2026-09-12, 15:58
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Nja, kvinnor skall nog inte rösta överhuvudtaget. Finns inget intresse att få över dessa röster riktigt
Inte undra på att ensamheten bland unga män ökar.
Citera
2026-09-12, 15:59
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovelyfolks
Männen här är medelålders och bittra.

Jag tror du kan reducera det till endast bittra så har du täckt in det bra.
Citera
2026-09-12, 15:59
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är nog inte män i moskéer som uttrycker sitt kvinnohat på sociala medier .

Det beror på att de inte kan.
Citera
2026-09-12, 16:00
Avstängd
Pausaniass avatar
Citat:
Då lär det väl, logiskt sett, även öka hos tjejerna?
Citera
2026-09-12, 16:00
Medlem
shitholecitizens avatar
Vänstern spelar på känslor och kvinnor är irrationella och känslostyrda varelser. Svårare än så är det inte. Det tänker med hjärtat (fittan också för den delen) istället för med hjärnan.
Citera
2026-09-12, 16:01
Avstängd
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det beror på att de inte kan skriva på svenska.
Citera
2026-09-12, 16:01
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Ensamheten är större bland unga invandrarmän. De är i överskott och skattas lågt på dejtingmarknaden. Har du noll koll och bara gissar?
Citera
2026-09-12, 16:02
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vilken tur eftersom det finns tillräckligt av de som hatar kvinnor och innehar tangentbord.

De stöter bort kvinnor mer och mer och tror därför att de har rätt att bestraffa dem i ord.
Citera
2026-09-12, 16:05
Avstängd
solstrålars avatar
För att de flesta unga svenska kvinnor är generellt positivt inställda till utländska män och negativt inställda till svenska män. De ser utlänska män som möjliga exotiska partners och dom hänger gärna offerkoftan över allt i samhället som inte är svenskt. De är också den grupp som lättast faller för grupptryck, och unga kvinnors bekantskapskretsar är inte sällan uppbyggda av ett näst intill tävlingsbehov i performativ godhet. Kvinnor är inte intresserade av logik och fakta, utan går på "känslan av godheten". Unga kvinnor är också väldigt kategoriska, och ser all form av kritik av invandring som nazism.

Unga svenska kvinnor är marinerade i feminism sedan födseln och lär sig aldrig tänka själva. De lär sig att vita män är vad som håller de från att klara karriären, att vita män har byggt glastaket över deras huvuden. De är offer av propaganda. De blir tillsagda hur de ska tänka av media och kompisar och ytterst få orkar mentalt lämna det fängelset. Män är mer ensamvargar, och tenderar därtill att kunna bryta sig ut lättare är den svenska indoktrineringen.

Hela strukturen är väldigt tydlig när man tänker efter: kritik i Sverige mot kvinnor är icke existerande. Man får inte kritisera dom på något sätt överhuvudtaget, gör man det är direkt folk där och kallar det "kvinnohat". Fast alla andra grupper i samhället får motta kritik. Vi lever i ett matriarkat,helt enkelt.
Senast redigerad av solstrålar 2026-09-12 kl. 16:08.
Citera
2026-09-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Enligt statistik från SVT inför årets val röstar 74,2% procent av unga kvinnor (18-29 år) rödgrönt, varav 21,9% (!) röstar V. Jag kan absolut förstå att man lutar åt vänsterns politik, men att så mycket som var femte ung kvinna röstar på extremvänstern finner jag obegripligt. Det är ren luftslottspolitik. Miljardärskatten som redan på kalkylen beräknas kosta Sverige mer i landsflykt än vad det drar in i avgifter, invandring utan gedigen satsning på integration vilket i sig kommer att späda på arbetslösheten p.g.a. otillräckliga kvalifikationer, arbetstiden som ska sänkas på högst oklar finansiering, och för att inte tala om det kvinnoförtryck som vi inte sätter ned foten för religiösa värderingar som anordnat äktenskap, burqa och niqab, mäns kontroll över kvinnor o.s.v.

Diskussionsfråga: Hur kan en person som säger sig stå för medmänsklighet, jämställdhet m.m. aktivt rösta för ett samhälle som kommer att resultera i raka motsatsen? Hårdare krav på invandrare kommer att leda till integrering, jobbmöjligheter och allt därtill vilket med stor sannolikhet kommer gynna ekonomin och minska kriminaliteten. Jag förstår faktiskt inte grunden. Är det någon form av trend att rösta V? Handlar det om okunskap? Eller vill folk genuint gå mot denna typ av samhälle, där vi ökar klyftorna mellan män och kvinnor samt möjliggör för människor att inte göra rätt för sig på bekostnad av dom dom faktiskt gör det?

Jag hör själv till gruppen ovan (unga kvinnor 18-29 år) och för mig var en röst på blågult en självklarhet. Det ska löna sig att göra rätt för sig, och väljer vi att låta folk invandra så har vi ett ansvar att hjälpa dom in i samhället, vilket vi ju gör genom krav. Ändå delas denna åsikt av få i ”min” grupp, vilket jag ärligt talat finner skrämmande.

De förstår inte bättre. De flesta har inte ens börjat jobba ännu utan lever på studiebidrag osv.

Ingen familj ännu så de ser hur dyrt det är osv.

De lever i en fantasivärld, och röstar på en politik som är direkt destruktiv mot kvinnor på lång sikt.

Baksidan av demokrati.

https://www.instagram.com/reel/DcgUXt_oj2G/
Senast redigerad av Baheera 2026-09-12 kl. 16:07.
Citera
2026-09-12, 16:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Vilken tur eftersom det finns tillräckligt av de som hatar kvinnor och innehar tangentbord.

De stöter bort kvinnor mer och mer och tror därför att de har rätt att bestraffa dem i ord.

Som sagt, invandrarmän skattas lågt på dejtingmarknaden. De invandrare som dock får träff med svenska tjejer tycker och tänker i stort sett som svenska män.
Citera
2026-09-12, 16:06
Medlem
Lol ni vänster är bland de mest extrema jävlarna jag vet om, sen skriker ni fascist till höger och vänster. Ingen skulle sakna eran röst om den försvann.
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Killar... jag tänker att ni inte gör det troligt att fler kvinnor röstar åt ert håll på det här sättet? Om vi på vänstern ville ha valhjälp borde vi ju bara rulla fram er framför första bästa grupp unga kvinnor, och när ni väl hanterat att ni är framför en livs levande kvinna och vågar prata så är det ju bara en tidsfråga innan hon går med i anarkafeministiska kvinnokören eller nåt.

TS - precis som ovan så vill jag att du kommer ihåg att där V är, var där S var för 35 år sen. V's politik är mer eller mindre äldre socialdemokrati, och Socialdemokraterna nu är som .. Liberalerna? Samhället har gjort en enorm högergir efter Blairismens påverkan på Labour/Socialdemokratin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in