Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
problemet är väl att det inte har med partitillhörighet att göra över huvud taget.
en påtänd blatte blir arg för att det springer folk i trapphuset - bankar skiten ur denna utan att över huvud taget bry sig om att han är sossekolportör. Har var bara bullrig i trapphuset. Det kunde lika gärna varit en kille från SDR som delade ut reklam och smällde i brevlådorna.
Det är ju precis det jag menar. Detta skall inte kopplas ihop med specifikt parti, precis som hände för några år sedan då en SD:are åkte ut för exakt samma sak. I sverige har vi rätten att uttrycka vår åsikt sålänge det inte skadar, dvs hets mot folkgrupp osv. Inget av fallen kan kopplas till det och således bör alla partiers företrädare göra ett gemensamt framträdande och fördöma sådant beteende.
Nä, jag gillar inte alla partiers politik, men det betyder ju inte att det är ok att jag bankar skiten ur meningsmotståndare. Den svenska andan och modellen bygger på friheten att uttrycka sin åsikt. Annars så hade kanske sverige fortfarande hade varit i det stadiet där endast rika män fått rösta då alla kvinnor och lågavlönade män klassats som "för dumma" för att rösta. Dit vill iaf inte jag tillbaka till.