2026-09-12, 10:30
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Ja men fortsatt med dina grubblerier kring 16 per månad.
Vill du snurra till det för dig, varför ska vi stoppa dig?
Citat:
Ursprungligen postat av LazarusHeart

Vodkis, du lever i förnekelse. Inte konstigt att du tycker Speedo är "mycket uppskattad för sina sakliga inlägg och med läsbara länkar."

Citera
2026-09-12, 10:32
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Hotet inför valet: Afrikanska trollkonton

Jenny Martorell Aftonbladet

"En trollarmé har mobiliserats mot Sverige inför valet på söndag, rapporterar SVT Nyheter.

Det rör sig om tusentals konton baserade i ett antal afrikanska länder, däribland Benin och Nigeria.

De låtsas vara svenskar – med namn som ”Klara Larsson” – och följer riktiga svenska konton, framför allt de som är högerlutande.

Enligt analysföretaget Trollrensics är det troligen ryska pengar som finansierar trollkontona.

– Man kan se dem som legosoldater som byggt upp en enorm armé av konton, säger Robert van der Noordaa på Trollrensics till SVT."
Mer att läsa och se:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j0pqgA/valet-2026-nyheter?pinnedEntry=1493493
Så var det med den saken.
Enligt SVT är det det stora fredsälskande landet österut som ligger bakom.
Citera
2026-09-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Hotet inför valet: Afrikanska trollkonton

Jenny Martorell Aftonbladet

"En trollarmé har mobiliserats mot Sverige inför valet på söndag, rapporterar SVT Nyheter.

Det rör sig om tusentals konton baserade i ett antal afrikanska länder, däribland Benin och Nigeria.

De låtsas vara svenskar – med namn som ”Klara Larsson” – och följer riktiga svenska konton, framför allt de som är högerlutande.

Enligt analysföretaget Trollrensics är det troligen ryska pengar som finansierar trollkontona.

– Man kan se dem som legosoldater som byggt upp en enorm armé av konton, säger Robert van der Noordaa på Trollrensics till SVT."
Mer att läsa och se:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j0pqgA/valet-2026-nyheter?pinnedEntry=1493493
Så var det med den saken.
Det finns en egen tråd i ämnet.

(FB) Tusentals afrikanska trollkonton tar sikte mot Sverige inför valet nu på söndag
Citera
2026-09-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Inget som hände när NATO klev över röda linjerna Georgien och Ukraina eller? Men du tror du de bluffar den här gången?
Ger sig NATO-allierades trupper in så är det självklart ett direkt krig sinsemellan. De har full rätt att bomba NATO-förband påväg mot Dnepr för att understödja fienden.
Ryssarna struntar fullständigt i om EU påstår att det handlar om något defensivt, ryssarna har ingen skyldighet att rätta sig efter fiendens narrativ.

Men känns inte troligt eftersom Merz usla false flag i Leipzig misslyckade att ens åberopa NATOs artikel 4. Moralen i EU att kriga mot Ryssland är också dålig.

Ni ryssapor verkar väldigt oroliga för att Europa ska sätta in trupper i Ukraina

Och ingen normal europe rättar sig efter rysslands efterblivna och världsfrånvända narrativ.
Citera
2026-09-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Zelensky har börjat mjukna, to late 🤡

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj är ”redo att förhandla” och vill träffa Rysslands president Vladimir Putin på G20-mötet i Miami i USA i december.
Det säger han i en intervju med tyska DW.
– Ja, självklart. Vi måste komma. Vi måste mötas, prata och fatta beslut, säger han.
Enligt honom spelar vad de ska säga till varandra mindre roll.
– Resultaten spelar roll. Det är allt, säger han.
Kreml har ännu inte meddelat om Putin kommer att åka till Miami.

Zelensky har varit öppen för förhandlingar sedan länge. Den fege råttan Putina vågar dock inte möta honom face to face.
Citera
2026-09-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Ja men fortsatt med dina grubblerier kring 16 per månad.
Vill du snurra till det för dig, varför ska vi stoppa dig?

Fortsätt du att göra inlägg som dessa, så bekräftar du hur djupt medveten du är om den utbredda korruptionen i maffiastaten Ukraina. 24 (som jag kom fram till med hjälp av mina medelmåttiga kunskaper i matematik; istället för typ 16 som är en siffra jag höftade till med med hjälp av överslagsberäkning) är väl ungefär 200. Eller? Svara gärna tack, vilken kategori tillhör du? Den som förnekar den utbredda korruptionen i Ukraina, eller den som hellre sopar den under mattan?
Citera
2026-09-12, 10:47
Medlem
Citat:
Fortsätt du att göra inlägg som dessa, så bekräftar du hur djupt medveten du är om den utbredda korruptionen i maffiastaten Ukraina. 24 (som jag kom fram till med hjälp av mina medelmåttiga kunskaper i matematik; istället för typ 16 som är en siffra jag höftade till med med hjälp av överslagsberäkning) är väl ungefär 200. Eller? Svara gärna tack, vilken kategori tillhör du? Den som förnekar den utbredda korruptionen i Ukraina, eller den som hellre sopar den under mattan?

Varför ältar ni patetiska ryssråttor Ukrainsk korruption nä korruptionen i Ryssland är långt mycket värre. Därutöver strävar Ukraina efter att minska korruptionen. Så håll dig till ämnet framöver, ryssjävel.
Citera
2026-09-12, 10:54
Medlem
Citat:

INGEN förnekar den utbredda korruptionen i Ukraina. Men ni ryssar tycks förneka er egen korruption som vida överstiger de flesta länder på planeten, med undantag för några få afrikanska. Och nu är det som så att det korrupta landet Ryssland har attackerat det korrpupta landet Ukraina utan anledning. Således= Ryssland är och förblir samma bad guy som det alltid har varit.

Din arbetsgivare blir inte glad när han förstår hur du skämmer ut ditt moderland på det här viset.
Citera
2026-09-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Det finns en egen tråd i ämnet.

(FB) Tusentals afrikanska trollkonton tar sikte mot Sverige inför valet nu på söndag
Jag vet "kamrat".
Jag överför denna kunskap till detta forum och till denna tråd.
Kan ryskkopplade finansärer även stå bakom när det gäller kriget mellan Ryssland och Ukraina som startade med en fullskalig aggressiv attack på sin fredliga granne Ukraina.
Mycket "tyder" på det.
Verkligheten har svaret.
Ryssland har förlorat både "informationskriget" och det militära kriget med stora förluster varje dygn.
Kan beskådas både här och från verkligheten i geografin.
Men ännu ljugs det i inlägg på inlägg på inlägg varje dygn. Märkligt är bara förnamnet.
Kämpa på "kamrater"!
Citera
2026-09-12, 10:58
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jag försvarar Ukrainas rätt att få leva i fred och frihet. Som oberoende och suverän nation.
Fritt från ryssar.
Med demokratiska värderingar och utveckling.
Ukrainas placering är på plats 92. Inte bra.

Ryssland är på plats 140
Det är sämre.

Citat:
Citera
2026-09-12, 10:59
Medlem
Från verkligheten:
"Magyar": SBS jagade 285 fartyg från den ryska skuggflottan
Roman Petrenko — 12 september, 11:40
"Befälhavaren för de obemannade systemstyrkorna Robert "Magyar" Brovdy uppgav att den ukrainska militären under de tio veckorna som operation "MoLoChKa" avfyrade "jagade ner" 285 fartyg från den ryska skuggflottan i Azovska havet och Svarta havet."

Källa : Befälhavare för de obemannade systemstyrkorna Robert "Magyar" Brody

"Detaljer : Enligt honom träffade SBS 215 fartyg i juli, i augusti – 54, och från 1 till 11 september – ytterligare 16."
"Brody hävdar att operationen har lett till att skuggflottans rörelser i Azovska sjön och Kertjsundet i praktiken har stoppats, och att det i de norra och nordöstra delarna av Svarta havet har försvårats avsevärt.

Han släppte också en video där han sa att SBS attackerade en sanktionerad oljetanker från skuggflottan som eskorterade en rysk helikopter."
Mer att läsa och se i länk:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/09/12/8053075/
Utmärkt!
Citera
2026-09-12, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför ältar ni patetiska ryssråttor Ukrainsk korruption nä korruptionen i Ryssland är långt mycket värre. Därutöver strävar Ukraina efter att minska korruptionen. Så håll dig till ämnet framöver, ryssjävel.

"Ryssjävel"? Jag är svensk om du inte visste det. Ryssland har inte fått ett öre från oss skattebetalare men Ukraina har fått nära 400 MILJARDER Euro i bistånd. 400 MILJARDER Euro! Och en stor del av den summan har hamnat i kleptomaners djupa fickor. Att vi nu hör om åtgärder för korrumptionsbekämpning i Ukraina har ingenting annat att göra med än att fortsatt stöd från EU och väst till Ukraina är numera villkorat. Du tycker att det är okej att du bli rånad och bestulen och utsatt för bedrägeri, men jag har i alla fall högre integritet och självrespekt än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in