2026-09-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Folk skrattade eftersom hon ofta har ett nedlåtande, dåligt beteende och de hade en stark igenkänning i frågan.

Åkesson har mängder av människor som arbetar under honom och han behöver knappast själv leta fram alla argument och slipa på talen ensam. Folk gillar honom för att de köper det han säger och för att de tycker att han är en bra talare.

Det ironiska är att hon har typiska härskartekniker ofta riktad mot andra kvinnor och har ett mer eller mindre oacceptabelt beteende men sedan kontrar både hon och Busch som om det var en attack mot själva könet kvinna. Men Magdalena Andersson använder en taktik som är toxiskt feminint. Hon har sannolikt hela sitt liv spelat spelet och klivit över andra, då främst kvinnor för att klättra uppåt och då när en man ifrågasätter henne så ser hon det som om hon "förtjänat" inte förtryckt, andra vägen uppåt. För det tror jag att hon gjort även om män också gör så.

Min uppfattning av det jag sett de senaste dagarna av Magdalena Andersson är att hon för tillfället inte mår bra. Jag såg henne även när hon pratade med om det var systern till mannen som sköts ihjäl i tunneln och där såg hon tårögd och berörd ut. Kanske för att det blev en obehaglig situation när hon konfronterades efter mordet men det såg ut som medkänsla där i tv-studion dock.

Jag tror att hon är nära bristningsgränsen. Hon ser mänskligare och normalare ut än vad jag någonsin fått intrycket av tidigare.

Ja hon känner kanske att den "självklara" vinsten rinner henne ur händerna och det gör henne frustrerad.

Vi såg samma sak i slutspurten 2016, när Hillary fick utbrott.

Andersson är lite samma typ. Verkar oerhört behärskad, som satt hon sätter på sig en mask dygnet runt. Nu börjar den krackelera.

Tänk hur annorlunda det varit om Andersson framstått som representant för något som vill nåt. För något färgglatt. Det enda vi får se från henne är ilska. Även hennes popularitet har dalat, eftersom hon framstår som alltför tillgjord.

Jag vet att vänstern inte lyssnar på något av det jag föreslår här. De spelar döva och säger istället att det handlar om sexism.
Men kom igen. De borde kanske vilat henne lite inför debatterna i alla fall. Det är nog extremt påfrestande med valspurter.

"Kvinnor blir bedömda hårdare buhu". Fast i Danmark har Mette suttit sedan 2019. Hon är inte sur hela tiden. Man kan vara kvinnlig ledare utan att vara sur.
Citera
2026-09-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliois
Han borde be om ursäkt om inte annat så för att det skulle imponera på väljarna som är trötta på allt tjafs och bråk, och förmodligen tjäna en hel del röster på kuppen.

Ja givetvis. Efter att Maggan ägnat hela valrörelsen åt att förklara hur fruktansvärda SD är, ska Jimmie be om ursäkt för att han kallat henne sur.

Sen borde han ge henne ett fotbad och bjuda henne på spa, och donera en miljon till Palestinas terrorkommitte, allt för att blidka obstinata vänsterkvinnor.
Citera
2026-09-11, 23:52
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Hon kunde ställt motfrågan
Varför ser du alltid förvånad ut?
Jävla tomtar bägge två.
Citera
2026-09-12, 01:28
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag tycker inte det fanns något maskulint toxiskt i det Åkesson sade, som du insinuerar. Men jag är man, så det är möjligt att jag missar något här.

Jag tycker Magdalena förtjänade det för hon är alltid otrevlig och sur enligt mig. Har inget med hennes kön att göra.

Hon brukar kalla SD och Jimmie som nazister allt som oftast, men kan inte tåla att någon tycker hon är sur. Jag tål henne inte.

Åkesson låter alltid vardaglig och autentisk, så skulle inte dra några stora växlar av det. Det är därför han är så populär, han känns genuin.
Nej det insinuerade jag inte. Jag skrev att sådant används som härskartekniker.

Folk gillar honom för att han har en massa folk som dammsuger internet precis som andra åtminstone blåa partier har, och som snappar upp det vi andra säger här och där i syfte att vinna röster. Sedan så är Sverigedemokrater och mer högerextrema partiers röstare mindre bildade så de köper det mesta så länge det passar deras egna fyrkantiga världar.

Såg nyss något klipp ur det med att Åkesson påstår att Socialdemokraterna och Vänsterpartiet åker runt till utsatta områden och raggar röster från muslimer men det är lite lustigt iom att jag själv klev ut ur porten till ett hus i ett utsatt område och såg Ulf Kristersson stå med media och vad jag antar var kollegor. Litet exempel på när Åkesson säger saker för att få korkade människor att höra sina egna argument. Om jag av alla människor, kliver ut och möter Moderaterna när jag varit på kaffebesök hos någon, så lär de blåa rätt flitigt raggat omkring i andra utsatta områddn också. De har dessutom hållit igång i flera år med det medan samma områden trots allt är röda (eller SD:are).

Folk gillar honom för att han är en bra talare. Det är första skälet. Andra skälet är lägre begåvningsprofil hos väljarna vilket innebär att de attraheras av att höra sina egna åsikter. Klart jag tycker det är kul om jag hör Åkesson eller någon annat upprepa vad jag själv sagt men skälet är att det sitter folk och får betalt för att häcka på internet. Det är skript, det som sägs.

Problemet för SD är att navigera sig och hålla sig aktuella. De måste ha en viss extrem ton för att hålla kvar sina väljare när alla partier insett att Sverige och de flesta svenskar inte vill ha en omdömeslös invandring. I slutet är det ändå som så att deras starkaste väljargrupp är rasister och inte människor som röstar i protest mot något såsom för stor invandring, kriminalitet osv. De är ett populistiskt parti som antagligen inte har någon framtid om de inte svänger med lite och samtidigt ändå skapar konfliktpolitik.

Det verkar också pågå en intern konflikt mellan de blåa. Osäker på om Åkesson är någon form av Don Juan eller om han inser att partiets framtid är lite lös och agerar mer som en vettig partiledare (lojal sin egen politik menar jag) för att hålla sitt eget skepp flytande.
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jag kan förstå dina och andra kvinnors argument men Magda är ju alltid sur. Ingen annan av partiledarna är det. Ibland är det ju bara så att en person är sur, oavsett kön.
Jag gillade iallafall att höra henne kunna dra ner foten åt SVT och inte acceptera att avbrytas av Mohamsson för att sedan inte få tala vidare. Larvigt av vad som lät som Mohamsson att kontra lite i smyg med sur dessutom. Gissar att det var en flört med Åkesson att försöka sig på småskolefasoner med viskningar. Jag undrar vad hans fru tycker. Vågar gissa att hon är lite sur ibland därhemma

Där gillade jag Magdalena Anderssons attityd. En kvinna ska kunna bli skarp, inte bara fjanta sig med dåliga miner.
Citera
2026-09-12, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Nej det insinuerade jag inte. Jag skrev att sådant används som härskartekniker.

Folk gillar honom för att han har en massa folk som dammsuger internet precis som andra åtminstone blåa partier har, och som snappar upp det vi andra säger här och där i syfte att vinna röster. Sedan så är Sverigedemokrater och mer högerextrema partiers röstare mindre bildade så de köper det mesta så länge det passar deras egna fyrkantiga världar.

Såg nyss något klipp ur det med att Åkesson påstår att Socialdemokraterna och Vänsterpartiet åker runt till utsatta områden och raggar röster från muslimer men det är lite lustigt iom att jag själv klev ut ur porten till ett hus i ett utsatt område och såg Ulf Kristersson stå med media och vad jag antar var kollegor. Litet exempel på när Åkesson säger saker för att få korkade människor att höra sina egna argument. Om jag av alla människor, kliver ut och möter Moderaterna när jag varit på kaffebesök hos någon, så lär de blåa rätt flitigt raggat omkring i andra utsatta områddn också. De har dessutom hållit igång i flera år med det medan samma områden trots allt är röda (eller SD:are).

Folk gillar honom för att han är en bra talare. Det är första skälet. Andra skälet är lägre begåvningsprofil hos väljarna vilket innebär att de attraheras av att höra sina egna åsikter. Klart jag tycker det är kul om jag hör Åkesson eller någon annat upprepa vad jag själv sagt men skälet är att det sitter folk och får betalt för att häcka på internet. Det är skript, det som sägs.

Problemet för SD är att navigera sig och hålla sig aktuella. De måste ha en viss extrem ton för att hålla kvar sina väljare när alla partier insett att Sverige och de flesta svenskar inte vill ha en omdömeslös invandring. I slutet är det ändå som så att deras starkaste väljargrupp är rasister och inte människor som röstar i protest mot något såsom för stor invandring, kriminalitet osv. De är ett populistiskt parti som antagligen inte har någon framtid om de inte svänger med lite och samtidigt ändå skapar konfliktpolitik.

Det verkar också pågå en intern konflikt mellan de blåa. Osäker på om Åkesson är någon form av Don Juan eller om han inser att partiets framtid är lite lös och agerar mer som en vettig partiledare (lojal sin egen politik menar jag) för att hålla sitt eget skepp flytande.

Jag gillade iallafall att höra henne kunna dra ner foten åt SVT och inte acceptera att avbrytas av Mohamsson för att sedan inte få tala vidare. Larvigt av vad som lät som Mohamsson att kontra lite i smyg med sur dessutom. Gissar att det var en flört med Åkesson att försöka sig på småskolefasoner med viskningar. Jag undrar vad hans fru tycker. Vågar gissa att hon är lite sur ibland därhemma

Där gillade jag Magdalena Anderssons attityd. En kvinna ska kunna bli skarp, inte bara fjanta sig med dåliga miner.

Lägre begåvningsprofil? Det är det nya arbetarpartiet, ja. Det är inget borgerligt parti. S är ett invandrarparti och SD har tagit deras plats.

Men du är medveten om att S forfarande är det största partiet bland väljare med förgymnasial utbildning?

Han har ju dock rätt i att vänstern dammsuger moskéerna just nu för att locka alla i utanförskapsområden att rösta på dem. Jag vet inte hur intelligenta dessa människor är, men de drar ju inte in särskilt mycket pengar iallafall. Annars skulle de inte bo i dessa områden.

De bråkar internt mest av taktiska skäl för att locka mittenväljare som inte gillar SD.

Högutbildade inom offentlig sektor röster oftast vänster. Annars röstar de oftast borgerligt.

Jag läste nu att du är sjukskriven och inte jobbar. Det förklarar din snedvridna bild…
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-09-12 kl. 02:38.
Citera
2026-09-12, 11:22
Medlem
Erik Östs avatar
Under 8 år klarade S & company inte av att ta ett enda vettigt svårt beslut som kunde fört Sverige ett enda steg framåt , snarare tvärtom.
Tidö-regeringen har tagit flertalet beslut som fört Sverige i positivare läkande riktning nu och förvånande nog för oppositionen visade de sig inte alls vara så svåra att ta helt plötsligt.

Klart kärringen är avis och förbannad!

Förstod ni inte vad jag skrev nu beror det nog bara på Sveriges färska låga Pisa-siffror som kom häromdagen.

https://www.di.se/nyheter/historiskt-daligt-resultat-for-elever-i-pisa-matning/
Senast redigerad av Erik Öst 2026-09-12 kl. 11:29.
Citera
2026-09-12, 13:06
Medlem
Hon såg ju lika bitter ut som tonåring ju. Skillnaden var bara att hon då var ung. Hon har aldrig haft den där ungdomliga glädjen över sig som de flesta har då. Skulle tro att det beror på att hon aldrig har fått NOG. Nog av framgång, beundran och belöningar, vilket hon antagligen ser sig rättmätigen berättigad till. Tror faktiskt att hon skiter i det mesta bortom det. Att hennes karl lockats av detta är väl för att han är likadan själv. De ser kära ut när de fotas på Nobelfesten. Alltihop är sannolikt en fasad de visar upp. Och hemmavid har de bara rödtjutet och middagen gemensamt. 😂 Vi får hoppas för deras egen skull att mina teorier inte stämmer. Men tyvärr tror jag att de gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av siris
Hon är inte bara sur. Vad fan har hon på sig, tråkig outfit, pensionärs-skor. Hemsk frisyr och snipig mun samt blundar ofta för länge. Vad ser hennes karl i henne egentligen... Hon släpper nog inte
till många ggr/år.
Citera
2026-09-12, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=caefc4b018ca060e0429779bc7cef047

Håller ni med om att Magdalena ”Maggan” Andersson är sur hela tiden? Blir hon statsminister med denna surhet eller blir människor avskräckta?

Inte avskräckt, tvärtom. Jag är extremt glad för alla politiker i första hand är kompetenta, oegennyttiga och saknar stort ego/bekräftelsebehov.

Om de sen är sura, allvarliga och balanserade spelar sjutton ingen roll. Att styra ett land är ingen underhållning.

Man kan konsumera massa vedervärdiga flabb-program på TV om man har behov av "glada" människor i rutan.
Citera
2026-09-12, 13:49
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=caefc4b018ca060e0429779bc7cef047

Detta sas alltså i TV4 debatt. Maggan kontrade med tårögda ögon att hon känner två ungdomar som pratar svenska kommer bli utvisade av Åkesson i en regering.

Håller ni med om att Magdalena ”Maggan” Andersson är sur hela tiden? Blir hon statsminister med denna surhet eller blir människor avskräckta?

Nä jag håller inte med om att hon är sur. Jag tror det är Jimmy som har huvudet i sin egna röv och inte inser att han ÄR problemet.

Dock vill jag påstå att det måste vad fel i huvudet på Mohamsson, tror det var hon som var så förbannat överpositiv att jag undrade vad fan hon går på för knark.
Senast redigerad av OlitBrand 2026-09-12 kl. 13:52.
Citera
2026-09-12, 14:25
Medlem
Hon är för arg för att komma på någor fyndigt i stunden. Och Åkesson hade ju bara svarat att han är ständigt förvånad över att sossarna alltid apar efter deras politik efter att först ha dissat den.
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Hon kunde ställt motfrågan
Varför ser du alltid förvånad ut?
Jävla tomtar bägge två.
Citera
2026-09-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Hon är för arg för att komma på någor fyndigt i stunden. Och Åkesson hade ju bara svarat att han är ständigt förvånad över att sossarna alltid apar efter deras politik efter att först ha dissat den.
Hon är tillräckligt smart för aff återföra diskussionen från personangrepp till faktisk politik.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-09-12 kl. 14:35.
Citera
2026-09-12, 14:30
Medlem
Visst, vi förstår att det är bittert för Magda och vänsterfolket att se opinionssiffrorna krympa ihop på slutspurten. För Mohamsson har det gått precis tvärtom, från 1% till över 5 i mätningarna, på mindre än två veckor. Jag förstår att det svider. 😂
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Nä jag håller inte med om att hon är sur. Jag tror det är Jimmy som har huvudet i sin egna röv och inte inser att han ÄR problemet.

Dock vill jag påstå att det måste vad fel i huvudet på Mohamsson, tror det var hon som var så förbannat överpositiv att jag undrade vad fan hon går på för knark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in