2026-09-11, 19:16
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Gäller det bara kanaler mer över en miljon prenumeranter?

Varför sjönk inte antalet i -333 prenumeranter per dag samband med att Hatet sändes?

Över en miljon ökar det med 10k i stöten. Förlorade han 10k utan att öka några följare under hatet? Eller varför det skulle det minska tänker du?

Mindre kanaler är det samma med, men ju lägre antal följare desto lägre är antalet som registreras åt gången. Exakta siffror är jag inte säker på då jag endast har koll på över miljonen.

Edit. Kollade deras social blade nu och december ökade dom inget alls (inte så pass att dom kom över 10k iallafall) så kanske pga hatet eller så var det en slow månad.
Senast redigerad av Nejellerva 2026-09-11 kl. 19:58.
Citera
2026-09-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlarsyntaKlara
Så tyst från båda sidor. Varför?

De uppför sig som helt normala människor/bolag som riskerar stora viten/rättegångskostnader.
Citera
2026-09-11, 19:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlarsyntaKlara
Så tyst från båda sidor. Varför?

Tysthetslöfte om förlikningsavtalet, dvs de kan inte ha offentlighetsdiarré om det som nyss har hänt.
Citera
2026-09-11, 19:30
Avstängd
Citat:
Varför skulle Axel eller Medviktarna åka på det när Jocke gjort långt värre saker mot Chrippa och Linnea och det inte har gått till åtal?

Menar du på att polisen i Norrköping är korrupt?

Munkorg om vad?

Hallå? Läs?
Citera
2026-09-11, 19:46
Medlem
Det ryktas om att Cissi Waĺins nya Mediaprojekt Honmedia kommer att gå hårt åt kvinnohatande och rökrunkande Joakim Lundell aka Joockiboooi.
Håll i fuskhåret påsögat för nu blir det åka av.
Citera
2026-09-11, 19:54
Medlem
cinmiks avatar
Imorgon kommer en artikel om Jockiboi på www.honmedia.se av Cissi Wallin.
https://ibb.co/tPByjsWV

Tråd om HON med förövarkarta:
(FB) "Hon" digitalt magasin med Förövarkarta (våldtäkt/våld mot kvinnor mm)
Senast redigerad av cinmik 2026-09-11 kl. 20:09.
Citera
2026-09-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Hallå? Läs?
Tror du att Medviktarna har gått med på att inte prata om Böien?
Citera
2026-09-11, 20:22
Avstängd
Citat:
Tror du att Medviktarna har gått med på att inte prata om Böien?

Bara angående själva förlikningsavtalet, i likhet med det de ingick med Anjo.
Citera
2026-09-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Bara angående själva förlikningsavtalet, i likhet med det de ingick med Anjo.
Med andra ord tror du att dom har skrivit på ett avtal om att inte prata om vad avtalet går ut på. Sekretessen åberopades väl av Jockiboi? Hur går det ihop med att Jockiboi gick vinnande ur striden?

I förlikningsatalet med Anjo (som Anjo offentliggjorde) fick väl Anjo betala Medviktarna 10 000 kronor? Jag tror att det här blev mycket dyrare än så för Jockiboi och att Loserböi inom kort säljer av lösöre för att täcka den stora utgiften.
Senast redigerad av Pallal 2026-09-11 kl. 20:43.
Citera
2026-09-11, 20:45
Avstängd
Citat:
Med andra ord tror du att dom har skrivit på ett avtal om att inte prata om vad avtalet går ut på. Sekretessen åberopades väl av Jockiboi? Hur går det ihop med att Jockiboi gick vinnande ur striden?

I förlikningsatalet med Anjo (som Anjo offentliggjorde) fick väl Anjo betala Medviktarna 10 000 kronor? Jag tror att det här blev mycket dyrare än så för Jockiboi och att Loserböi inom kort säljer av lösöre för att täcka den stora utgiften.

Hur menar du, det var Jockiboi som stämde Medvikt, så tror inte Jocke betalat skadestånd till Medvikt.
Citera
2026-09-11, 20:45
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag var där. Du var inte det.
Den som hade punkter som Rådmannen behövde klargörande på - var Jockibois advokat.
På flera punkter uppgavs att det skulle kompletteras.
De vill också genomföra någon form av undersökning som skulle ta lång tid att genomföra.

Den enda horan här är du banal.
Vad sysslar du med egentligen .. du har ju ballat ur fullständigt.

Tänk att både du och Anneli åkte till Stockholm för att sitta som åhörare i en tvist om t-shirts, det är ju makalöst. Anneli är dessutom stämd för förtal mot Jocke. Jag fattar mig verkligen inte på fixeringen.

Nu var ju du där, så du har tydligen monopol och styr sanningen, kan du berätta vilka frågor rådmannen krävde klargörande på från Jockes advokat?

Min uppfattning utifrån aktbilagorna:

Jockes svaga punkter:
- Skadeståndskravet på 150' var uppblåst, inget snack om saken.
- NJA 2014 s.580, lätt att googla upp.
- Varumärkesintrånget (OM onlineshoppen skulle klassas som hobbyverksamhet, annars är det Medvikts svaga punkt)

Medvikts svaga punkter:
- Lagen om namn och bild i reklam (1978:800)
- Hobbyverksamhetsargumentet

Fick inte Medvikt några frågor från rådmannen om just den sista punkten? Jag försöker genuint förstå hur du tänker här, för efter det man läst lutar det ju starkt mot att en publik webbshop med merchandise - som dessutom marknadsförts aktivt via sociala medier - i princip alltid klassas som näringsverksamhet i marknadsrättslig mening.

Var det verkligen bara Jockes advokat som behövde förklara sig i rättssalen?

OBS! Påstår mig inte vara någon expert, men kollar hellre upp lagtext och praxis än att sitta och gissa utan att kolla källor
Citera
2026-09-11, 21:22
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Om man får sia om framtiden så misstänker jag att den hemliga gästen som Skilleras pratade om är Cissi Wallin. Och anledningen till det är då hon ska lansera https://www.honmedia.se/ den 11/9. Möjligen att premiär-uppslaget kan bli ett uppslag om Jockiboi. Kanske göra det rikskänt att han köpt sex eller chattat med minderåriga om rökrunk (tillochmed säger sig betalat för det).
Cissi vill säkert ställa några frågor innan publicering.

Nå, Jockiboi! Kommer du bli hemma "sjuk" imorn?

Källor:
https://joakimbordell.com/
https://www.youtube.com/watch?v=H4-gjNgx-eo

Eller någon som vågat träda fram nu när Cissi Wallin skaffat sig den där kanalen.

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Imorgon kommer en artikel om Jockiboi på www.honmedia.se av Cissi Wallin.
https://ibb.co/tPByjsWV

Tråd om HON med förövarkarta:
(FB) "Hon" digitalt magasin med Förövarkarta (våldtäkt/våld mot kvinnor mm)
Haha! Sa ju att det skulle komma ett uppslag. Såklart också man hade rätt i att Jockiboi skulle stanna hemma
Jockiboi! Din mardröm har börjat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in