2026-09-11, 23:40
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det handlar inte om åsikt. Forskning visar entydigt att modersmålsundervisning stärker barns förmåga i svenska och andra ämnen. Varför vill du förstöra Sverige?

Språket lär man sig hemma vid köksbordet. Om man har föräldrar som inte talar svenska i vardagen hemma vid köksbordet så spelar det ingen roll hur mycket språk och vad för språk man pluggar. Problemet är ju att ungarna inte lär sig svenska hemma, inte när de träffar sina släktingar, inte när det träffar kompisarna, inte när de träffar grannarna. De är endast i skolan man pratar svenska. HUr ska ungar lära sig läsa och skriva svenska då?
Citera
2026-09-11, 23:42
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Simona: "Jag kom till ett Sverige som hade höga förväntningar på mig och min familj"
Magdalena: "Simona tyckte det funkade bra när hon kom till Sverige, det var "Sossesverige" hon kom till"
Simona: "Ja! Mina föräldrar kom till ett kravlöst Sverige"

https://x.com/BarrioElfva/status/2098515272298569874

Simona är som en blandning mellan en tränad cirkusapa, en programledare för ett bebisprogram och en multi-level marketing-konsult. Säger helt knasiga saker.

Förväntningarna ligger underförstått, det var självklart att man skulle sköta sig. Och därför behövdes inga krav ställas. Jag är så gammal att jag minns det Sverige.
Citera
2026-09-11, 23:44
Medlem
Helt ärligt talat, rödgröna svarar inte på en enda konkret fråga utan raljerar om rösta på oss och glider iväg på andra ämnen. Detta säger verkligen allt, skrämmande är bara förnamnet, rösta förfan för era barn och deras framtid skull, det är ändå Sverige vi alla bor i och det ska vara Svenskt.
Citera
2026-09-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Innan har arbetsförmedlingen fungerat hjälpligt men nu har de lagt ned allt i princip. Det är bara att kolla på hur många anställda de har kvar. Man har tagit bort 400-500 tjänster.
Har ju utlokaliserats till "jobbcoacher" (förra uppdrag granskning kan rekommenderas). Var en del av januariavtalet, tacka centerpartiet, sossarnas favoriter.
Citera
2026-09-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Fast jag har hört att Amanda "gökboet" Lind har sagt att om vi höjer bränslepriserna med 6 kr/l så kommer Sverige får kallare somrar och färre skogsbränder? Menar du att kärringen ljuger!?

Du är en riktig mobbare va?
Citera
2026-09-11, 23:47
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Simona: "Jag kom till ett Sverige som hade höga förväntningar på mig och min familj"
Magdalena: "Simona tyckte det funkade bra när hon kom till Sverige, det var "Sossesverige" hon kom till"
Simona: "Ja! Mina föräldrar kom till ett kravlöst Sverige"

https://x.com/BarrioElfva/status/2098515272298569874

Simona är som en blandning mellan en tränad cirkusapa, en programledare för ett bebisprogram och en multi-level marketing-konsult. Säger helt knasiga saker.

Det var ju självklart att man skulle sköta sig på den tiden. Förväntningen var att alla skulle sköta sig. Däremot var ju Sverige lika kravlöst då som det är nu. Det var tillochmed ännu mer kravlöst på 80-90-talen men det var ju för att staten förväntade sig att ingen fuskade, att alla gjorde sitt bästa för att sköta sig och att alla var solidariska med varandra. Det funkade under en unik tid 50-70tal) och kallas för "folkhemmet". Det kan vi aldrig få igen. Kräver en homogen befolkning som alla i stort har samma uppfattning om vart man kom ifrån, vad man är och vart man är på väg samtidigt som man har en årlig ekonomisk tillväxt på 5-10% att fördela.
Citera
2026-09-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Varför skryter dom att du är dum i huvudet?
Bra du erkänner att du är ond, därför du röstar kommunistiskt.
Citera
2026-09-11, 23:48
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Så vi ska plåga oss själv till ingen nytta? Låter som en religiös sekt snarare än klimatpolitik.

Det är lag.

Så det är väldigt enkelt. Lika enkelt som hastighetsbegränsningar och fartkameror. Kör man för hårt åker man dit, och då får man böter.

I EUs fall uträknat utgående från medlemslandets BNP. Den s.k. landsboten justeras nu och då, just nu är den 2063000 € för Sveriges del. Normal kutym för mindre allvarliga brott är att man betalar ett sådant bötesbelopp per dag tills man kan bevisa att man åtgärdat problemet. Om domstolen skulle göra ett sånt standardbeslut i Sveriges fall blir det antagligen rätt dyrt i det här fallet, eftersom Sverige måste komma ikapp sin "procentkurva" för att åtgärda problemet.

Som exempel så betalade Polen till slut sina böter på sammanlagt 320 miljoner euro ifjol, en följd av att de bröt mot EUs regler om ett politiskt oberoende domstolsväsende. Kommer inte ihåg hur många dagar det var, men kommer ihåg att dagsboten sänktes till hälften efter att PIS röstats ut. Polen bad då om anstånd eftersom det skulle ta tid för den nya regeringen att fixa till domstolsväsendet, men EU gick bara med på att halvera beloppet. Pengarna hålls inne i Bryssel från den EU-avgift länderna betalar.

Det här är alltså vad Tidö hållit på att leka med. Det skulle ha avrit helt okej med billigt bränsle om man fixat till det på nåt annat sätt istället, men det Pourmokhtari, Busch och Svantesson gjorde (det är Kristersson och de ministrarna som är formellt ansvariga) var att bara sänka bränsleskatten och inblandningen och inte överhuvudtaget göra nåt annat. Sverige låg före kurvan, nu ligger Sverige efter kurvan och rusar mot mega-stora böter. Och också idag tjafsades det om "bensinpriset"...
Citera
2026-09-11, 23:49
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ha ha ja skön parodi där.

100% är intressant Ska man utrota människorna då? För så länge det finns människor som lever så kommer de att påverka miljon och klimatet. Vi kanske har en AI som tagit över och utrotat mänskligheten vid den tidpunkten men även en AI kommer att påverka miljon och klimatet. Det är ju så att allt som lever eller har någon form av kemisk process släpper ut något.

Du är så smart. Ge Jimmie en kram...
Citera
2026-09-11, 23:49
Medlem
Mr-Laheys avatar
varför ser noshi så ledsen och trött ut?
Citera
2026-09-11, 23:50
Medlem
Fascinerande att Mohamsson/Muhammed tror att Sverige bara är ett land åka till och få medborgarskap.
Citera
2026-09-11, 23:50
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är lag.
Jepp, och lagar ändras av riksdagen. Det är därför man ska rösta på de blågula så att man slipper Mp:s galna miljöpolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in