2026-09-10, 13:07
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur viktig är du själv för att samhället ska fungera? Vad jobbar du med?
Business.

Jag betalar skatt men jag ska erkänna att de flesta män bidrar mer än mig.
Citera
2026-09-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Träffade jag en öm punkt? Jag tänker inte ta livet av mig för din skull. Du får slåss om det.

Lycka till.

Nej, ni är av naturen underställda män. Vad ska vi göra åt det? Man kan dock observera att även när ni har frihet så gör ni sällan lika mycket nytta som män. Det beror på att ni saknar drivet och styrkan att göra det.

Så varför sparkar ni inte ut kvinnorna ur era samhällen då?
Citera
2026-09-10, 13:10
Medlem
Comitiums avatar
Helt utan kvinnor det nog inte går! Czardasfurstinnan. Kálmán.

https://vimeo.com/51024125
Citera
2026-09-10, 13:12
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Så varför sparkar ni inte ut kvinnorna ur era samhällen då?
För att män är mesar här.
I samhällen där de inte är mesar så måste man vara till nytta, annars åker man ut.
Citera
2026-09-10, 13:19
Medlem
Citat:
För att män är mesar här.
I samhällen där de inte är mesar så måste man vara till nytta, annars åker man ut.

Så vilka manssamhällen har gjort det menar du? Alltså sparkat ut kvinnorna.
Citera
2026-09-10, 13:30
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Så vilka manssamhällen har gjort det menar du? Alltså sparkat ut kvinnorna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Disownment

Ovan förklaras iden i princip.

Citat:
Different from giving a child up for adoption, disownment is a social and interpersonal act and may take place later in the child's life, which means that the disowned child would have to make arrangements for future care. Among other things, it implies no responsibility for future care, making it similar to divorce or repudiation (of a spouse), meaning that the disowned child would have to find another residence to call home and be cared for.

I många kulturer så blir man disowned (vad är ordet på svenska) om man är en börda för sin familj, tex om man vägrar gifta sig.

Hur långt man tar det varierar, beroende på ens egna utrymme delvis. Tex om jag är miljonär kan jag ha en dotter hemma som inte gör nytta men i andra tillfällen blir man utsparkad från familjen och får klara sig bäst man vill på egen hand. Kanske tvingas man sälja sin kropp tex om man inte kan vara någon till nytta på andra sätt.

Du förstår säkert att det bara är i välfärdssamhällen man kan drälla omkring och vara värdelös.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-09-10 kl. 13:42.
Citera
2026-09-10, 13:45
Medlem
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Disownment

Ovan förklaras iden i princip.

I många kulturer så blir man disowned (vad är ordet på svenska) om man är en börda för sin familj, tex om man vägrar gifta sig.

Hur långt man tar det varierar, beroende på ens egna utrymme delvis. Tex om jag är miljonär kan jag ha en dotter hemma som inte gör nytta men i andra tillfällen blir man utsparkad från familjen och får klara sig bäst man vill på egen hand. Kanske tvingas man sälja sin kropp tex om man inte kan vara någon till nytta på andra sätt.

Du förstår säkert att det bara är i välfärdssamhällen man kan drälla omkring och vara värdelös.

Ja men enligt dig parasiterar ju kvinnor bara på män. Så svara nu vilka manssamhällen som sparkat ut kvinnorna. Utsparkad ur föräldrahemmet blir ju de flesta redan utan att för den skull upphöra kontakten. Vet bara män som bott hemma tills de är 40+.
Citera
2026-09-10, 13:57
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ja men enligt dig parasiterar ju kvinnor bara på män. Så svara nu vilka manssamhällen som sparkat ut kvinnorna. Utsparkad ur föräldrahemmet blir ju de flesta redan utan att för den skull upphöra kontakten. Vet bara män som bott hemma tills de är 40+.
Ska jag ta konkreta exempel på länder?
Det förekommer i alla samhällen där det inte finns välfärd. Välj och vraka.

Nej de flesta blir inte utsparkade ur föräldrahemmet. Men om man i en traditionell kultur skulle sätta sig på tvären som kvinna då kommer man att bli utsparkad och det får stora konsekvenser, därför är sånt mycket ovanligt. Kvinnorna accepterar sin roll som fru och mamma. Då är man inte en parasit eftersom man bidrar till familjen. Det är bara i välfärdssamhällen man kan låtsas vara stark självständig kvinna.

Tex så vet jag ett konkret fall där en pappa tvingade sin dotter att gifta sig med en man för att han sett de samtala. Det gör man för att a) han vill bli av med den ekonomiska bördan b) om det går rykten om att kvinnan "horar" så kommer det bli svårt att nånsin få en man att gifta sig med henne. Hade kvinnan sagt emot här hade hon nog blivit utsparkad från familjen och tvingats försörja sig själv vilket är mycket svårt i ett sånt samhälle.
Citera
2026-09-10, 14:10
Medlem
Citat:
Ska jag ta konkreta exempel på länder?
Det förekommer i alla samhällen där det inte finns välfärd. Välj och vraka.

Nej de flesta blir inte utsparkade ur föräldrahemmet. Men om man i en traditionell kultur skulle sätta sig på tvären som kvinna då kommer man att bli utsparkad och det får stora konsekvenser, därför är sånt mycket ovanligt. Kvinnorna accepterar sin roll som fru och mamma. Då är man inte en parasit eftersom man bidrar till familjen. Det är bara i välfärdssamhällen man kan låtsas vara stark självständig kvinna.

Tex så vet jag ett konkret fall där en pappa tvingade sin dotter att gifta sig med en man för att han sett de samtala. Det gör man för att a) han vill bli av med den ekonomiska bördan b) om det går rykten om att kvinnan "horar" så kommer det bli svårt att nånsin få en man att gifta sig med henne. Hade kvinnan sagt emot här hade hon nog blivit utsparkad från familjen och tvingats försörja sig själv vilket är mycket svårt i ett sånt samhälle.

Så kvinnor parasiterar för att män inte tycker att de ska jobba alltså.

Men om vi inte tillåter kvinnor att utbilda sig och jobba kommer de att vara till nytta?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-10 kl. 14:13.
Citera
2026-09-10, 14:16
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Så kvinnor parasiterar för att män inte tycker att de ska jobba alltså.
Jag har inga problem med att kvinnor jobbar.

Jag tror inte män i regel har det. Det finns män som vill att kvinnor ska vara hjälplösa ekonomiskt så att de kan utnyttjas, men det är inte vad jag menar.

Kvinnor i västvärlden (många undatag finns) lever på mäns arbete, även om de själva jobbar eftersom kvinnor tenderar att ha jobb som är a) skattefinansierade eller b) support funktioner. De föder heller inte speciellt många barn eller tar hand om dem fulltid, de är inte hemmafruar alltså. Dessutom har de inte sex med män i någon större utsträckning och förbjuder män att köpa sex så att mannen ska vara sexuellt frustrerad. Då är man ju en parasit per definition. Varför män låter det här bero är nåt jag personligen inte kan relatera till.
Citera
2026-09-10, 14:20
Medlem
Citat:
Jag har inga problem med att kvinnor jobbar.

Jag tror inte män i regel har det. Det finns män som vill att kvinnor ska vara hjälplösa ekonomiskt så att de kan utnyttjas, men det är inte vad jag menar.

Kvinnor i västvärlden (många undatag finns) lever på mäns arbete, även om de själva jobbar eftersom kvinnor tenderar att ha jobb som är a) skattefinansierade eller b) support funktioner. De föder heller inte speciellt många barn eller tar hand om dem fulltid, de är inte hemmafruar alltså. Dessutom har de inte sex med män i någon större utsträckning och förbjuder män att köpa sex så att mannen ska vara sexuellt frustrerad. Då är man ju en parasit per definition. Varför män låter det här bero är nåt jag personligen inte kan relatera till.

Kan du komma med några exempel på manssamhällen som sparkat ut de värdelösa kvinnorna och inte bara komma med patriarkala strukturer vars syfte är att förtrycka kvinnor?
Citera
2026-09-10, 14:22
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Kan du komma med några exempel på manssamhällen som sparkat ut de värdelösa kvinnorna och inte bara komma med patriarkala strukturer vars syfte är att förtrycka kvinnor?
De patriarkala strukturerna är ju varför de inte blir utsparkade förutom i undantagsfall.

Men jag förstår att du vill att män ska dalta med dig och att du ska rättigheter utan skyldigheter. Det är ju bekvämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in