2026-09-09, 01:51
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad svamlar du om. Det var inte han som tog kontakt, det var hon.
Det är fullt normalt att vuxna har kontakt med tonåringar, om du har så smutsiga tankar så du inte klarar det så överför inte det på andra.

”Ja, en 15-åring anses vara minderårig i Sverige. I svensk lag är man minderårig (eller underårig) fram till sin 18-årsdag, då man blir myndig”

Åter igen tycker du det är normalt ditt mongo? Nej det är uppenbarligen du som lider av sjuka tankar då du finner det helt normalt.

Vem som tog kontakt är helt irrelevant.
Citera
2026-09-09, 06:12
Medlem
Citat:
Vad har det med saken att göra. De pratade på datorn, de träffades inte och de hade inte sex.
Ni måste ju vara helt rubbade.

Jag föreslår att du tar dig ut och ser dig omkring, i varenda barn/ungdomsverksamhet som finns så de kontakt med vuxna.
Jag hör dig. Men de exemplen handlar väl mer om situationer där man faktiskt måste ha kontakt, typ om man jobbar på en skola eller liknande också. Det är väl ändå en viss skillnad på det och att föra privata konversationer via sms, Snapchat eller var de nu pratade?

Förövrigt så måste jag ändå säga att jag saknar Chrippa på tuben, känns dött?
Det ger jag iallafall honom.
Citera
2026-09-09, 07:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Nu hoppas jag att du gör dig dummare än vad du är, även om jag tvivlar starkt. Du jämför alltså barn- och ungdomsledare och andra yrkesgrupper, som har med minderåriga att göra, med att en vuxen ”man” håller kontakten med en 15-16 åring?! Inte rimligt någonstans, bortsett din vridna hjärna. Det har du ju visat tidigare..

Tror du Christofer steppar upp och skickar en teckning, till dotterns födelsedag?
Nej, du måste var rätt dum i huvudet som jämför en nätkontakt med - ja vad?
Det är sker hela tiden att unga har kontakt med både yngre och äldre på olika plattformar på nätet.
Så länge det är frågan om en icke-sexuellt motiverad kontakt så är det inte konstigt alls att prata med folk i alla åldrar på olika plattformar.
Citera
2026-09-09, 11:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Ja det händer inte mycket spännande. Skryt om att hon orkar gå till gymmet varje dag. Där hon i verkligheten åker bil dit och sen promenerar på gåbandet - sådan som vi vanliga kallar promenad och de flesta gör dagligen, utomhus, gravida eller ej

Ja hennes snap är verkligen sjuuukt tråkig. Samma,samma varenda dag, gym, matshopping, tv-serier, ligga i säng, ligga i soffa, visa mage... Förstår iofs att hon inte har så mkt annat att visa upp, men hon måste ju tappa ofantligt med följare?
Bäst hittills, mathaul där hon visar upp toalettpapper mm som hon köpt. Och hur mycket godis och kakor äter hon?? Hört talas om storhandling? Hobbys? Börja baka? Inred hemmet?
Nä nu får Chrippa ta och komma ut så det blir lite action ;-)
Citera
2026-09-09, 11:12
Medlem
Citat:
Vad har det med saken att göra. De pratade på datorn, de träffades inte och de hade inte sex.
Ni måste ju vara helt rubbade.

Jag föreslår att du tar dig ut och ser dig omkring, i varenda barn/ungdomsverksamhet som finns så de kontakt med vuxna.

Nu har du fel igen. Christofer & Linnea träffades flera gånger under åren, dom var på flera fester både i Sverige och Spanien.
Citera
2026-09-09, 13:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Nu har du fel igen. Christofer & Linnea träffades flera gånger under åren, dom var på flera fester både i Sverige och Spanien.
Det var senare som de träffades, dessutom så skrev jag de inte inledde en relation före hon var 22, det riktiga visade sig vara 23.
Citera
2026-09-09, 19:14
Medlem
Citat:
Nej, du måste var rätt dum i huvudet som jämför en nätkontakt med - ja vad?
Det är sker hela tiden att unga har kontakt med både yngre och äldre på olika plattformar på nätet.
Så länge det är frågan om en icke-sexuellt motiverad kontakt så är det inte konstigt alls att prata med folk i alla åldrar på olika plattformar.

Det var DU som likställde det, inte jag! Minns du inte vad du skriver, kan du gå tillbaka och titta! Jag har inte dina äckliga tankegångar!

Så, vad tror du? Får flickebarnet en teckning på fredag av sin ”pappa of the year”?
Citera
2026-09-09, 19:19
Medlem
Citat:
Bestäm dig nu för om det var hon som tog och upprätthöll kontakt med honom eller tvärtom.

Nej, det är inte konstigt att som vuxen prata med tonåringar som söker kontakt. Varför skulle det vara det?

Klart som fan det är udda att en 27 årig man sitter och har kontakt med en 15 årig flicka som han saknar koppling till.

Det som talar till Chrippas fördel i detta är att man inte vet hur mycket kontakt det har varit. Möjligen har hon skrivit något och han kanske bara svarat lite snabbt.
Citera
2026-09-09, 19:34
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Klart som fan det är udda att en 27 årig man sitter och har kontakt med en 15 årig flicka som han saknar koppling till.

Det som talar till Chrippas fördel i detta är att man inte vet hur mycket kontakt det har varit. Möjligen har hon skrivit något och han kanske bara svarat lite snabbt.
Så tror jag att det har gått till.

De flesta influencers får nog dm's från även unga flickor. Särskilt om de är youtubers.
Citera
2026-09-09, 22:44
Medlem
Citat:
Det var senare som de träffades, dessutom så skrev jag de inte inledde en relation före hon var 22, det riktiga visade sig vara 23.

Micro... har du lyssnat på detta?
https://youtu.be/ohvbboAbI7M?si=i9s82382HAEKYGEH
Tycker du att det känns som om de talar sanning?
Tycker du att de verkar utbildade, kloka, intelligenta och smarta personer?
Bara svara på dessa frågor är du snäll.
Citera
2026-09-09, 23:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det var DU som likställde det, inte jag! Minns du inte vad du skriver, kan du gå tillbaka och titta! Jag har inte dina äckliga tankegångar!

Så, vad tror du? Får flickebarnet en teckning på fredag av sin ”pappa of the year”?
Nej, jag har inte likställt det.
Du får gärna visa var det skulle vara någonstans.

Jag säger att det inte är något fel om vuxna pratar med tonåringar så länge det handlar om icke-sexuella kontakter.
Chrippa och Linnea pratade med varandra - med de inledde ingenting förrän hon var 23 år.
Alltså bespara oss gärna ditt och de andras sjuka moraliserande.
Citera
2026-09-10, 09:05
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte likställt det.
Du får gärna visa var det skulle vara någonstans.

Jag säger att det inte är något fel om vuxna pratar med tonåringar så länge det handlar om icke-sexuella kontakter.
Chrippa och Linnea pratade med varandra - med de inledde ingenting förrän hon var 23 år.
Alltså bespara oss gärna ditt och de andras sjuka moraliserande.
Vet man vad de pratade om och hur tät kontakten var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in