2026-09-10, 22:39
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Ord mot ord fortfarande gällande böckerna. Mailen om att böckerna skulle delas ut genom att säljas för vinst borde finnas i mailinboxen hos varje SD distrikt i landet. Det här hände ju dom senaste åren. Finns det inga såna instruktionsmail så kan man ju fatta att det vart nåt fuffens.

Nej nej, AfS de blir inte bra. Då förlorar vi mot Vänstern och de tar över allt och det blir vänsterstyre och vänsterpolitik det är ju inte bra.

Jag fattar... Ja, du har rätt att det inte spelar någon roll om det är blå eller röd vänster som styr. Samma kulturmarxistiska politik oavsett med någon procent hit eller dit i skatt.

Så ja, jag fattar vad du menar, vi behöver rösta på AFS som är den tredje nationalistiska vägen där de sätter Sverige och svenskarna först.
2026-09-11, 00:05
Medlem
Citat:
Du är inte insatt som typ 70 % i tråden. Det är statistiskt fastställd siffran 3,7 % för liberalerna. Och de med två undersökningar för typ 15 dar sedan där de fick 2 % bara.

Tar du bort dessa och ser till de färska siffrorna så ligger de högre än 3,7 %, jag skulle gissa på 4 %.

Finns alla chanser att L klarar sig, många som stödröstar på dom.

Babblet mellan samarbetspartier både hos Tidö och opposition är positionerande i slutklämmen på valåret.

Ebba vill t.ex. locka väljare och "vänsterflörtar" enligt Åkesson, det säger han själv för att locka väljare som är lite mer korkade. I sin tur lockade Ebba mittenväljare, Magdamoderater mm.

Romina gick ju ut med en lite nazikänga åt SD idag, och Åkesson gav svar tillbaka.

Men samtidigt går M ut och säger samma sak "att det räcker med störöster nu" typ igår sa dom det.

M och SD tävlar om vem som ska bli först. Så det pågår flera "bråk" eller väljartilldragningar och positionerande innan ett val.

Kom ihåg på söndag kväll att jag skrev det här: L åker ut.
2026-09-11, 00:18
Medlem
Bättre att rösta för L och Simona än KD. KD håller på och byter sida
2026-09-11, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Fyfan vad dumma i huvudet SD-väljare är. Först spottar de på er genom att ÖKA invandringen och arbeta mer för Israel än Sverige, och sen får de er att rösta på det genomvidriga partiet L, lett av blatten Simona Mohamedson.

Själv hoppas jag att L åker ut med huvudet före, och AfS åker in. Antingen det här valet eller nästa.

Jag kan leva med en rödgrön regering om L försvinner för gott. Knappast så att Tidö har varit så jävla mycket bättre. Vi gick med i NATO, EU styr fortfarande över oss, och vi har fortfarande massinvandring. Kanske låg asylinvandring, men likt förbannat har vi en enorm massinvandring från tredjevärlden som om detta vore en jävla naturlag. SD förtjänar verkligen att sjunka rejält i valet, men svenskar är lite bakom flötet och kommer fortsätta att rösta på detta falska "oppositionsparti". Åkesson kramar Simåååna och hyllar massmördarna i Israel, men nåde dig om du påstår att etniska svenskar existerar, eller att man kanske är kritisk till att Israel och USA förstör hela världsekonomin.
2026-09-11, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Kom ihåg på söndag kväll att jag skrev det här: L åker ut.

Du baserar det på?
2026-09-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Jag kan leva med en rödgrön regering om L försvinner för gott. Knappast så att Tidö har varit så jävla mycket bättre. Vi gick med i NATO, EU styr fortfarande över oss, och vi har fortfarande massinvandring. Kanske låg asylinvandring, men likt förbannat har vi en enorm massinvandring från tredjevärlden som om detta vore en jävla naturlag. SD förtjänar verkligen att sjunka rejält i valet, men svenskar är lite bakom flötet och kommer fortsätta att rösta på detta falska "oppositionsparti". Åkesson kramar Simåååna och hyllar massmördarna i Israel, men nåde dig om du påstår att etniska svenskar existerar, eller att man kanske är kritisk till att Israel och USA förstör hela världsekonomin.

Hej! Jag vill inte ha en skrik "debatt" om detta, jag är för gammal och trött för det. Jag bjuder istället in dig till ett vanligt samtal mellan två personer där man lägger fram sina åsikter och kommer framåt i samtalet och sakerna ni nämner i ert meddelande. Mitt svar på detta är:

Regeringen vågade inte strypa anhöriginvandringen denna mandatperioden.
SD styr inte över detta och har inte suttit i regeringen.

Vinner Tidö så är det med 100 % chans att de får migrationsposten minst. Eller statsministerposten och migrationsposten. Då stryps anhöriginvandringen efter det, förmodligen även om de bara har migrationsposten.

I EU finns det en konservativ och nationell majoritet i kammaren, de har röstat ner flera vänsterförslag och röstat för flera förslag som gör invandringen mycket svårare till Europa från tredje världen.
Europas medlemsländer har alltså lyckats med det som vi trodde va omöjligt, att börja reformera EU
innefrån.

Själv är jag inte för EU med tanke på vad de har gjort och försöker göra, deras överstatlighet. Men om det är så att de inte har nån makt längre i praktiken att göra sönder medlemsländerna så spelar det egentligen ingen roll i nuläget. Men kan göra det i framtiden om det demokratiska underlaget förändras igen och nationalister förlorar i opinionen. Så självklart är det bättre att gå ur EU helt.

Varför man inte gick ur EU från SDs sida är för att man inte hade några samarbetspartners, folket tyckte det inte ens och man var i skedet att leta samarbetspartners med andra partier gällande invandringsproblemen, kriminaliteten, integrationen osv. Då måste man ibland taktiskt släppa vissa saker för att kunna lösa de större problemen som är mycket mer allvarligare och akutare. Jag ser det som ett ganska enkelt resonemang att följa. Alla EU länder kan göra precis som de vill med sin invandringspolitik, det bestämmer inte EU över.

Det enda som de bestämmer över är kvotflyktingssystemet och då talar vi om några tusen tror jag, detta system kan enkelt runtgås genom att betala ett antal miljoner, inte miljarder. Så omplaceras dessa "flyktingar" nån annanstans. Att göra det är en piss i havet jämfört med de 2200 miljarder kronor Sverige har i skatteunderlag varje år. Detta är en enkel deal att göra, det är fel att bli utpressad, men i nuläget så finns inget annat val då för många vill stanna i EU. Det blir en splittring i samarbetet där man måste lösa viktiga frågor fortfarande om SD skulle ta upp EU frågan igen.

När det gäller Simona Kramen så var det Simona som kramade Åkesson först, det var inget annat som hände i den situationen. Ska han bara strunta i att krama henne innan valet? Det hade lätt till rubriker om splittring från massmedia och gjort att de sjunkt i opinionen. Det hade även påverkat stödrösterna till L som behövs för att nå majoritet.

Personligen tror jag USA var tvungna att agera mot Iran, de har hotat dom och de kan möjligen ha kärnvapen på andra ställen, allafall arnrikat Uran, det vet man. Vad hade ni gjort? Oljan blev lite dyrare ett tag men det höll inte länge för USA började eskortera fartygen genom viken. Världsekonomin har inte havererats. När det gäller tarifferna är det en sak, Trump skulle höjt dom långsammare så företagen hunnit med bättre och det inte blivit så mycket dramatik.

Israel, tja Israel, de är svin för de behandlar Palestinerna som skit. Men de måste också agera på attacker som kommer emot dom. Det är en komplicerad fråga, jag tror SD ställer sig på den sida som är mest resonlig i debatten om man ser på vad som händer först den 7:e oktober. Att Israel valde att knulla civilbefolkningen efter det är en annan sak. Men det är ju hela världen emot, jag tror SD ingår där men i den gruppen som tycker det är fel.
2026-09-11, 08:45
Medlem
Funderar på att rösta på vänsterblocket enbart för att Sverige ska bli ett skräckexempel för resten av världen om vad som händer när man gör vänsterpolitik i kombination med klimathysteri och öppna gränser. Vi är ju redan exempel på dåligt politik men många länder går tyvärr fortfarande liknande vägar som Sverige gjorde för 5 år sedan och längre.

Man kan ju alltid flytta till Norge eller något land som prioriterar den egna befolkningens bästa.
2026-09-11, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dotpointer
2018 och 2022 ropades det varg så mycket att man till slut inte trodde på dem. SD skulle hålla stången till varje pris för annars skulle landet bli högerextremt. Så här fyra år senare skäms man - de hade rätt, det blev som de sagt.

Det räcker nu, nu måste landet hitta tillbaka till de humana värderingarna.
Din slutsats är helt obegriplig. Vilka fler länder är högerextrema?

Är det Danmark som har en vänsterregering, men ändå driver på för att EU ska inrätta utvisningscentrum? Är det Finland där Sannfinländarna sitter i regeringen?

Du borde skämmas, men för att du är så oinsatt.
2026-09-11, 11:17
Medlem
Tyronois avatar
Liberalerna kan mycket väl byta sida efter valet.
2026-09-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Din slutsats är helt obegriplig. Vilka fler länder är högerextrema?

Är det Danmark som har en vänsterregering, men ändå driver på för att EU ska inrätta utvisningscentrum? Är det Finland där Sannfinländarna sitter i regeringen?

Du borde skämmas, men för att du är så oinsatt.

Det är högerextremt med 2022:s svenska värderingar att fängsla barn, att föreslå kemisk kastrering som straff, att låsa in människor på obestämd tid, att föreslå ett offentligt skampåle-register, att placera fångar i utländska fängelser där personalen bara kan engelska fast de intagna inte kan det, att staten kan ta dina egendomar för att du inte kan uppvisa underlag för inkomst och att avlyssna barn utan brottsmisstanke exempelvis. Önskas mer är det bara att läsa Moderaternas valmanifest.

Skäms gör jag för att det blivit som det blivit efter att man röstade som man gjorde då - men kunde inte år 2022 föreställa mig den utveckling eller snarare avveckling som skett. Trodde att det fanns säkerhetsspärrar i systemen som skyddade oss, att SD:s inverkan inte skulle bli så påtaglig som den blivit.
2026-09-11, 12:45
Medlem
Citat:
Jag som alltid röstat SD kommer rösta på L nu, för utan L så blir det satmaran och Hårmaran Magdalena Andersson i fyra långa helvetiska år. Tänk på det. Inget L, inget Tidö.
Men S och SD har ju ungefär samma vänsterpolitik. Är skälet någon emotionellt om partiledarna här?
2026-09-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Men S och SD har ju ungefär samma vänsterpolitik. Är skälet någon emotionellt om partiledarna här?

Du verkar veta en del ser jag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in