2026-09-11, 13:59
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Detta gäller ju i princip alla slaver, inkl att som svartarbetar. Ser dom ofta tidigare mornar långt ute i förorten i civila kläder väntade på buss/tåg/pendel ståendes tysta i en klunga med sina polare. Det som avslöjar dom är att dom aldrig ler och ständigt röker.

Sen stöter man på dem på Lidl där de handlar det obligatoriska 6-packet.

🎯
Bortsett från att jag alltid ser dem i arbetskläder.
Citera
2026-09-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Det här är varför det går bra för Polen:
Polen är en monokultur, eftersom landet har en av Europas mest homogena befolkningar.

Etnicitet och språk: Enligt den polska folkräkningen identifierar sig närmare 97 % av invånarna som etniska polacker och talar polska som modersmål.

Katolicismen har historiskt sett varit tätt sammankopplad med den polska nationalidentiteten. 70–85 % av befolkningen identifierar sig som romersk-katolska, vilket förstärker den kulturella enhetligheten.
Vi ska vara glada att de inte också förstört sitt land.

Ja, som 70 talist vet jag om att man skrattade åt polen förr, beroende på att landet var så fattigt och ingenting fungerade i deras land beroende på att dom varit ockuperade av ryssland.
Men dom hade det viktigaste, nämligen en homogen befolkning som höll ihop och faktiskt gillade varandra.
Så efter deras ockupation var över så samarbetade alla med varandra, dom byggde upp samhället på ett sätt som bara en befolkning kan göra ifall dom faktiskt bryr sig om varandra.

Och jämför man då med sverige så blir man ju gråtfärdig, här har våra politiker släpat hit dom värsta människorna som finns i världen och som hatar oss och konstant utsätter oss för grov brottslighet.

Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle önska att jag var polak!
Citera
2026-09-11, 14:24
Medlem
Polen idag är väl typ som Sverige på tidigt 80-tal? Hade valt det alla dagar.
Citera
2026-09-11, 14:28
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja, som 70 talist vet jag om att man skrattade åt polen förr, beroende på att landet var så fattigt och ingenting fungerade i deras land beroende på att dom varit ockuperade av ryssland.
Men dom hade det viktigaste, nämligen en homogen befolkning som höll ihop och faktiskt gillade varandra.
Så efter deras ockupation var över så samarbetade alla med varandra, dom byggde upp samhället på ett sätt som bara en befolkning kan göra ifall dom faktiskt bryr sig om varandra.

Och jämför man då med sverige så blir man ju gråtfärdig, här har våra politiker släpat hit dom värsta människorna som finns i världen och som hatar oss och konstant utsätter oss för grov brottslighet.

Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle önska att jag var polak!
Så går det när man sätter satanister vid rodret, och det kommer bara bli värre.
Citera
2026-09-11, 14:29
Medlem
Dom åker hem därför att villalarm och övervakning på båtklubbar blivit allt mer vanligt , samt ev lite högre straffvärde
Citera
2026-09-11, 14:39
Medlem
Polackerna har väl blivit för välbeställda för att hora runt i Sverige. Innan var det fattiga finnar som kom hit för att jobba. Idag är det folk från rövigare länder än Polen som står för lågavlönad arbetskraft.
Citera
2026-09-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Ok. Varför har dom inte högre levnadsstandard då?

Polens BNP/Capita är ungefär 1/3 av Sveriges.

BNP per capita justerad för köpkraft (PPP).

När hänsyn tas till prisnivåerna i de två länderna är skillnaden mindre: Sverige: cirka 71 845 USD. Polen: cirka 51 263 USD.
Citera
2026-09-11, 14:55
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Polackerna har väl blivit för välbeställda för att hora runt i Sverige. Innan var det fattiga finnar som kom hit för att jobba. Idag är det folk från rövigare länder än Polen som står för lågavlönad arbetskraft.
Ja problemet är att ingen undersöker resultatet av denna arbetskraftens arbete. Bara de dyker upp på jobbet emellanåt så ser alla mellan fingrarna.

Inom äldrevården är detta en total katastrof för de äldre. Men någonstanns får även den äldre generationen skylla sig själva, de var med och byggde detta rövsamhälle som de nu tvingas bada i sina bajsblöjor i.
Citera
2026-09-11, 14:58
Medlem
Wyrdkins avatar
Bara bra. Ju färre östeuropeer desto bättre.
Citera
2026-09-11, 15:00
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Ja problemet är att ingen undersöker resultatet av denna arbetskraftens arbete. Bara de dyker upp på jobbet emellanåt så ser alla mellan fingrarna.

Inom äldrevården är detta en total katastrof för de äldre. Men någonstanns får även den äldre generationen skylla sig själva, de var med och byggde detta rövsamhälle som de nu tvingas bada i sina bajsblöjor i.
Poetisk rättvisa att dessa boomerjävlar trodde de kunde salta jorden för nästkommande generation utan att det tuktar dem själva. Riktigt korkat.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-09-11 kl. 15:07.
Citera
2026-09-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KD-tards
Precis lagom till valet åker TV4 till Polen och intervjuar en familj som trivs bättre där. "Vi är ju trots allt polacker."

https://www.tv4.se/artikel/5IP3S96qquqr4q7XlCzqKe/rekordmanga-polacker-laemnar-sverige-kaenner-oss-mer-hemma-haer

De bodde i Perstorp, Sveriges kanske mest mångkulturella småsamhälle. Det säger inte TV4. De bodde i Sverige i 1,5 år.

Borde svenskar vara glada över att det går bra för Polen nu och att folk kan flytta hem dit och ha bra liv?

Eller är det tråkigt att de lämnar Sverige och samtidigt gör Sverige mindre europeiskt?

Får fler svenskar mer jobb i byggbranschen nu?

Kommer polackerna tillbaka om det blir högkonjunktur igen?
Det finns många polacker i Norge, men det går bra för Polen och dåligt för Sverige. Varför stanna i Sverige med alla problem?

Kriminalitet, dåligt väder, trötta och sura människor..
Citera
2026-09-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Har varit i södra polen och även där är folk "asociala" och massa kufar fanns det också. Sedan behöver du ha pengar för att klara dig i the shit hole country (aka polen) annars är du i princip utsatt och måste leva på gatan ty där finns det inget socialskyddsnätverk som våran SOC.

En väldigt negativ sak var att luften var jävligt smutsig och den fräna lukten var 24/7 närvarande, så med andra ord ett skithålsland. Jag anar att lukten måste komma från någon form av tungindustri säkerligen också cancerogenisk också fast det säger man inte till lokal folket.

En annan sak som var intressant var att det fanns en helt del folk som hade "turkiskt ansikte" och en del hade även svart hår. De själva sa att det är anor från mongolerna, vem vet?

Nej, men de har haft en stor turkisk minoritet. Judisk också, men den är som bekant borta även om det inte beror på polackerna själva. En hel del skottar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in