2026-09-12, 15:48
Medlem
WordWarriors avatar
Kombinationen korkad och bortskämd är ingen höjdare direkt. Lite intressant hur de skulle bli för dessa unga kvinnor om de fick sin politik genomförd på riktigt.
Citera
2026-09-12, 15:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är nog ett resultat av den miljö unga kvinnor möter på nätet.

Se bara på alla misogyna unga män här på flashback. De röstar på SD och kvinnor tenderar att dra sig så långt ifrån kvinnohat de kan komma.

Så du menar att män i moskéer är mindre misogyna? För det är dessa män kvinnor från vänstern ömmar för.
Citera
2026-09-12, 15:50
Medlem
För att de är lättare att manipulera och blivit mer extrema. MP och V har lyckats trigga de kvinnliga insikterna till extremhöjder
Citera
2026-09-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Enligt statistik från SVT inför årets val röstar 74,2% procent av unga kvinnor (18-29 år) rödgrönt, varav 21,9% (!) röstar V. Jag kan absolut förstå att man lutar åt vänsterns politik, men att så mycket som var femte ung kvinna röstar på extremvänstern finner jag obegripligt. Det är ren luftslottspolitik. Miljardärskatten som redan på kalkylen beräknas kosta Sverige mer i landsflykt än vad det drar in i avgifter, invandring utan gedigen satsning på integration vilket i sig kommer att späda på arbetslösheten p.g.a. otillräckliga kvalifikationer, arbetstiden som ska sänkas på högst oklar finansiering, och för att inte tala om det kvinnoförtryck som vi inte sätter ned foten för religiösa värderingar som anordnat äktenskap, burqa och niqab, mäns kontroll över kvinnor o.s.v.

Diskussionsfråga: Hur kan en person som säger sig stå för medmänsklighet, jämställdhet m.m. aktivt rösta för ett samhälle som kommer att resultera i raka motsatsen? Hårdare krav på invandrare kommer att leda till integrering, jobbmöjligheter och allt därtill vilket med stor sannolikhet kommer gynna ekonomin och minska kriminaliteten. Jag förstår faktiskt inte grunden. Är det någon form av trend att rösta V? Handlar det om okunskap? Eller vill folk genuint gå mot denna typ av samhälle, där vi ökar klyftorna mellan män och kvinnor samt möjliggör för människor att inte göra rätt för sig på bekostnad av dom dom faktiskt gör det?

Jag hör själv till gruppen ovan (unga kvinnor 18-29 år) och för mig var en röst på blågult en självklarhet. Det ska löna sig att göra rätt för sig, och väljer vi att låta folk invandra så har vi ett ansvar att hjälpa dom in i samhället, vilket vi ju gör genom krav. Ändå delas denna åsikt av få i ”min” grupp, vilket jag ärligt talat finner skrämmande.
Jaja, de kommer bli höger efter första gruppvåldtäkten
Citera
2026-09-12, 15:51
Medlem
Dr.Alhamdulillahs avatar
För att dom är smartare än ni är din dumskalle dom har precis utbildat sig och kan samhällkunskap medan du är en dum latmask som bara ligger på soffan hHahahHa
Citera
2026-09-12, 15:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Lägg av.

Du vet att majoriteten av allt kvinnohat tex här på flashback inte kommer från "araber och negrer".

Dessa kan ju inte skriva så deras röst här märks inte.
Citera
2026-09-12, 15:52
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Killar... jag tänker att ni inte gör det troligt att fler kvinnor röstar åt ert håll på det här sättet? Om vi på vänstern ville ha valhjälp borde vi ju bara rulla fram er framför första bästa grupp unga kvinnor, och när ni väl hanterat att ni är framför en livs levande kvinna och vågar prata så är det ju bara en tidsfråga innan hon går med i anarkafeministiska kvinnokören eller nåt.

TS - precis som ovan så vill jag att du kommer ihåg att där V är, var där S var för 35 år sen. V's politik är mer eller mindre äldre socialdemokrati, och Socialdemokraterna nu är som .. Liberalerna? Samhället har gjort en enorm högergir efter Blairismens påverkan på Labour/Socialdemokratin

Nja, kvinnor skall nog inte rösta överhuvudtaget. Finns inget intresse att få över dessa röster riktigt
Citera
2026-09-12, 15:53
Medlem
Avfoerings avatar
Jag är en gammal man som tydligen tänker som unga kvinnor.
Citera
2026-09-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
För att högern vill minimera kvinnors ställning i samhället. De ska inte ha någon rösträtt och kedjas fast vid spisen för att kunna pumpa ut så många barn som möjligt för att föra vidare fosterlandets gener.

Var kan jag läsa mer om detta?
Citera
2026-09-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Alhamdulillah
För att dom är smartare än ni är din dumskalle dom har precis utbildat sig och kan samhällkunskap medan du är en dum latmask som bara ligger på soffan hHahahHa

Precis, de har ju pluggat till journalist, konstnär och socialsekreterare på Södertörn och är nu jäääättesmarta!!
Citera
2026-09-12, 15:56
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Kvinnor röstar med hjärtat och baserar sina val på känslor. Då blir det sällan speciellt bra på sikt.

Det är i så fall inget unikt för vänstern då alla röstar till höger om C framstår förvisso också som synnerligen faktaresistents om det allra mesta. De röstar mest enligt principen ”sunt förnuft, det måste ju vara så”, även när fakta motsäger deras resonemang helt oxh hållet.
Citera
2026-09-12, 15:56
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Så du menar att män i moskéer är mindre misogyna? För det är dessa män kvinnor från vänstern ömmar för.
Det är nog inte män i moskéer som uttrycker sitt kvinnohat på sociala medier .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in