Citat:
I fallet med mordet på Lena Wesström påstod Stefan Davidsson, hennes mördare t ex att blodet på hans tvättmaskin som var Lenas, kommit dit då de hade haft sex exakt överallt i huset. Han lämnade en massa ställen, och allt behövdes kollas. Han menade också att Lena hade ymniga blödningar när de hade sex, så även dett behvöde motkollas. Det var allt från tidigare killar, till barnmorskan som Lena gick till.
Även Edvin Gyllensvan hittade på nya versioner av händleseförloppet vid varje ny konfrontation med bevisning. Allt kollades upp, vilket förstås tog tid.
Så en missänkt mördare som Robin som nekar till mordet, kan komma upp med en mängd i nya historier kan jag tänka mig, för att förklara diverse bevisning.
Jag hoppas dock att man kunnat avgöra dödsorsak, och sedan borde det väl ändå gå att binda Robin till brottsplatsen i tid för mordet?
Hemska tanke om det blir svårigheter här. För hur kan det komma sig att Robin inte erkänner, om det är tydligt och klart?
Även Edvin Gyllensvan hittade på nya versioner av händleseförloppet vid varje ny konfrontation med bevisning. Allt kollades upp, vilket förstås tog tid.
Så en missänkt mördare som Robin som nekar till mordet, kan komma upp med en mängd i nya historier kan jag tänka mig, för att förklara diverse bevisning.
Jag hoppas dock att man kunnat avgöra dödsorsak, och sedan borde det väl ändå gå att binda Robin till brottsplatsen i tid för mordet?
Hemska tanke om det blir svårigheter här. För hur kan det komma sig att Robin inte erkänner, om det är tydligt och klart?
Jag tror inte det blir livstid i alla fall, utan ”vård” och sedan är han helt fri 14 år.
Det enda positiva med att han undviker lagens strängaste straff blir väl att vi får se en lagändring.
Att brott mot griftefrid ger automatiskt livstids fängelse tex.
Sjukt hur vi i Sverige hanterar brot mot griftefrid, nästan som om vi behandlade det som skadegörelse.
Dessutom vore det bra om vi ändrade längden på straffen, alltså att man kan tilldelas 45 års fängelse (som straff) och inte som nu, max 18 år alternativt ”livstid” som kan sträcka sig längre.
Det hade också varit bra om vi tog bort att man släpptes efter 3/4, samt tog bort alla permissioner.
Mördaren av Jennie 2015 gick tillbaka till brottsplatsen på sin permission. Det går inte att rehabilitera en psykopat.