Citat:
Ursprungligen postat av
Vodkasomsnus
Fetade 1: Jodå, Speedo är mycket uppskattad för sina sakliga inlägg och med läsbara länkar.
Uppdaterade dessutom. Inte 7-8 månader gamla länkar.
Saker utvecklas.
Du var orolig över Flamingo.
En bra länk för dig.
https://www.theguardian.com/world/2026/jul/27/fire-point-ukraine-cruise-missiles-russia
Målbild 200
Nuläge ~100
Gammal information 16
Fetade 2: det är ingen nyhet. Det är inte bara där det brister…
Citat:
Hur många robotar har producerats i månaden om produktionen påbörjades i augusti 2025? Kan du räkna ut det till mej som är urkass på matte? Tack.
Jag förstår att Speedo är väldigt uppskattad av dej och alla andra som är förda bakom ljuset och som lever på hoppet om en ljus ukrainsk framtid och ryskt nederlag.
Jag har gjort en uträkning alldeles sjäv, trots mina begränsade kunskaper utan hjälp från Speedo. Sommaren har tre månader eller hur. Så gånga 3 med 100. Det blir 300, eller hur? Plussa sedan med dom 16 som hade producerats fram till maj månad så får du det totala antalet flamingos som producerats (316) Eller hur? Rätta mej om jag har fel. Dividera sedan 316 med dom 13 månaderna produktionen har varit igång. Jag får det till 24 producerade flamingos i månaden. Det är lite mer än en tiondel av vad Fire Point utlovade skulle produceras. Vad beror denna missräkning på? Svaret finner du i en av mina tidigare inlägg och stavas korruption. Denna "lilla" felberäkning vägrar Speedo nämna eller kommentera.
Nu, med tanke på den utbredda korruptionen i maffiastaten Ukraina och i synnerhet Fire Points track record, så låter det inte troligt att företagets planerade uppföljare, den sk FP-7 kommer bli en större succé. Men det återstår att se givetvis. Det finns alltid en liten, liten chans.