2026-09-11, 11:55
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
En 20-årig socialdemokratisk valarbetare från Lund misshandlades under en dörrknackning i Bromölla under gårdagen.

Enligt polisen ska valarbetaren fått upprepade slag mot huvudet och fick föras till sjukhus med ambulans.

Citat:
Nu kommenterar statsminister Ulf Kristersson händelsen.

”Jag ser oerhört allvarligt på att en socialdemokratisk valarbetare misshandlats under en dörrknackning i Bromölla”, skriver han i ett uttalande och fortsätter:

”Vår fina demokrati bygger på att tusentals samhällsengagerade medborgare höjer rösten, går ut på gator och torg och deltar i demokratins debatt. Hot och våld får aldrig accepteras. Allt stöd till den drabbade valarbetaren”, skriver Ulf Kristersson.

Citat:
– Jag blev väldigt tagen när jag hörde det. Det här är en ung person som är engagerad för han vill bygga ett bättre Sverige och påverka vårt lands framtid, och så möts han av det här. Det är fruktansvärt, säger S-ledaren Magdalena Andersson.

Vad vet ni mer?

https://www.sverigesradio.se/artikel/20-arig-s-valarbetare-attackerad-under-dorrknackning

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/s-valarbetare-knackade-dorr-blev-misshandlad/

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=1559e737f4cb849372de63d756adaf1f

https://www.kristianstadsbladet.se/bromolla/valarbetare-nerslagen-knackade-dorr-i-bromolla/
Senast redigerad av BombaySaphire 2026-09-11 kl. 12:16.
Citera
2026-09-11, 11:59
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Låter rimligt.

Fan ska sossehelvetet i folks hem och göra?
Använd det offentliga rummet som alla andra. Respektera folk integritet.

Sossar verkar ha svårt för det. Svårt för gränser. På alla sätt och vis.

Det är ju inte bara sossarna som knackar dörr. Men det visste du säkert redan.
Citera
2026-09-11, 12:05
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Men sossar är extra påträngande och respektlösa.
Citera
2026-09-11, 12:07
Medlem
halaltarzans avatar
Är det närheten till Listerlandet som är orsaken till att våld brukades eller?
Citera
2026-09-11, 12:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Hit ut ids dom inte åka men i damens bostadsområde har det traskat runt diverse nasare och ringt på dörrar. Är bara att skita i att öppna. Folk svarar ju heller inte på okända nummer som ringer, varför inte göra samma om det ringer på dörren. Särskilt om man nu skulle vara i ett aggressivt mode?
Citera
2026-09-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Hos mig är det bara äckliga sossar och vänsterpartiet som har knackat dörr

SD har tex bestämt sig för att INTE knacka dörr här men det visste du säkert redan
Citera
2026-09-11, 12:27
Medlem
Citat:

Ja SD och AFS "är rasister" och ett hot mot riket bla bla bla

Jag svarade att hellre rasister än äckliga landsförrädare sen skrattade jag och stängde dörren å bad Sossefittan fara åt helvete
Citera
2026-09-11, 12:29
Medlem
VoktorDodkas avatar
Vad är det som gör att misshandeln rubriceras som grov? Eller är det bara extremvänsterns martyrrubriker för att skrika som stuckna grisar igen som vanligt?
Citera
2026-09-11, 12:31
Medlem
Någon media som börjat lägga upp "bevis" för att det är en nazistrasistattack än? Vore en perfekt nyhet för Aftonbladet inför valet. Om det är sant eller inte spelar ju ingen roll, man kan ju pudla efter valdagen. Ett felvänt hakkors eller två har vi ju sett tidigare i vänsterblivna bevisförsök för påstådd rasism.
Senast redigerad av MpunktM 2026-09-11 kl. 12:33.
Citera
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja SD och AFS "är rasister" och ett hot mot riket bla bla bla

Jag svarade att hellre rasister än äckliga landsförrädare sen skrattade jag och stängde dörren å bad Sossefittan fara åt helvete

Det verkar vara ett utbrett problem med sossar som tror sig ha rätt att störa folk i deras hem.

Dessa bör hålls korta.
Citera
Medlem
halaltarzans avatar
SVT...

Citat:
Enligt polisen ska valarbetaren fått upprepade slag mot huvudet och fick föras till sjukhus med ambulans. En 18-årig man har gripits misstänkt för grov misshandel.
Citera
2026-09-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Vad är det som gör att misshandeln rubriceras som grov? Eller är det bara extremvänsterns martyrrubriker för att skrika som stuckna grisar igen som vanligt?
personen fick åka ambulans in till sjukhuset så gissningsvis har han blivit slagen med knuten näve mot huvudet t.ex. hade han bara fått några örfilar hade dom knappast tagit med honom in tänker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in