Citat:
Ursprungligen postat av
DenverAirport
Det här är varför det går bra för Polen:
Polen är en monokultur, eftersom landet har en av Europas mest homogena befolkningar.
Etnicitet och språk: Enligt den polska folkräkningen identifierar sig närmare 97 % av invånarna som etniska polacker och talar polska som modersmål.
Katolicismen har historiskt sett varit tätt sammankopplad med den polska nationalidentiteten. 70–85 % av befolkningen identifierar sig som romersk-katolska, vilket förstärker den kulturella enhetligheten.
Vi ska vara glada att de inte också förstört sitt land.
Ja, som 70 talist vet jag om att man skrattade åt polen förr, beroende på att landet var så fattigt och ingenting fungerade i deras land beroende på att dom varit ockuperade av ryssland.
Men dom hade det viktigaste, nämligen en homogen befolkning som höll ihop och faktiskt gillade varandra.
Så efter deras ockupation var över så samarbetade alla med varandra, dom byggde upp samhället på ett sätt som bara en befolkning kan göra ifall dom faktiskt bryr sig om varandra.
Och jämför man då med sverige så blir man ju gråtfärdig, här har våra politiker släpat hit dom värsta människorna som finns i världen och som hatar oss och konstant utsätter oss för grov brottslighet.
Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle önska att jag var polak!