2026-09-10, 14:08
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag säger att korrupta Kristersson inte är lämplig som statsminister.

Du anser att han är det?

Eller är du villig att sätta en korrupt, ryggradslös, lögnaktig dvärg på statsministertronen bara för att få en högerregering?

Men bra, säg det då. För om du försvarar Kristersson så är du DEFINITIVT en idiot. Maken till korrupt politiker i ledande ställning har vi inte haft så länge jag kommer ihåg.

Idioter är de som slänger ut påståenden utan att backa upp med fakta. Seså, vad är ditt underlag för att han är korrupt? Idiot.
Citera
2026-09-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Ja uppenbarligen funkar det inte att sälja ut välfärden till privatpersoner. Staten måste ta tillbaks kontrollen oavsett vad kapitalisterna tycker. Sanslöst att låta gängkriminella driva vårdcentraler och HVB-hem.

Sanslöst att Sverige är fullt av kriminella gäng, vilket beror 100% på vänsterblivet invandrings och kriminalpolitik.
Citera
2026-09-10, 14:17
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du borde stängas av för desinformation..

lån Samtliga åtta riksdagspartier kom i juni 2025 överens om en historisk försvarssatsning där Sverige tillfälligt lånar upp till 300 miljarder kronor för att snabba upp upprustningen av totalförsvaret. [1] (https://www.socialdemokraterna.se/nyheter/nyheter/2025-06-19-en-overenskommelse-for-att-starka-sveriges-totalforsvar---300-miljarder-till-militart-och -civilt-forsvar), [2] (https://www.svd.se/a/4B4e06/alla-partier-bakom-historisk-upprustning), [3] (https://europaportalen.se/notis/2025/06/sverige-lanar-300-miljarder-till-historisk-forsvarssatsning)Detta innebär överenskommelsenLånefinansiering

Du ljuger ju rakt av. Det fanns ingenting om något lån i den överenskommelsen, tvärtom kritiserade ju sossarna den planen uttryckligen för att den saknade en tydlig ekonomisk plan och en tillhörande ekonomisk överenskommelse. Kristersson och Tidö ansåg att det inte behövdes.

Kommer jag rätt ihåg föreslog nåt oppositionsparti eller hela oppositionen en "beredskapsskatt" för att finansiera kostnaderna, men det förslaget sköt Kristersson och Tidö också i sank.

Hur dum tror du egentligen att andra är, att du bara kan hitta på och lägga till saker och ingen vet tillräckligt för att förstå att du ljuger.

Sanningen är dessutom den att den första gången Tidö-regeringen försökte hitta på att det var försvarssatsningen som orsakade underskottet i budgeten var långt senare, när Sveriges misslyckade finansminister Svantesson tvingades erkänna underskottet i statsbudgeten och de nya stora lånen. Då skyllde hon först på försvarssatsningen, men det "rensades bort" ur de därpåföljande förklaringarna.
Citera
2026-09-10, 14:19
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Knappast socialdemokraterna som anställer gängkriminella, de driver ju HVB-hem, vårdcentraler och andra välfärdsverksamheter som sålts ut på den öppna marknaden.

Det är ju så viktigt med valfrihet enligt nyliberalisterna. Vem som helst ska ju kunna driva HVB-hem och skolor, det är utanför statens kontroll.

Skitsnack, sossarna anställer gängkriminella ändå. Titta bara på socialdemokraternas lotteri verksamhet. Har du glömt bort hur de tvingade demenssjuka på sina sista slantar?
Vill du ha en statsminister som Margareta som bedriver närmast illegal spelverksamhet för att fylla sina egna fickor?
Citera
2026-09-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusrost
Magda kan bli en perfekt statsminister om hon och S gör sig av med pinsamma ärketöntar som Ygeman i samband med vinsten, premieras bör istället kunniga och sammanbitna politiker utan närvaro på sociala medier som kan markera ett avslut på den skadliga influencer-perioden i politiken. Här finns mycket att vinna.

Med henne vid rodret kan vi återupprätta det svenska projektet där vi med en knivskarp blick fäst på framtiden sakta men säkert bygger den vanliga människans drömsamhälle.

Ett skepp kommer lastat med 10 miljoner muslimer och bidragsparasiter. Vid rodret står en liten hatisk dvärg som inte ens når upp att se vart skeppet är på väg.
Citera
2026-09-10, 14:27
Medlem
9zs avatar
Citat:
Jag säger att korrupta Kristersson inte är lämplig som statsminister.

Du anser att han är det?

Eller är du villig att sätta en korrupt, ryggradslös, lögnaktig dvärg på statsministertronen bara för att få en högerregering?

Men bra, säg det då. För om du försvarar Kristersson så är du DEFINITIVT en idiot. Maken till korrupt politiker i ledande ställning har vi inte haft så länge jag kommer ihåg.

Som jag skrev ovan i ett annat inlägg så har Magdalena Andersson och socialdemokraterna anlitat medlemmar i organiserad brottslighet för att driva in pengar från demenssjukan via socialdemokraternas kombilotteri. Har du glömt det?

Har du även glömt dessa socialdemokratiska skandaler?
* Jamal El-Haj - terrorist- och Hamas vurmaren
* Städerskan hos Magdalena Andersson - papperslös svartarbetare
* AiP media - Trollfabriken med influencers
* Botkyrka - grovt kriminella driver ABF fritidsgårdar
* Pajala - Upphandlingar och egna fakturor
* Sigtuna - visering av illegal spelverlsamhet
* Malmö - köpta röster med sk. "demokratiarbete"
* 150 000 kr till köpta influencers

Socialdemokraterna som parti bör nog läggas ner för att förhindra att fler svenskar råkar illa ut? Sossarna blir påkomna gång efter gång ändå fortsätter de att svika Sverige.
Citera
2026-09-10, 14:27
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Jag har länge ogillat Ulf Kristersson, men jag är nästan chockad över att en statsminister ljuger så till den milda grad i direktsänd tv.

Jag har aldrig varit med om maken. Ja, det är valrörelse, och valspurt. Men herregud!

Jag hoppas innerligt att han förlorar valet och att M omgående slänger honom på avskrädeshögen för inkompetenta, lögnaktiga och misslyckade politiker.

Jag kan förstå att man röstar höger, men hur nån vettig människa kan tycka att Kristersson gjorde det bra övergår min fattningsförmåga. Eller är det vad man önskar av politiker och politiken, intränade floskler och lögner?

Hur kan nån vilja ha den där till statsminister, ärligt talat helt ofattbart...

Busch eller Åkesson, ifall Tidö vinner. Men inte den där lögnhalsiga och falska glasögonormen...
Du måste vara en avlönad sosselakej. Skrämmande. Du har sålt din själ till jävulen.
Citera
2026-09-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Idioter är de som slänger ut påståenden utan att backa upp med fakta. Seså, vad är ditt underlag för att han är korrupt? Idiot.

Citat:
– Jag skulle säga att detta är en ganska tydlig form av delikatessjäv, säger Olle Lundin, professor i förvaltningsrätt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/miljoner-till-kristerssons-svagerskas-stiftelse-delikatessjav
Citat:
Statsminister Ulf Kristersson (M) gjorde själv bedömningen att han var opartisk när han utsåg barndomsvännen Henrik Landerholm till nationell säkerhetsrådgivare utan en öppen rekryteringsprocess.
https://aip.nu/kristersson-friade-sig-sjalv-fran-jav/
Citat:
Gav Kristersson lägenhet – nu styr han stiftelsen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ArEayE/gav-kristersson-lagenhet-nu-styr-prasten-stiftelsen
Citat:
samma Ulf Kristersson som en gång var ordförande för Adoptionscentrum ska nu som regeringschef ta ställning till verksamhetens oegentligheter. Frågan om jäv blir svår att bortse ifrån
https://www.dn.se/debatt/kristersson-far-inte-begrava-annu-en-adoptionsutredning/
Citat:
Statsminister Ulf Kristersson (M) var med på regeringsmötet där en stiftelse med hans svägerska i styrelsen fick flera miljoner i ökat anslag, avslöjar Aftonbladet.
https://www.svd.se/a/V6Qg3V/ulf-kristersson-deltog-nar-slaktingens-stiftelse-fick-mer-pengar
Citera
2026-09-10, 14:31
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Det är Sverige. Det är bara känslor som gäller i riksdagsval. Sedan står vi tio meter bort från varandra vid busskurer resten av året.
Man vill hålla säkerhetsavstånd utifall personen är en sossejävel.
Citera
Medlem
outback4s avatar
Göran Persson kom tebax, allt är förlåtet.
Citera
Medlem
En sak som aldrig kommer att hända men som jag tror skulle vara bra på riktigt. Pål Jonson är en bra försvarsminister. Det hade varit bra att ha kvar honom som det även i en S-ledd regering. I vissa viktiga frågor borde kompetens gå före partipolitik. Men som sagt, kommer aldrig att hända.
Citera
2026-09-10, 14:32
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Som jag skrev ovan i ett annat inlägg så har Magdalena Andersson och socialdemokraterna anlitat medlemmar i organiserad brottslighet för att driva in pengar från demenssjukan via socialdemokraternas kombilotteri. Har du glömt det?

Har du även glömt dessa socialdemokratiska skandaler?
* Jamal El-Haj - terrorist- och Hamas vurmaren
* Städerskan hos Magdalena Andersson - papperslös svartarbetare
* AiP media - Trollfabriken med influencers
* Botkyrka - grovt kriminella driver ABF fritidsgårdar
* Pajala - Upphandlingar och egna fakturor
* Sigtuna - visering av illegal spelverlsamhet
* Malmö - köpta röster med sk. "demokratiarbete"
* 150 000 kr till köpta influencers

Socialdemokraterna som parti bör nog läggas ner för att förhindra att fler svenskar råkar illa ut? Sossarna blir påkomna gång efter gång ändå fortsätter de att svika Sverige.

Men vad har det med Kristersson att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in