2026-09-08, 02:53
Medlem
Jag menar inte bara se bra ut och ha stora muskler och komma med oneliners. Jag menar de som verkligen kan agera framför kameran och ta in rollen o fördjupa sig i karaktären.

Det finns många bra och en av dem är Robert Pattinson som just nu har många filmer på gång, The Odyssey, Primetime, Dune 3 och Batman 2. Han kan verkligen göra allt känns det som.

En annan är Helena Bonham Carter som har gjort många fantastiska roller och är helt magnifik i varje roll hon gör.

Vilka tycker ni?
Citera
2026-09-08, 03:06
Medlem
Onanikrems avatar
Lite svag för Clint Eastwood, som jag är uppväxt med på film. Annars Robert de Niro, Jack Nicholson, Helen Mirren, Sigourney Weaver, Sam Elliot, Val Kilmer.

Unforgiven 1992. "Any man don't want to get killed, better clear on out the back," Är egentligen den sista Western, även om jag gillar några som kom senare också. https://www.youtube.com/watch?v=7_uvEuNwUj4
Senast redigerad av Onanikrem 2026-09-08 kl. 03:22.
Citera
2026-09-08, 06:06
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Actor Mr. Matthew McConoughey.

Vi blev flabbergastade av se Matt göra karismatiske Counselor Haller i Lincoln Lawyer år 2011.

ntguilty !

Förtrollningen blev inte mindre av se honom göra Rust Cohle i True Detective S1 (2014).

Interstellar (2014) av hyllad pretto director Chris N0lan är snygg och smart men inte vår favorit. Då är übersmarte regissörn's Tenet i Tallinn roligare.
Citera
2026-09-08, 07:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Al Pacino, se filmen ”En kvinnas doft” där han verkligen gör en perfekt roll. Han är bra i mer eller mindre allt han gör men just här är den perfekt.

Jeff Bridges är även han perfekt i både ”The big Lebowski” och ”True grit”
Citera
2026-09-08, 07:01
Medlem
Bartman777s avatar
När Tom Hanks blir äldre kan han göra rollen som dement, seg, avslagen, passiv gubbe alldeles perfekt.
äntligen kommer han kunna bli castad rätt och göra rollen med bravur. Tänk att se honom göra huvudrollen i En Sång För Martin
Senast redigerad av Bartman777 2026-09-08 kl. 07:10.
Citera
2026-09-08, 08:09
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Actor Mr. Matthew McConoughey.

Vi blev flabbergastade av se Matt göra karismatiske Counselor Haller i Lincoln Lawyer år 2011.

ntguilty !

Förtrollningen blev inte mindre av se honom göra Rust Cohle i True Detective S1 (2014).

Interstellar (2014) av hyllad pretto director Chris N0lan är snygg och smart men inte vår favorit. Då är übersmarte regissörn's Tenet i Tallinn roligare.
Ja, mognaden av prettyboy är förvånande. HAn spelade visserligen i Amistad tidigt men annars mest lättare roller (han är även bra i sin första dazed and amazed).

Jag tycker också att dansken Mads Mikkelsen förvånat. JAg tycker inte att han direkt stack ut tidigare i filmer som pusher eller blinkande lyktor (även om många andra inte kan skilja på en bra film och bra skådespeleri samtidigt).
Jag tycker han blommat ut sedan efter bröllopet.

Men klart, man får också andra roller med åldern.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2026-09-08 kl. 08:11.
Citera
2026-09-08, 08:24
Medlem
Fakeds avatar
En av många, Sir Gary Oldman, en riktig skådespelare.
Citera
2026-09-08, 08:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Jag menar inte bara se bra ut och ha stora muskler och komma med oneliners. Jag menar de som verkligen kan agera framför kameran och ta in rollen o fördjupa sig i karaktären.

Det finns många bra och en av dem är Robert Pattinson som just nu har många filmer på gång, The Odyssey, Primetime, Dune 3 och Batman 2. Han kan verkligen göra allt känns det som.

En annan är Helena Bonham Carter som har gjort många fantastiska roller och är helt magnifik i varje roll hon gör.

Vilka tycker ni?

Glöm inte Patterson i ”The Lighthouse”. Dafoe också för den delen.
Underskattad film.
Citera
2026-09-08, 09:47
Medlem
Riksreptilens avatar
Jag har börjat titta om American Horror Story och där har de flera ställvis återkommande kvinnliga skådespelare jag uppskattar.

Jessica Lange
(hon har lärt sig några saker sedan King Kong 1976).

Angela Bassett
(inte helt förstörd av tidig roll i Cosby)

Kathy Bates
(har lyckats variera rollerna efter Lida och Titanic)

... någon från Sverige?
Max von Sydow givetvis.
(Från en viss präst 1973, via kejsar Ming till Pelle Erövraren, Oscar®bästa utländska) .
Citera
2026-09-08, 16:25
Medlem
XtraXs avatar
Val Kilmer.

Att han inte ens blev nominerad för en Oscar i rollen som Doc Holiday i Tombstone är helt sjukt.
Förövrigt en av de bästa Western filmerna imo.
Citera
2026-09-11, 11:11
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Val Kilmer.

Att han inte ens blev nominerad för en Oscar i rollen som Doc Holiday i Tombstone är helt sjukt.
Förövrigt en av de bästa Western filmerna imo.
Jag förstår inte varför folk gillar den filmen.

Första halvan är nära det verkliga historiska förloppet, sedan växlar filmen om och blir en barnfilm.
Citera
2026-09-11, 11:48
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Jag förstår inte varför folk gillar den filmen.

Första halvan är nära det verkliga historiska förloppet, sedan växlar filmen om och blir en barnfilm.

Smaken är som baken.

Vore ju tråkigt om om filmen tog slut efter 45 min. Visst tog sig regissören vissa konstnärliga friheter men verkar annars vara hyfsat historiskt korrekt.

https://www.oldwest.org/is-tombstone-true-story/

Du måste ändå kunna hålla med om att Val Kilmer gjorde ett fantastiskt jobb som Doc Holiday.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in