2026-09-11, 22:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Min slutsats efter denna debatt är fortfarande att vi bör slippa extremisterna i SD och V och köra en mittenregering med S+C+KD+L. Kanske MP om det absolut krävs.
Nej, nej, MP ska hållas borta från all form av inflytande till varje pris.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
https://ibb.co/Ld6yhRV2

Hur ser han ut?

Va fan har du för TV egentligen??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishy75
Tror vi på en högerseger i år igen? Jag kan hoppas på det men man vet aldrig.
Nja, förra valet var väldigt jämnt, och det efter ett år med mycket gängvåld, höga drivmedelspriser, likaså elpriser, och en massa annat skit. Tror det är väldigt svårt att säga vilka som vinner i år.
Citera
Medlem
- Norshi, snyfhistoria efter snyfthistora, kan inte svara om kärnkraften (ja / nej fråga). Vill fortsätta med kvinnoförtryck. Gjorde kanske sin absolut sämsta debatt någonsin.
- Fågelholken i MP, kör samma argument från 2014. Hon för en ickepolitik då Sverige inte har några utsläpp globalt. Hon vill däremot höja bensinpriserna och göra Svensken fattigare.
- Maggan, har ingen politik alls. Däremot gjorde hon bort sig då on försökte bort förklara sig kring varför hon röstade nej mot straffrabbaterna.

- Marknadsliberalerna, C, en joker i mitten, hon var inte dåligt men inget av det hon säger kommer bli verklighet med övriga vänstern, hon hör hemma i högern.

- Jimmie tvålade till Vänster rejält med deras Islamistvurmande
- Ulf tvålade till Maggan efter hennes lögner om straffrabatterna.
- Ebba var bara bra

Högern vann stort här. Aldrig någonsin har högern vunnit så hårt mot en vänsternkonstallation.
Citera
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Man får vara bra full eller sjukskriven för att anse att den rödgröna smörjan vann debatten. Nåja, ni blir det tidö i fyra år till. Allt gott.

Inte en chans. Magda kommer styra upp Sverige och det är behövligt efter 4 år med skattesänkningar för de allra rikaste!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Aftonbladet kan väl inte undgå att ge mohamsson +++++ i dag
2 i betyg!!!! Sämst av alla tillsammans med Tanden. Oisin är sjuk på riktigt.
Citera
Medlem
Varför gillar alla på tidösidan Liberalerna helt plötsligt? Jag har alltid röstat höger men tar gärna en förlust så länge dom åker ut, bättre på lång sikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Håller verkligen med. Sjöstedt var genomgående stabil och övertygande oavsett motståndare. Dadgostar blir ju dessvärre ett sänke för övriga rödgröna.
Sjöstedt är den enda vänsterpartist jag haft respekt för även om jag nästan aldrig håller med honom i sakfrågor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Hon är min våga inte komma i närheten 😅
Jag ställer mig i kön
Citera
2026-09-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Förenklat kan man säga att kvinnor röstar vänster och män röstar höger.

Varför tror du hon hela tiden ger det kvinnliga infallsvinkel? Hon tar upp striden om vänsterns monopol av kvinnornas röster. På mig funkar högern med hjärta, jag är helt såld. Som kvinna som alltid röstat på vänster blocket tänker för första gången hoppa över. Jag tror hon vill bli kvinnornas parti på högern. Gissar på att du är man? Ja då har du SD och M. Låt oss kvinnor få ha Ebba, hon är jätte bra!

Ebba kommer lämna Tidö och välja mitten.
De starka kvinnorna bildar regering.
Kristersson/ Åkesson lär knappast få deltaga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Betyg på partiledarna:

5 Mohamsson - Helt outstanding idag, säger allt rätt.

4 -

3 Åkesson - stabil utan att glänsa
Ebba - stabil utan att glänsa

2 Kristersson - öppnade helt ok men somnade sista halvtimman

Lind - helt ok och är bra på att argumentera för sin sak

1 Magda - Riktigt svag idag som vanligt och har svårt att hålla känslorna i styr. Får ett obehagligt utbrott i början som gör hela studion obekväm

0 Nooshi - pladdrar nonstop och avbryter alla och allt som kommer ur hennes mun är bara obegriplig dynga. Svarar inte på en enda fråga.

Rundquist - Var hon ens med idag? Talade typ en gång under hela kvällen. Ser helt bortkommen ut

Utbrott? Var?
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, Kristersson bleknar i jämförelse med vem som helst av de andra på högersidan. Hade velat se Strömmer som moderatledare, men han kanske riskerar att upplevas som för mätt och sömnig. Även om han kanske är det så tycker jag han känns skarpare än Kristersson.
Frågan är om inte Kristersson också hellre ser Strömmer som partiledare med tanke på hur mycket partiet lyft fram den senare den senaste veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in