2026-09-10, 12:44
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Romina Pourmokhtari (L) har tidigare sagt att SD driver en rasistisk politik. Till TT säger hon att hon inte ändrat åsikt om partiet.

Frågan om hon skulle krama Jimmie Åkesson vill hon inte svara på.

Nu svarar SD-ledaren.

På Facebook har han delat intervjun och skriver:

”Om någon undrar varför sverigedemokrater inte ska stödrösta på Liberalerna, så ska man läsa den här artikeln”.

Han lägger till:

”Och, det går att ångra sin förtidsröst på valdagen”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j0pqgA/valet-2026-nyheter?pinnedEntry=1493019

Romina Pourmokhtari (L) verkar ha blivit väldigt kaxig när partiet nu är över 4% i någon opinionsundersökning.

Är detta början på slutet av Tidö vi bevittnar?
Citera
2026-09-10, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j0pqgA/valet-2026-nyheter?pinnedEntry=1493019

Romina Pourmokhtari (L) verkar ha blivit väldigt kaxig när partiet nu är över 4% i någon opinionsundersökning.

Hoppas verkligen inte folk stödröstar på L, vi måste bli av med dessa skitpartier
Citera
2026-09-10, 12:55
Medlem
Jag står fast vid min stödröst på L och tänker inte ändra mig. Jag är annars för SD.
Citera
2026-09-10, 12:56
Medlem
BombaySaphires avatar
Man får verkligen känslan av att Åkesson (och de andra Tidö-partierna) redan vet att det inte kommer att bli något mer samarbete efter valet, oavsett valutgång. Inget Tidö 2.0 alltså.

De vet något som vi inte vet. Därav vill såklart Åkesson se till att hans parti blir så stort som möjligt så att de kan bli en kraftfull vågmästare/opposition.
Citera
2026-09-10, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Hoppas verkligen inte folk stödröstar på L, vi måste bli av med dessa skitpartier
Har du lust att utveckla lite, skitparti?
Citera
2026-09-10, 12:58
Medlem
Så hur tänker Liberalerna? "Vi först slickar Jimmies bollar så att SD:are säger att de kommer stödrösta på oss i opinionsmätningar. Sedan när vi är över spärren säger vi att SD är rasister så att alla som hatar SD röstar på oss. Win-win-situation!"

Det går fort i hockey.
Citera
2026-09-10, 13:15
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Jimmie Åkesson försöker röstmaximera nu har många av hans väljare stödröstat på L och Sd skvalpar runt 17- 19 % han vill bli större än moderaterna och bli största parti på högersidan.
Citera
2026-09-10, 13:19
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Jimmie Åkesson försöker röstmaximera nu har många av hans väljare stödröstat på L och Sd skvalpar runt 17- 19 % han vill bli större än moderaterna och bli största parti på högersidan.

Skvalpar runt? Sveriges näst största parti. Skärp dig.
Citera
2026-09-10, 13:19
Medlem
Citat:

När det gäller Aftonbladets rapportering om valet, så kan jag verkligen inte bry mig mindre.
Dessa äckliga landsförrädare gör allt för att på alla sätt så splitt och vinna över röster, samt även sänka liberalerna.
Citera
2026-09-10, 13:21
Medlem
JustTrollings avatar
Det är ganska bisarrt att L marknadsför sig som partiet som är en garant för att SD inte får mer än minimalt inflytande. Samtidigt som man säger att vi behöver sverigedemokrater som stödröster på oss, så vi kan kommer över 4%, så vi kan vara en garant för att SD får minimalt med inflytande...
Citera
2026-09-10, 13:25
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:

Ett iranskt barn som klagar på att svenskar väljer Sverige i första hand. Otippat.
Citera
2026-09-10, 13:30
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Skvalpar runt? Sveriges näst största parti. Skärp dig.

Ja de kommer ju aldrig över 20% så de ökar inte, det finns väl inte tillräckligt med lättlurade byfånar och bonnläppar i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in