2026-09-12, 00:51
Medlem
Höjdpunkten för mig var nästan när Nooshi skulle svara på frågan ifall hon förstår att riktiga jobb skapas i den privata sektorn och inte fejkjobb från sitt kontor och hon svara med:

"Vi måste tro på att går att skapa jobb!"
Citera
2026-09-12, 00:53
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Höjdpunkten för mig var nästan när Nooshi skulle svara på frågan ifall hon förstår att riktiga jobb skapas i den privata sektorn och inte fejkjobb från sitt kontor och hon svara med:

Helt ofattbart att göra bort sig så på bästa sändningstid.
Citera
2026-09-12, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Det är ju sanningen. Utan massa muslimer i Sverige hade blågula redan vunnit valet. 80% av alla muslimer röstar på S eller V och förmodligen många % på resterade av de rödgröna. Om bara etniska svenskar hade fått rösta hade det inte varit nåt snack. Tyckte Jimmie var ovanligt trött i den här debatten men han har ju rätt i att invandringen är en belastning, den absolut största belastningen för Sverige och han har rätt i att om muslimer inte fick rösta (säger inte att de inte borde få det, säger bara fakta) hade inte sossarna och V varit i närheten av lika stora.

Ditt inlägg väcker frågor. Enligt ditt resonemang skulle bara urfolket få rösta, dvs samerna. Vad är etniska svenskar för dig? 5, 10, 15 generationer? När blir man svensk enligt dig? Du är fostrad i ett land med religionsfrihet, men ändå verkar du göra skillnad på religioner. Är det svenskt? Är en första generationens jude mer svensk än en tredje generationens muslim?
Citera
2026-09-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Ryskt bot haha!

Konstruktivt.
Citera
2026-09-12, 00:59
Medlem
shitholecitizens avatar
Så jävla trött på Nooshis känslodravel. Hon är så jävla sämst.
Citera
2026-09-12, 01:01
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
De har gjort ett bra jobb med att minska skjutningarna.

I övrigt vill jag ha mer tillbaks för skatten jag betalar. Främst fungerande vård, det är helt jävla omöjligt att få kontakt med en vårdcentral. Mer backup från samhället i form av gamla högkostnadsskyddet samt rimlig A-kassa ifall man blir arbetslös. En hyra som inte skenar.

Jag kör inte bil så jag skiter i bensinpriset. Jag förstår att företagare och de som kör mycket bil tjänar på Tidö. Men vi är många som inte får ta del av deras sänkningar och bidrag men ändå betalat stora summor skatt genom åren, och de få gånger vi ber om hjälp (tex vårdbesök) så blir man avhyst.

Sen värderar jag även det fria samhället och ogillar Tidös ton mot medier och granskare, påminner om Trump som manipulerar sin befolkning.

Du vill ha en massa saker som din sida (tillsammans med Reinfeldt) omöjliggjort. Det finns ingen ekonomisk logik. Vem ska betala kalaset? Säg inte ”de rikaste”. Skatta de rika tills det inte finns några rika, sen då?

Medier har väl all rätt att bli motsagda. Framförallt då ett ofantligt stort antal blir journalister av ideologiska skäl.

Jag vill som du. De svaga och de behövande ska få den hjälp som behövs. Man ska kunna leva ett drägligt liv i ett rikt land som Sverige även om man inte kan arbeta. Är man sjuk ska man få vård. Tror alla partier är eniga om detta. Det är vägen dit som är kruxet och vänstersidan har inte politik som gör det möjligt. Det vet de, och därför tjatas det känslomässiga argumentet istället för faktiska idéer.

Bara för att en sida låter bra, betyder inte att de är bra.
Citera
2026-09-12, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Du äter väl, så du kanske inte skiter i matpriserna? Hur tror du att maten kommer till butikerna, tror du att kotletterna fotvandrar från bönderna till ICA?? Eller tror du att nån typ av transport är inblandad? Vad tror du händer med matpriserna när bensinen blir dyrare?

Det skulle behövas ett IQ-test för att få rösta.
Lägger gärna pengar på ekologisk mat och handlar bara kött från den lokala slaktaren, bakar eget bröd osv så matpriserna har inte påverkat mig nämnvärt faktiskt Det som stuckit iväg mest senaste åren är ju helt klart hyran.

På tal om IQ-test så bör alla röstberättigade vid det här laget förstått att bensinpriset kommer höjas i höst oavsett regering pga EU:s klimatavtal.
Citera
2026-09-12, 01:02
Medlem
Lind - rapp och klartänkt
Nooshi, Andersson - många tydliga argument
Ebba, Elisabeth - vältaliga och sansade
**
Jimmie, Ulf - nerdrogade (nyfiken på vad de hade tagit)
*
Simona - wtf (hybris)
Senast redigerad av bazaar 2026-09-12 kl. 01:06.
Citera
2026-09-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Det är ju sanningen. Utan massa muslimer i Sverige hade blågula redan vunnit valet. 80% av alla muslimer röstar på S eller V och förmodligen många % på resterade av de rödgröna. Om bara etniska svenskar hade fått rösta hade det inte varit nåt snack. Tyckte Jimmie var ovanligt trött i den här debatten men han har ju rätt i att invandringen är en belastning, den absolut största belastningen för Sverige och han har rätt i att om muslimer inte fick rösta (säger inte att de inte borde få det, säger bara fakta) hade inte sossarna och V varit i närheten av lika stora.
Det är ju Jimmies fel att de alla röstar vänster.
Citera
2026-09-12, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie

Tycker det nästan var lustigare när Simona Mohamsson kontrade Maggans replik på uppväxten med sossepolitik att det var hennes muslimska pappas förtjänst att hon lyckades i Sverige, och på samma gång har kramkalas med Åkesson som verkar ogilla muslimer. Berömmelse stiger en lätt åt huvudet.
Citera
2026-09-12, 01:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Försvarar du den idiotin Åkesson drog till med?

Varenda litet yngre person noterade idag att de vet mycket mer om klimatförändring än SDs partiledare. Vad hjälper det då att de egna väljarna sitter och klappar med sina håriga handflator.

Det var det enda under hela debatten som var lika korkat som Nooshis snyfthistorier...

Det finns även yngre personer som förstått att det är fullkomligt omöjligt att påverka klimatet i Sverige även om vi i morgon går över till stampade jorgolv och noll utsläpp. Det gör ingen mätbar skillnad.

Vill vi påverka, villket vi borde, så skall vi välja vägar som åtminstone kan göra en mätbar skillnad, globalt.
Citera
2026-09-12, 01:10
Medlem
rednaxela90s avatar
SD 🇸🇪
https://youtu.be/UPB9UdJCOlw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem