2026-09-10, 12:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vi bestraffar inte det fria ordet, satir och hån i Sverige.

Perfekt. Skriv Adidas nejtack på en tröja och sälj den.. och se hur mycket rätt du har att vara rolig med varumärket.

Sämsta hämnden nånsin var väl när Medvikt gjorde intrånget, för att betala både husbil och livsbesparingar till Jockoboi.
Citera
2026-09-10, 12:49
Medlem
Oj! Vad arga ni är i tråden, jätte jätte arga.
Jockiboi fick inte igenom en förlikning, och får stå för sina egna advokatkostnader, vilket är rejält mycket mer än Medvikts kostnader i detta. Det slutade med att, på samma sätt som med Anjo, så får INGEN av parterna prata om överenskommelsen, vilket är en fair deal.
Dock tror jag inte det hindrar dom från att fortsätta att sälja tröjor 😎
Nu ska jag gå iväg och fira 🍾🥂
Citera
2026-09-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Men nej, det finns inga utrymmen för att tjäna pengar på adidas eller jockiboi genom att låtsas att det är parodi.. att sälja produkter med varumärkena på.

Parodin är väl om man skapar tröjan åt sig själv för att sprida det roliga skämtet till alla som ser tröjan.
Försäljningen kan man ju knappast hävda att den är parodi, och att man borde få göra intrånget då.

Grejen är ju att de just sålt tröjorna. Satir kan man bedriva utan att tjäna pengar. Hade de gett bort dem tror jag utsikterna att kunna behålla dem som en del av verksamheten varit större.
Citera
Medlem
Citat:
Perfekt. Skriv Adidas nejtack på en tröja och sälj den.. och se hur mycket rätt du har att vara rolig med varumärket.

Sämsta hämnden nånsin var väl när Medvikt gjorde intrånget, för att betala både husbil och livsbesparingar till Jockoboi.

Hur mycket tror du det här har kostat Medviktarna? Kontra hur mycket har det kostat Jockiboi?
Citera
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Total tystnad tror jag ej på, bara tystnad om denna tvist, och JL får nog betala sin dyra advokat. Så Operation kopparsnok fortsätter säkert, men blir mycket förvånad om Temashoppens utbud inte justeras i framtiden.
en NDA täcker bara just den här tvisten och själva avtalet. De kan säkert fortsätta granska honom, frågan är bara om han lyckades stänga ner shoppen och skydda sitt varumärke.
Citera
2026-09-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Jockiboi fick inte igenom en förlikning, och får stå för sina egna advokatkostnader, vilket är rejält mycket mer än Medvikts kostnader i detta. Det slutade med att, på samma sätt som med Anjo, så får INGEN av parterna prata om överenskommelsen, vilket är en fair deal.

Det är väl klart de per definition förlikats, det finns ju ett påskrivet avtal. Dina favorithoror sålde ut sig igen.
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
OM det nu är så..
Så vann Jocke det här på total knockout.

Hejaklacken här inne som firar att Medviktarna slipper betala visar bara hur otroligt naiva de är.
Jocke har aldrig varit ute efter deras småpengar hans enda mål var att tvinga dem till tystnad och få bort videorna.

Genom att skriva på det här avtalet har Medviktarna kapitulerat helt. De har fått munkavle, tvingas till total tystnad och får aldrig mer yppa ett ord om konflikten eller Jocke offentligt utan att riskera skyhöga böter.

Motparten fick vika sig för att rädda sitt eget skinn.
Jocke fick exakt allt han ville ha och locket är på för gott.
Det är en hundraprocentig strategisk vinst för honom.

OM det nu är så..
Varför tror du att domstolen skulle lägga in en konflikt i detta?

Det här handlar inte om någon konflikt utan endast varumärkesintrång.

De kan inte avtala bort yttrandefriheten gällande Jocke och hans förehavanden.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96

Även om han fick 0 kr så har de ingått en förlikning, annars skulle det inte finnas ett avtal med tysthetslöfte.
Citera
2026-09-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
en NDA täcker bara just den här tvisten och själva avtalet. De kan säkert fortsätta granska honom, frågan är bara om han lyckades stänga ner shoppen och skydda sitt varumärke.

Ja, exakt. De får väl byta ut JLs namn mot Rasks eller nåt.
Citera
2026-09-10, 12:56
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Anjo fick ju tyst på dem för 10 000 kr. Där sålde de sig billigt, som de OF- och klickhoror de faktiskt är.

Min gissning är att inget skadestånd utgått och att advokatkostnaderna stannar hos Joakim, och att tröjorna försvinner från marknaden inom en viss tid.

Det borde göra alla parter nöjda.
Anjo tystade inte Medviktarna.

Det enda som de och Anjo skulle vara tysta om är innehållet i deras förlikning som kostade Anjo 10k.

Det avtalet som Anjo gjorde offentligt iom hans misslyckade stämning.
Citera
2026-09-10, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Anjo tystade inte Medviktarna.

Det enda som de och Anjo skulle vara tysta om är innehållet i deras förlikning som kostade Anjo 10k.

Det avtalet som Anjo gjorde offentligt iom hans misslyckade stämning.

De var väldigt tysta fram tills dess, så nog lyckades han lite åtminstone.
Citera
2026-09-10, 12:58
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Vad menar du här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in