2026-09-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Så vad har kvinnor skapat?
Dig?

Sedan är "kvinnliga uppfinnare" säkert väldigt googlingsbart.
Citera
2026-09-10, 12:47
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Dig?

Sedan är "kvinnliga uppfinnare" säkert väldigt googlingsbart.
Min pappa befruktade min mamma.

De finns, men män har uppfunnit, byggt och underhållt det mesta och fortsätter att göra det. Det är inte ens en seriös debatt att ha.
Citera
2026-09-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Du hade eventuellt kunnat behålla din självrespekt, genom att hantera din frustration på ett mera konstruktivt sätt än att vara otrogen i protest.

Men om man aldrig har haft nån, så är det säkert svårt att föreställa sig vad självrespekt innebär

Som jag såg det var jag inte skyldig den människan något. Vi hade inte stått i kyrkan och lovat inför gud att vara varandra evigt trogna. Han hade inte ens friat.

När en människa bara ställer krav och ger noll tillbaka är det naturligt att man börjar ifrågasätta relationen man har till personen ifråga.
Citera
2026-09-10, 12:50
Medlem
Citat:

De finns, men män har uppfunnit, byggt och underhållt det mesta och fortsätter att göra det. Det är inte ens en seriös debatt att ha.
Ja historiskt har det ju varit lättare att uppfinna, bygga och underhålla när någon annan tagit hand om hushåll och ungar.
Citera
2026-09-10, 12:53
Medlem
Citat:
Min pappa befruktade min mamma.

Fler och fler kvinnor väljer arbetslivet framför familjelivet. Vilket inte är så konstigt med tanke på hur lågt ni män värderar familjeliv.
Citera
2026-09-10, 12:54
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ja historiskt har det ju varit lättare att uppfinna, bygga och underhålla när någon annan tagit hand om hushåll och ungar.
Ja det är ju så. Män gör det för att byta deras resurser mot sex med kvinnor, det är drivkraften. Eftersom kvinnor saknar den drivkraften så gör de sällan det. Ditt argument har ingen praktisk betydelse.
Citera
2026-09-10, 12:54
Medlem
Comitiums avatar
Äsch larv
Senast redigerad av Comitium 2026-09-10 kl. 13:02.
Citera
2026-09-10, 12:56
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Fler och fler kvinnor väljer arbetslivet framför familjelivet. Vilket inte är så konstigt med tanke på hur lågt ni män värderar familjeliv.
Jaha? Det är fortfarande så att ni parasiterar på mäns arbete i det stora hela. Ni är fria att skapa "womanland" när ni vill.

Om ni tar hand om barn och hushållsarbete är ni till nytta, annars not so much.
Citera
2026-09-10, 12:59
Medlem
Citat:
Jaha? Det är fortfarande så att ni parasiterar på mäns arbete i det stora hela. Ni är fria att skapa "womanland" när ni vill.

Ni män är fria att ta livet av er och lämna resten åt oss kvinnor.

Jag håller med om att kvinnor borde ta över fler arbeten från män. I slutändan är det ju bara en burk sperma som behövs av er.
Ni män å andra sidan kommer fortsätta att ränna efter kvinnor.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-10 kl. 13:02.
Citera
2026-09-10, 13:01
Medlem
Citat:

Hur viktig är du själv för att samhället ska fungera? Vad jobbar du med?
Citera
2026-09-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ja det är ju så. Män gör det för att byta deras resurser mot sex med kvinnor, det är drivkraften. Eftersom kvinnor saknar den drivkraften så gör de sällan det. Ditt argument har ingen praktisk betydelse.
Tror du på allvar att kvinnor haft samma förutsättningar som män historiskt? Är du helt historielös?
Citera
2026-09-10, 13:06
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ni män är fria att ta livet av er och lämna resten åt oss kvinnor.

Jag håller med om att kvinnor borde ta över fler arbeten från män. I slutändan är det ju bara en burk sperma som behövs av er.
Ni män å andra sidan kommer fortsätta att ränna efter kvinnor.
Träffade jag en öm punkt? Jag tänker inte ta livet av mig för din skull. Du får slåss om det.

Lycka till.

Citat:
Tror du på allvar att kvinnor haft samma förutsättningar som män historiskt? Är du helt historielös?
Nej, ni är av naturen underställda män. Vad ska vi göra åt det? Man kan dock observera att även när ni har frihet så gör ni sällan lika mycket nytta som män. Det beror på att ni saknar drivet och styrkan att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in