man se mer av Saras coola kollega så gapar hon på en homogubbe vid centralstationen i Lund men minns tyvärr ej kuknr på gäddan.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2026-09-12 kl. 17:42.
Citera
2026-09-12, 17:42
Medlem
Vad vet vi om 833?

Mer än aset suttit häktad tidigare

Är gammal kollega till honom men bara träffat honom i yrket
Citera
2026-09-12, 17:55
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons2019
Vad vet vi om 833?

Mer än aset suttit häktad tidigare

Är gammal kollega till honom men bara träffat honom i yrket
Det har inte skrivits så mycket om #833 här. Fokus sedan igår tycks mest ha varit att käfta med varandra här i tråden. 🙄 Om du har varit kollega med #833, hur var han på den tiden? En del gäddor visar ju en del av sin personlighet även i andra sammanhang om dom t ex är dryga och överlägsna. Hur var han, skulle du säja?
Senast redigerad av MisterClueless 2026-09-12 kl. 17:59.
Citera
2026-09-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Det har inte skrivits så mycket om #833 här i tråden. Fokus sedan igår tycks mest ha varit att käfta med varandra här i tråden. 🙄 Om du har varit kollega med #833, hur var han på den tiden? En del gäddor visar ju en del av sin personlighet även i andra sammanhang om dom t ex är dryga och överlägsna. Hur var han, skulle du säja?

Väldigt trevlig! Alltid välklädd o reko.

Jag jobbade på Saab Kockums då som rörmontör o han var inhyrd från ett företag i karlshamn som huvudsakligen installerar sprinkler.
Citera
2026-09-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birds-of-a-feather
Ditt citat här gäller alltså #588, #494 och #246.

Tidigare har du skrivit detta om #588: "jag pratade med honom häromdagen och jag kan tala om att han INTE har varken vanföreställningar eller psykos utan han är fullständig normal det är du som har pskyos och vanföreställningar"

Vet du vad du själv tycker egentligen...?
jag har ändrat mig för senaste hången jag pratade med hobnom såå sa han att han har försökt att sänka dumpen ännu mer men jag känner att han går för långt för sina vanföreställningar han har fått så neh det är inte någotjag står för och han har även sagt att han sjriver en heöl delö på här vilket jag kan uppenbarligen se
Citera
2026-09-12, 18:02
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons2019
Väldigt trevlig! Alltid välklädd o reko.

Jag jobbade på Saab Kockums då som rörmontör o han var inhyrd från ett företag i karlshamn som huvudsakligen installerar sprinkler.
Ganska typiskt att det är en trevlig och reko person som sedan visar vara ett jävla rovdjur. Omgivningen brukar bli både bestörta och besvikna när sådant kommer fram. Jag gissar att du inte heller hade en aning? #833
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in