Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag var där. Du var inte det.
Den som hade punkter som Rådmannen behövde klargörande på - var Jockibois advokat.
På flera punkter uppgavs att det skulle kompletteras.
De vill också genomföra någon form av undersökning som skulle ta lång tid att genomföra.
Den enda horan här är du banal.
Vad sysslar du med egentligen .. du har ju ballat ur fullständigt.
Tänk att både du och Anneli åkte till Stockholm för att sitta som åhörare i en tvist om t-shirts, det är ju makalöst. Anneli är dessutom stämd för förtal mot Jocke. Jag fattar mig verkligen inte på fixeringen.
Nu var ju du där, så du har tydligen monopol och styr sanningen, kan du berätta vilka frågor rådmannen krävde klargörande på från Jockes advokat?
Min uppfattning utifrån aktbilagorna:
Jockes svaga punkter:
- Skadeståndskravet på 150' var uppblåst, inget snack om saken.
- NJA 2014 s.580, lätt att googla upp.
- Varumärkesintrånget
(OM onlineshoppen skulle klassas som hobbyverksamhet, annars är det Medvikts svaga punkt)
Medvikts svaga punkter:
- Lagen om namn och bild i reklam (1978:800)
- Hobbyverksamhetsargumentet
Fick inte Medvikt några frågor från rådmannen om just den sista punkten? Jag försöker genuint förstå hur du tänker här, för efter det man läst lutar det ju starkt mot att en publik webbshop med merchandise - som dessutom marknadsförts aktivt via sociala medier - i princip alltid klassas som näringsverksamhet i marknadsrättslig mening.
Var det verkligen bara Jockes advokat som behövde förklara sig i rättssalen?
OBS! Påstår mig inte vara någon expert, men kollar hellre upp lagtext och praxis än att sitta och gissa utan att kolla källor