2026-09-09, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Andersson är ju helt jävla pantad. Säger att hon vill ta bort straffrabatten men har tydligen suttit i riksdagen och röstat emot precis det.
För att förslaget Tidö har lagt innebär att det kommer kunna träda i kraft först 2040 enligt Kriminalvården pga platsbrist. Tidös lagförslag har inget datum för ikraftträdande och skulle bara bli teoretiskt.

S har lagt egna förslag som gäller vålds- och sexualbrott som skulle funka i praktiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag börjar tro det jag med.

Det vore ganska konstigt om dom inte gör det, jag önskar att socialdemokraterna var det parti dom en gång var, men hon är den absolut mest falska politikern jag har sett, en kopia av Hillary Clinton
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
bättre de ön hennes ständigt tillsnörja mun utan läppar
Var du än av de som skrev Pisaprovet 2022?
Citera
2026-09-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
För att förslaget Tidö har lagt innebär att det kommer kunna träda i kraft först 2040 enligt Kriminalvården pga platsbrist. Tidös lagförslag har inget datum för ikraftträdande och skulle bara bli teoretiskt.

S har lagt egna förslag som gäller vålds- och sexualbrott som skulle funka i praktiken.

Som att rösta nej för straffrabatt men så här låter det när man blir tagen med handen i kakburken
Citera
2026-09-09, 21:33
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur kan man ha en statsministerduell utan att ens antyda den allra viktigaste konkreta frågan:

Regeringsunderlaget och Regeringsbildningen.

(jag tror jag anar svaret...)

SVT "svensk vänster tv" ville inte ha den frågan, då Magda inte har en susning om hur hon ska bilda regering, efter valet om dom vinner
Citera
2026-09-09, 21:34
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Det vore ganska konstigt om dom inte gör det, jag önskar att socialdemokraterna var det parti dom en gång var, men hon är den absolut mest falska politikern jag har sett, en kopia av Hillary Clinton

Hon är ett sänke för partiet.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugolaesk
Menar du att jobbskatteavdrag och lägre skatt på ISK skapar arbetslöshet?
Ja. Inte fan finns det några vetenskapliga belägg för att det funkar med jobbskatteavdrag.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Knutsson "styr upp" och berättar nu att Magdalena egentligen verkligen inte vill ha mängdrabatt på straff. Det var såå synd om Magda när hon avslöjades med att trycka rött till att avskaffa mängdrabatten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur kan man ha en statsministerduell utan att ens antyda den allra viktigaste konkreta frågan:

Regeringsunderlaget och Regeringsbildningen.

(jag tror jag anar svaret...)

Högst på agenda i en rimlig värld borde vara att ställa Maggan till svars kring regeringsfrågan, hur hon ska kunna regera med extremistpartier som V och MP.

Men givetvis lyfter in SVT frågan.
Citera
Medlem
Inte en enda fråga om fler folkomröstningar I viktiga frågor, synd
Citera
2026-09-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker

Det skall genomföras när kapacitet finns och troligtvis kanske man börjar med brottstyp men det blir fråga två, fråga ett är genomfört.
Citera
2026-09-09, 21:35
Medlem
"Den vuxne i rummet" aka "Läraren" Kristersson retade upp Magda några gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in