2026-09-12, 12:46
Medlem
RGB-belysnings avatar
Det som Camilla inte fattat är att många kvinnor är tvingade att bära niqab. Bara för att hon inte är tvingad till det betyder det inte att andra inte är det. Sen att hon jämför det med furries visar återigen hur korkad hon är.

Vissa säger att vi har religionsfrihet, men jag anser att det här handlar om religionstvång när man är tvingad att klä sig som ett spöke.
Citera
2026-09-12, 13:00
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Camilla har familj på andra sidan Sundet och när hon åker dit tar hon motvilligt av sig sin niqab.
https://www.sydsvenskan.se/malmo/tjugoariga-camilla-om-niqabforbud-varfor-behover-du-se-mitt-ansikte/
Citera
2026-09-12, 13:00
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Man får ändå ge islam att de är otroligt framgångsrika i att erbjuda absolut noll av värde, skapat många ickefunktionella samhällen ingen vill bo kvar i, otroligt kvinnoförtryckande, men ändå lyckas så bra med sin spridning samt även gillande hos svenska kvinnor.

Jag kan tänka mig sverige som 100% islamskt inom 100 år.
Citera
2026-09-12, 13:01
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ja, vi vet att människor inte längre har några vuxna som bryr sig om man skaffar en ansiktstatuering, skär av sig könsdelar, blir muslim osv. Vad är nytt?

Att inte bry sig är nirvana för boomer-generationen.

Det du ser är en mängd nyckelbarn som inte har några vuxna runt sig.

Det här är knappas någon nyhet.

Ingen bryr sig om du förstör ditt liv.

Go girl!

Ett samhälle med frånvarande vuxna beskriver en sociologisk, psykologisk eller litterär modell där vuxenvärlden har dragit sig tillbaka, svikit sitt ansvar eller helt försvunnit. Detta lämnar barn och unga att navigera i livet, skapa egna normer och ta hand om varandra utan vuxen vägledning.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2026-09-12 kl. 13:06.
Citera
2026-09-12, 13:15
Medlem
smickras avatar
Jag kan tycka det är ett mycket större problem att fotbollsklubbarna maskerar sig. D e t borde förbjudas.
Citera
2026-09-12, 13:16
Medlem
NiccoJs avatar
Blir bra när psykvården rustas upp igen, då kan hon få hjälp.
Citera
2026-09-12, 13:24
Medlem
triptykens avatar
Känns främmande att det finns ett Sverige där folk försöker tvinga kvinnor att klä sig på ett visst sätt.

Varför är ni i tråden så kåta på att hon inte ska få bestämma själv vad fan hon har på sig? Om det är ett helt jävla armétält eller stringbikini, vad har ni med det att göra?
Citera
2026-09-12, 13:32
Medlem
Niqab symboliserar något som inte hör hemma i sverige. Vad tillför det för positivt till vårt land?

Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.expressen.se/nyheter/politik/camilla-23-slass-for-sin-niqab-ebba-busch-ar-ute-och-cyklar/

All heder åt henne. Politiker skall inte diktera folks klädsel tycker jag. Vad tycker ni?
Citera
Medlem
Hon har ingen muslimsk bakgrund. Thailändsk mamma, svensk pappa. Men hon har formats i det muslimska Malmö. Det låter alltså som en väldigt rotlös individ.

Hon jämför själv sin niqab med furries och med Batman.

Det är den nivån det är på. En tjej som tycker det är roligt att lajva muslim.
Jag undrar vad riktiga muslimer tycker om henne.

Om hon fortfarande bär niqab om 10 år så kanske man kan säga att hon blivit muslim på riktigt. I dagsläget tycks det mer som en lek. Kanske för att de tuffa killarna i hennes skola är muslimer?
Citera
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.expressen.se/nyheter/politik/camilla-23-slass-for-sin-niqab-ebba-busch-ar-ute-och-cyklar/

All heder åt henne. Politiker skall inte diktera folks klädsel tycker jag. Vad tycker ni?
Det är haram att behålla sitt otrogna namn.
Citera
2026-09-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
SD:are och KD:are som inte kan acceptera att vi har religionsfrihet och klädesfrihet i Sverige? De får gärna flytta.

Det behövs en rejäl inskränkning av religionsfriheten. Den behöver ersättas av frihet att slippa religion i vardagen för ickereligiösa. Religion ska vara något privat.
Vidare finns redan en terrorlag att använda mot de som skyler ansiktet vid olämpliga tillfällen.
Citera
2026-09-12, 13:42
Medlem
F.Hansens avatar
Uppenbarligen är dessa inte kompatibla med att bo i Sverige. Flytta till ett muslimland om det är så viktigt för dig att vara muslim. Jaha nej du vill inte flytta hem för att regimen är muslimsk, ok…

Muslimer har uppenbarligen svårt att komma överens mellan de sina och andra, kolla på mellanösterns historia och nutid. Muslimer som dödar muslimer, vad är nytt under solen? De är fria att utöva sin religion enligt svensk kutym, övriga utsvävningar borde inte ges eftersom att muslimers utövande av religion inte är en del av sveriges problem och ska inte vara det. Sverige ska inte anpassa sig efter islam, på något sätt.
Men när vänstern skapar svängrum inför muslimer och islamism har man lagt en grogrund för att muslimer tydligen har rätt att särbehandlas bara för att de sätter islams regler högre än sveriges lagar. Det som är ofattbart är hur vanliga svenssons kan stå tyst och se på när andra tar sig rättigheter de själva inte har, ett exempel på hur hjärntvättade svenskar är. Vem hade fått komma undan med sånt muslimer gör på arbetsplatsen? Som att ha slöja exempelvis. Muslimer särbehandlas och det är fel. Ingen ska särbehandlas. Det var så det var tidigare i Sverige i alla fall när det kom till religion och arbetsliv.
Senast redigerad av F.Hansen 2026-09-12 kl. 14:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in