2026-09-12, 13:03
Medlem
Thusneldas avatar
Dessa lågstadiebarn är en rasistisk lynchmobb idag och om 6-7 år, när de är i 13-14 års åldern, kan de vara kontraktsmördare på sina första uppdrag.

Var är föräldrarna?
Citera
2026-09-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Man kan inte begränsa yttrandefrihet. Då får man kalla det för vad det är istället.

Dessutom med tanke på alla diskriminerande lagar vi har i landet så verkar inte diskriminering vara något problem.

Uppenbart att du inte vet vad yttrandefrihet är.
Citera
2026-09-12, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Enligt en nyhet i Kungälvs-Posten så har 20 lågstadielelver på Kareby skola startat ett rasitiskt drev emot en vikarie som sökte skydd i lärarrummet ifrån mobben av lågstadieelever, vilka följde efter och fortsatte trakasserierna. Vikarien kallades bl.a. för "neger", "gay" och "jävla arab".

Är det någon som vet mer om händelsen? Det hela känns lite för extremt för att media-versionen skall vara helt sann. Vad tror ni?

20 barn startade rasistiskt drev mot vikarie
https://www.kungalvsposten.se/nyheter/20-barn-startade-rasistiskt-drev-mot-vikarie.df2f6c8a-2028-5695-ad20-7765bc965b69
Det som får mig att tro att detta är lögn är att lågstadieeleverna använde ordet gay. Hade varit mer trovärdigt om de påståtts ha sagt bög.
Citera
2026-09-12, 15:53
Medlem
Vi får utrusta lärarna med oxpiska.
Citera
2026-09-12, 16:14
Medlem
RyssArsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är väl också ett av de starkaste fästena för Nordiska Motståndsrörelsen. Rätta mig om jag har fel.

Det stämmer.

Barn gör som sina föräldrar gör. Beter sig föräldrar som white trash slödder så gör barnen det också.

Vänta tills de små dynghögarna fått EPA traktor. Blir livat
Citera
2026-09-12, 16:20
Medlem
Creaturs avatar
Näpet med boomers i tråden som avgör vad barnen menade med slay queen genom att översätta orden rakt av enligt ordboken, utan minsta hänsyn till slanguttryckets betydelse på TikTok där barnen lever sitt huvudsakliga liv. Också kul att man tror vikarien måste vara gay för att barnen kallade vederbörande gay.
Citera
2026-09-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag har jobbat som lärare på stökiga högstadie-skolor och även det blivit tumult ibland så har jag eller någon annan lärare aldrig varit närheten att behöva söka skydd i lärar-rummet. Och den här incidenten ska alltså ha hänt på lågstadiet.
Det här låter som en fejkad historia. Valpåverkan?

Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
Vi får utrusta lärarna med oxpiska
Dags att införa skämskudde, skamvrå, dumstrut eller som sista utväg - skolaga!

Helt förståeligt att ingen vill bli lärare idag.

Att det blir urusla pisaresultat beror nog mest på att skolan är i fritt fall vad studiero, lugn och ordning beträffar.

Att de ”socioekonomiska” barnen inte kan läsa, skriva och räkna, är mera begripligt än att de andra barnen också presterar sämre. Om det är barnen som bestämmer och det råder total oordning i klassrummet kan väl ingen lära sig någonting över huvudtaget.

Tvinga dit föräldrarna till bråkstakarna. Låt dem ta över ansvaret beträffande sitt barn. Värt att pröva och fungerar inte det så är det väl bara att införa obsklasserna igen. Eller kvarsittning ett eller så många läsår det behövs för att lille Liam eller Ahmed har lärt sig något.

Vad är det för fel på piska och morot? Idag får man inte ”peka ut någon” så att någon blir ”skambelagd”. Kanske att det är precis vad som behövs för att det åtminstone ska komma i närheten av någon som helst ordning i skolan.
Citera
2026-09-12, 17:38
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Jag har hört att man i vissa Amerikansk skolor har ett vitt straffrum man kastar in stökiga elever i.

Ungen blir iklädd kritvita kläder och får gå in i ett kritvitt rum utan möblemang. Rummet är helt ljudisolerat. Ungen får vara där inne resten av dagen och får till lunch vitt ris på en vit tallrik.
Citera
2026-09-12, 17:45
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Du är ironisk antar jag.
Det är just det som är fallet även i denna situationen.
Alla tror att ens egna barn är änglar men de är riktigt hemska utanför hemmet.

Flashback skulle blekna i jämförelse med vad de ungarna säger. Men ibland undrar man var den groteska och sjuka humorn kommer ifrån?
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jag har hört att man i vissa Amerikansk skolor har ett vitt straffrum man kastar in stökiga elever i.

Ungen blir iklädd kritvita kläder och får gå in i ett kritvitt rum utan möblemang. Rummet är helt ljudisolerat. Ungen får vara där inne resten av dagen och får till lunch vitt ris på en vit tallrik.
Sen kommer Mr Clean in i rummet och våldtar ungjäveln på slutet.
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Aftonbladet har nu en artikel som inte är låst. Där framgår det att man skall ta fram en temavecka om "allas lika värde" för att omskola lågstadieeleverna.

"Efter drevet har skolans elevhälsa blivit inblandad. Utöver att fortsätta arbeta med likabehandlingsplanen har skolan beslutat att hålla i en temavecka.

– Vi jobbar för fullt. Vår kurator, psykolog och trygghetsteamet ska få i uppgift att ta fram en temavecka om allas lika värde.
"

Barn i rasistiskt drev mot vikarie
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/d4aoe1/barn-i-rasistattack-mot-vikariere-pa-kareby-skola-utanfor-kungalv
Alla barnen skrattade åt folk från Somalien, alla utom den gråtandes vikarien!
Citera
2026-09-12, 18:21
Medlem
Trakessons avatar
Jag tror det är ren valpropaganda från Tidelaget. De vill sänka straffbarhetsåldern ytterligare (till 8 eller 7 år) och behöver ett sådant här skäl till att bygga barnfängelser. Alltihop är iscensatt av Strömmer.
Citera
2026-09-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Näpet med boomers i tråden som avgör vad barnen menade med slay queen genom att översätta orden rakt av enligt ordboken, utan minsta hänsyn till slanguttryckets betydelse på TikTok där barnen lever sitt huvudsakliga liv. Också kul att man tror vikarien måste vara gay för att barnen kallade vederbörande gay.

De har lärt sig att orden innebär något negativt och tycker det är kul att testa gränser. De vet att lärare inte får säga till eller göra något mot dem.
Citera
2026-09-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ja, barnen skulle alltså säga neger, arab OCH bög? Var det en arab-neger-blandning som var bög? Märkliga rasistbarn.. som vänsterextremist köper du väl allt som skrivs i tisningen eller en arabkärring säger. Drägg.

Så pass unga barn häver ur sig vad de fått höra. De skiljer inte på bögnamn etc. för de vet inte skillnaden mellan alla fula namn de hör i den åldern.

Ungar kommer inte på sådant här av sig själva. Någon/några har hört det på andra håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in