2026-09-09, 14:57
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Jävla fönsterhelvete

Ja det förstörde lite.
Citera
2026-09-09, 14:58
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag får för mig att det är en kanonlavett och ingen båtkärra. Men visst är det konstigt att Norrmännen valde en Quislingkälke att dra den med?

Ja, Norge har ju faktiskt en egen bilindustri:

https://en.wikipedia.org/wiki/Buddy_%28electric_car%29
Citera
2026-09-09, 14:58
Medlem
Citat:
Oslo är väl ganska litet, på ett bra sätt, så det är väl inte så halsbrytande långt ändå?

En timmes promenad med 60 steg i minuten blir en ansenlig sträcka för den gamla knugen.
Citera
2026-09-09, 15:00
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourskate
En timmes promenad med 60 steg i minuten blir en ansenlig sträcka för den gamla knugen.

Och som sagt när man går så sakta, och måste ha ett visst mönster i gången. Inte så jäkla lätt. Det är otroligt mycket regler vid begravning, har varit deltagare och även anordnare av begravning. Det är inte bara en sak som ska funka.
Citera
2026-09-09, 15:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Knugen är väl lite sportig av sig? Nog klarar den gamla vasaloppsåkaren en hyfsat lång promenad utan att kola vippen?
Citera
2026-09-09, 15:01
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Ja det förstörde lite.

Jag ger ändå showen i genomsnitt 4.75 stabila dödskallar av 5 möjliga. Jag hade gärna sett en palestinsk regnbågsflagga någonstans.
Citera
2026-09-09, 15:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Och som sagt när man går så sakta, och måste ha ett visst mönster i gången. Inte så jäkla lätt. Det är otroligt mycket regler vid begravning, har varit deltagare och även anordnare av begravning. Det är inte bara en sak som ska funka.

Ändå tycker jag att det mesta verkar ha fungerat anmärkningsvärt väl.

Inga soldater av 3500 som svimmade, ingen beslöjad dam som klev snett på kullerstenarna, inga oväntade händelser.

Edit: En fullträff till begravning. Jag behåller mitt betyg på 5 av 5 möjliga dödskallar.
Citera
2026-09-09, 15:04
Medlem
Citat:
Knugen är väl lite sportig av sig? Nog klarar den gamla vasaloppsåkaren en hyfsat lång promenad utan att kola vippen?

Vi får hoppas han överlever kraftprovet, annars tar ceremonin en olycklig vändning och vi får en ny drottning i Sverige.
Citera
2026-09-09, 15:07
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Jag ger ändå showen i genomsnitt 4.75 stabila dödskallar av 5 möjliga. Jag hade gärna sett en palestinsk regnbågsflagga någonstans.

Ja den ligger nog på 5 för mig. Jag har sett och varit på knepigare begravningar.
Citera
2026-09-09, 15:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vi får hoppas han överlever kraftprovet, annars tar ceremonin en olycklig vändning och vi får en ny drottning i Sverige.
Den första regerande drottningen sedan 1654.

Det finns nog några år kvar i Kungen, hans förfäder som inte störtat har blivit hyfsat gamla.
Citera
2026-09-09, 15:08
Medlem
Citat:
Kungen dras på en båtkärra bakom en Hitlerwagen... Jag tror inte det är så noga för de temporärt självständiga norrbaggarna...

--

Ni svenskar skulle vel föredra en Volvo Sugga med B36?
Citera
2026-09-09, 15:08
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ändå tycker jag att det mesta verkar ha fungerat anmärkningsvärt väl.

Inga soldater av 3500 som svimmade, ingen beslöjad dam som klev snett på kullerstenarna, inga oväntade händelser.

Edit: En fullträff till begravning. Jag behåller mitt betyg på 5 av 5 möjliga dödskallar.

Ja verkligen. Mycket ska klaffa. Och säger också 5 av 5. Varit på värre och sett värre begravningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in