2026-09-09, 15:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nej, det är ett ett olaga hot om det anmäls, åtalas och lagförs.

I detta fall valde "brottsoffret" att kriga på internet, och förvränga innehållet, istället för att ta juridiskt.

Misslyckad influenser, sa Bull. Misslyckad influenser sa Bill.
Du är missinformerad.

Om jag hotar dig så är det ett hot oavsett om du anmält det eller inte.

Vissa saker kan bedömas utifrån de beteenden man ser online som tex förtal.

Rasks brottsoffer har inte uttryckt särskilt mycket om honom innan han drog igång sitt maniska förtal.

Vad hade Jocke med det att göra överhuvudtaget?
Citera
2026-09-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du är missinformerad.

Om jag hotar dig så är det ett hot oavsett om du anmält det eller inte.

Vissa saker kan bedömas utifrån de beteenden man ser online som tex förtal.

Rasks brottsoffer har inte uttryckt särskilt mycket om honom innan han drog igång sitt maniska förtal.

Vad hade Jocke med det att göra överhuvudtaget?

Du är verkligen genomfånig nu. Om det handlat om ett olaga hot så hade det polisanmälts.

Inte ens det drabbade "brottsoffret" trodde att nåt sånt skulle bära frukt. Det blev, ironiskt nog, ett förtal istället genom vantolkning och spridning på internet.

Riktigt bra jobbat - bara halvapor misslyckas ju så kapitalt. Vad är det i vattnet i Trosa egentligen?
Citera
2026-09-09, 16:10
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Du är verkligen genomfånig nu. Om det handlat om ett olaga hot så hade det polisanmälts.

Inte ens det drabbade "brottsoffret" trodde att nåt sånt skulle bära frukt. Det blev, ironiskt nog, ett förtal istället genom vantolkning och spridning på internet.

Riktigt bra jobbat - bara halvapor misslyckas ju så kapitalt. Vad är det i vattnet i Trosa egentligen?
Det är ju du som är fånig.

Om jag hotar dig så är du hotad oavsett om du anmäler eller ej. Det är inte ett hot om du inte känner dig hotad.

Jag skiter I om det klassas som ett förtal eller inte. Det viktigaste enligt mig är att det kommer ut hur Jocke beter sig.

Därför hoppas jag att Cissi Wallin kan vittna om alla av hennes följare som Jocke hotat i dm sekunden efter de haft en åsikt om honom som han inte gillar.

Och slutligen så är vi många som gladeligen är behjälpliga vid ett eventuellt skadestånd.
Citera
2026-09-09, 16:13
Avstängd
Citat:

Vi får börja använda uttrycket laga hot, så kanske någon/några blir lite mer nöjda?

I det senaste avsnittet av Jocke och Jonnas podcast snackas rätt mycket om morgondagens begivelse i Stockholms tingsrätt, kommande polisförhör map memekonton osv.

Avsnitt 637 "Jonna praoar och Jocke ska på polisförhör"
Citera
2026-09-09, 16:15
Avstängd
Citat:
Tack för stämningen.

Jockiboi försöker skrämma Rasks brottsoffer från att anmäla Rask för förtal igen. Det är väldigt tydligt och det är ett hot om brottsoffret upplever sig hotat.

Vad har Rask sagt om vem?
Citera
2026-09-09, 16:19
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Vad har Rask sagt om vem?
Han fortsätte förtala de människor han dömts för att förtala grovt.
Citera
2026-09-09, 16:22
Avstängd
Citat:
Han fortsätte förtala de människor han dömts för att förtala grovt.
Ok, men det anmäldes väl och blev inget?
Citera
2026-09-09, 16:26
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Ok, men det anmäldes väl och blev inget?
De kan ju alltid göra som Jocke och välja att stämma istället.
Citera
2026-09-09, 16:53
Medlem
Citat:
Nej verkligen inte.

Tror du att Jocke, Anna Book och övriga kommer att framstå som trovärdiga vittnen för Julia när resten av Kobra släppts?

Varför låtsas ni vara så bekymrade över Kobra när ni samtidigt är okej med alla Anjos videor som på detaljnivå exploaterar flickan?

Vad det rör mig kan Julia, Chrippa och Linnea glömma all vårdnad kring barn i framtiden, så jag bryr mig ytterst lite vem som är ett trovärdigt vittne eller inte för Julia.

Men nej, baserat på hur det ser ut just nu, så kommer inte Kobra påverka varken Jockes eller Anna Books trovärdighet.
Citera
2026-09-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle någon förlora vårdnaden för att skilleras och andra laddar upp saker?
Den makten besitter knappast Jockiboi.

Nej, tyvärr har ju inte Jocke den makten, för då hade ju dottern haft det betydligt bättre just nu, för då hade hon bott hos några andra vårdnadshavare. Men socialtjänsten fegade ur.

Men även om det brukar det ju gnällas på av Anneli, Axel och andra glappträn på youtube, att det skulle ha varit något moraliskt fel av Jocke att försöka hjälpa sin brorsdotter.
Citera
2026-09-09, 17:09
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad det rör mig kan Julia, Chrippa och Linnea glömma all vårdnad kring barn i framtiden, så jag bryr mig ytterst lite vem som är ett trovärdigt vittne eller inte för Julia.

Men nej, baserat på hur det ser ut just nu, så kommer inte Kobra påverka varken Jockes eller Anna Books trovärdighet.
Hon har ju haft dessa som vittnen tidigare i Förvaltningsrätten. Och det är de (framförallt Jocke) som matat soc med information.

Chrippa och Julias vårdnad, både sinsemellan och värdera, beror på hur de sköter det när Chrippa kommer ut.

Linnea räknas inte in här då hon är en vuxen person som enbart finns på pappas sida. Det är Chrippa som har omvårdndsansvaret då flickan är hos honom.
Citera
2026-09-09, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nej, tyvärr har ju inte Jocke den makten, för då hade ju dottern haft det betydligt bättre just nu, för då hade hon bott hos några andra vårdnadshavare. Men socialtjänsten fegade ur.

Men även om det brukar det ju gnällas på av Anneli, Axel och andra glappträn på youtube, att det skulle ha varit något moraliskt fel av Jocke att försöka hjälpa sin brorsdotter.

Detta visar tydligt att just du är diskvalificerad från att skriva dömande saker om vem som skall ha vårdnaden om något som helst barn. Du slickar helt uppenbart jockiboiiis röv, och tycker han är den "smartigaste" människan på hela jorden.

Du är en mongoloid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in