2026-09-12, 13:01
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
10 år gammal!

Fy för fan. Förstörd för livet. Stackars hon, det borde gjort väldigt ont dessutom.
Hennes föräldrar vill nog se GM död.

Här ligger stället:
https://www.google.com/maps/@59.4179461,17.7947019,462m/data=!3m1!1e3?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDkwOS4wIKXMD SoASAFQAw%3D%3D
Tack för kartan.

Området ser ju ut att ligga litet avsides, och skolan ligger s a s längst in i bebyggelsen. Skolan är väl inget ställe som en utomsocknes bara råkar promenera eller köra förbi?

Spontant tycker jag det känns mest sannolikt att GM är någon lokal person, med god kännedom om området kring skolan.
Citera
2026-09-12, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Det kan vara detta äckel, bor väldigt nära skolan och är en pedofil.

https://dumpen.se/2024/10/09/sanninge/
Inte han nej!
Citera
2026-09-12, 13:32
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack för kartan.

Området ser ju ut att ligga litet avsides, och skolan ligger s a s längst in i bebyggelsen. Skolan är väl inget ställe som en utomsocknes bara råkar promenera eller köra förbi?

Spontant tycker jag det känns mest sannolikt att GM är någon lokal person, med god kännedom om området kring skolan.

Här är en annan karta:

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=658433&n=6589915&z=13&mapprofile=flygbild&name= H%C3%B6gbyskolan&layers=%5B%5B%227%22%5D%5D
Citera
2026-09-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Beslutet om att gå ut med signalement bygger ju på om det anses gynna utredningen. Vad menar du att valet skulle ha för betydelse?

För visar det sig att det var en invandrare så hade nog SD och övriga slagit på den stora trumman inför valet.
Citera
2026-09-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
I Huskvarna/ Jönköping var det en frikyrklig svensk småbarnspappa som överföll, försökte och i något eller några fall lyckades våldföra sig på småflickor på väg till skolor. Låg- till högstadiebarn.
Blond, smal man, helt vanligt utseende, relativt nygift med kvinna med barn. Två egna barn.
Men det var max ett par tre år sedan. Han kan knappast vara ute redan. (Edit. Flashbacktråd finns men orkar inte leta efter den).
Du tänker inte på den där pastorn som höll till i Täby och som kunde kopplas till några överfall? Fast det var visst vuxna offer när jag tänker efter. (FB) Predikanten från Ekebyholm: Överfallsvåldtäkt på kvinna i Skavlöten Täby (2020-06-28)

Sen fanns det nån tafsare i Vallentuna. (FB) Joggare ofredar ett flertal unga flickor runt Vallentuna 2017-06-01 - media pixlar gm
Citera
2026-09-12, 13:54
Medlem
K.Blomkvists avatar
Ännu en karta till med GPS spår utritat.

https://www.openstreetmap.org/#map=16/59.41709/17.79592&layers=NG
Citera
2026-09-12, 14:42
Medlem
Citat:
Tack för kartan.

Helt korrekt, enda vägen till skolan med bil är en liten väg med vändplats precis vid skolan.
Från andra håll finns endast cykel- och gångvägar.

Den är i princip omöjlig att bara gå förbi om man inte känner till den sedan innan.
Citera
2026-09-12, 14:56
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonpannkaka
Helt korrekt, enda vägen till skolan med bil är en liten väg med vändplats precis vid skolan.
Från andra håll finns endast cykel- och gångvägar.

Den är i princip omöjlig att bara gå förbi om man inte känner till den sedan innan.
Tack för bra områdesinfo.

Då känns det väl rätt troligt med en GM som är, eller någorlunda nyligen varit bosatt högst någon km eller två från skolan, eller haft någon annan anknytning till området som medfört att han vistats där en del?
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2026-09-12 kl. 14:58.
Citera
2026-09-12, 15:04
Medlem
Citat:
Tack för bra områdesinfo.

Då känns det väl rätt troligt med en GM som är, eller någorlunda nyligen varit bosatt högst någon km eller två från skolan, eller haft någon annan anknytning till området som medfört att han vistats där en del?

Inga problem.
Bara att fråga, vi bor 200 m från skolan och har barn som går där så har bra koll på området.

Ja det känns mest troligt med en lokal gärningsman.
Särskilt eftersom den vägen flickan förmodligen tog används temporärt sedan augusti av barn som normalt sett går på en annan skola.
Citera
2026-09-12, 15:16
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonpannkaka
Inga problem.
Bara att fråga, vi bor 200 m från skolan och har barn som går där så har bra koll på området.

Ja det känns mest troligt med en lokal gärningsman.
Särskilt eftersom den vägen flickan förmodligen tog används temporärt sedan augusti av barn som normalt sett går på en annan skola.
Det där skulle ju möjligen kunna tyda på att GM har färska kunskaper.

Du skriver ”sedan augusti”. Det är ju helt nyligen. Sedan skolstarten? Bara någon vecka eller två? Om det inte var ett slumpmässigt sammanträffande så måste det nästan vara någon som är väldigt up-to-date med vad som händer i området?

Hoppas detta löser sg snabbt. Ta hand om er!
Citera
2026-09-12, 17:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godisbiten
För visar det sig att det var en invandrare så hade nog SD och övriga slagit på den stora trumman inför valet.

Om SD skulle vilja försöka ta tillfället i akt och utnyttja detta i någon form av valspurt vet jag inget om.

Men det är ju i så fall upp till dem, och inte något polisen tar hänsyn till. Polisens uppgift är att försöka ta fast GM. Att inget signalement lämnats om GM kan man alltså inte dra några slutsatser av.
Senast redigerad av Troian 2026-09-12 kl. 17:21.
Citera
2026-09-12, 17:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Finns massvis fler men de har bara inte blivit kända i media

Om "massvis" är rätt ord vet jag inte riktigt för nog är det, som tur är, ändå ett ovanligt brott, men samtidigt är det förstås riktigt att det finns fler fall än de som användaren du besvarade räknat upp.

Jag kommer exempelvis att tänka på mannen som tidigare mördat sin flickvän och strax efter att ha släppts från fängelset våldtog en 12-åring mitt på dagen i Stockholm. Skedde 2011 om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in