Citat:
Ursprungligen postat av
Patch1
Jag kan leva med en rödgrön regering om L försvinner för gott. Knappast så att Tidö har varit så jävla mycket bättre. Vi gick med i NATO, EU styr fortfarande över oss, och vi har fortfarande massinvandring. Kanske låg asylinvandring, men likt förbannat har vi en enorm massinvandring från tredjevärlden som om detta vore en jävla naturlag. SD förtjänar verkligen att sjunka rejält i valet, men svenskar är lite bakom flötet och kommer fortsätta att rösta på detta falska "oppositionsparti". Åkesson kramar Simåååna och hyllar massmördarna i Israel, men nåde dig om du påstår att etniska svenskar existerar, eller att man kanske är kritisk till att Israel och USA förstör hela världsekonomin.
Hej! Jag vill inte ha en skrik "debatt" om detta, jag är för gammal och trött för det. Jag bjuder istället in dig till ett vanligt samtal mellan två personer där man lägger fram sina åsikter och kommer framåt i samtalet och sakerna ni nämner i ert meddelande. Mitt svar på detta är:
Regeringen vågade inte strypa anhöriginvandringen denna mandatperioden.
SD styr inte över detta och har inte suttit i regeringen.
Vinner Tidö så är det med 100 % chans att de får migrationsposten minst. Eller statsministerposten och migrationsposten. Då stryps anhöriginvandringen efter det, förmodligen även om de bara har migrationsposten.
I EU finns det en konservativ och nationell majoritet i kammaren, de har röstat ner flera vänsterförslag och röstat för flera förslag som gör invandringen mycket svårare till Europa från tredje världen.
Europas medlemsländer har alltså lyckats med det som vi trodde va omöjligt, att börja reformera EU
innefrån.
Själv är jag inte för EU med tanke på vad de har gjort och försöker göra, deras överstatlighet. Men om det är så att de inte har nån makt längre i praktiken att göra sönder medlemsländerna så spelar det egentligen ingen roll i nuläget. Men kan göra det i framtiden om det demokratiska underlaget förändras igen och nationalister förlorar i opinionen. Så självklart är det bättre att gå ur EU helt.
Varför man inte gick ur EU från SDs sida är för att man inte hade några samarbetspartners, folket tyckte det inte ens och man var i skedet att leta samarbetspartners med andra partier gällande invandringsproblemen, kriminaliteten, integrationen osv. Då måste man ibland taktiskt släppa vissa saker för att kunna lösa de större problemen som är mycket mer allvarligare och akutare. Jag ser det som ett ganska enkelt resonemang att följa. Alla EU länder kan göra precis som de vill med sin invandringspolitik, det bestämmer inte EU över.
Det enda som de bestämmer över är kvotflyktingssystemet och då talar vi om några tusen tror jag, detta system kan enkelt runtgås genom att betala ett antal miljoner, inte miljarder. Så omplaceras dessa "flyktingar" nån annanstans. Att göra det är en piss i havet jämfört med de 2200 miljarder kronor Sverige har i skatteunderlag varje år. Detta är en enkel deal att göra, det är fel att bli utpressad, men i nuläget så finns inget annat val då för många vill stanna i EU. Det blir en splittring i samarbetet där man måste lösa viktiga frågor fortfarande om SD skulle ta upp EU frågan igen.
När det gäller Simona Kramen så var det Simona som kramade Åkesson först, det var inget annat som hände i den situationen. Ska han bara strunta i att krama henne innan valet? Det hade lätt till rubriker om splittring från massmedia och gjort att de sjunkt i opinionen. Det hade även påverkat stödrösterna till L som behövs för att nå majoritet.
Personligen tror jag USA var tvungna att agera mot Iran, de har hotat dom och de kan möjligen ha kärnvapen på andra ställen, allafall arnrikat Uran, det vet man. Vad hade ni gjort? Oljan blev lite dyrare ett tag men det höll inte länge för USA började eskortera fartygen genom viken. Världsekonomin har inte havererats. När det gäller tarifferna är det en sak, Trump skulle höjt dom långsammare så företagen hunnit med bättre och det inte blivit så mycket dramatik.
Israel, tja Israel, de är svin för de behandlar Palestinerna som skit. Men de måste också agera på attacker som kommer emot dom. Det är en komplicerad fråga, jag tror SD ställer sig på den sida som är mest resonlig i debatten om man ser på vad som händer först den 7:e oktober. Att Israel valde att knulla civilbefolkningen efter det är en annan sak. Men det är ju hela världen emot, jag tror SD ingår där men i den gruppen som tycker det är fel.