2026-09-09, 14:45
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Tack då kan jag andas ut!

Jag har koll på henne. Hon är min favorit av många kungar och drottningar. Hon må ha klivit av, men jag har span på hur det går för henne. Det verkar ha varit någon blodpropp vid höften.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3peQ0P/drottning-margrethe-inlagd-pa-sjukhus
Citera
2026-09-09, 14:47
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Jag har koll på henne. Hon är min favorit av många kungar och drottningar. Hon må ha klivit av, men jag har span på hur det går för henne. Det verkar ha varit någon blodpropp vid höften.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3peQ0P/drottning-margrethe-inlagd-pa-sjukhus
Hon är väl en av de skönaste monarkerna Norden har haft, så jag tycker du ska fortsätta hålla koll.
Citera
2026-09-09, 14:49
Medlem
Carl XVI Gustaf kämpar på, rena halvmaran de får tillryggalägga, hur länge pallar 80-åringen?
Citera
2026-09-09, 14:50
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Hon är väl en av de skönaste monarkerna Norden har haft, så jag tycker du ska fortsätta hålla koll.

Inte för att det var fel på Harald. Men Margerethe är min favorit med alla saker hon gjort och fortsätter göra. Jag kommer ha koll tills dagen hon inte finns.
Citera
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Vilken skymf och vanära att svenska armén klädde upp se svenska soldaterna i en tidstypisk uniform från tiden när Norge inte var fritt från Sverige.

Ett nålstick som de inte ville missa tydligen.

Kungen dras på en båtkärra bakom en Hitlerwagen... Jag tror inte det är så noga för de temporärt självständiga norrbaggarna...

--

Missade det på teven men tydligen var det någon i kyrkan som ställt larm på mobilen för att inte missa den tysta minuten:

https://www.vg.no/video/410048/ett-minutts-stillhet-for-kong-harald
Citera
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourskate
Carl XVI Gustaf kämpar på, rena halvmaran de får tillryggalägga, hur länge pallar 80-åringen?

Han går ut hårt ser jag. Heja våran knug.
Men ja det var långt som få.
Citera
2026-09-09, 14:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Han går ut hårt ser jag. Heja våran knug.
Men ja det var långt som få.
Oslo är väl ganska litet, på ett bra sätt, så det är väl inte så halsbrytande långt ändå?
Citera
2026-09-09, 14:54
Medlem
OlitBrands avatar
Måste säga att detta känns som en väldigt traditionell begravning. Alla dessa slöjor, dessa grandekorationer. Såg att dom körde Chopin på även hans farmor Mauds begravning. Tråkigt att förlora Harald, men fin mix av traditionellt och nytt.
Citera
2026-09-09, 14:55
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Oslo är väl ganska litet, på ett bra sätt, så det är väl inte så halsbrytande långt ändå?

Jag har inte varit där, men jag har deltagit i att bära kistor osv. Det går ju så förbannat sakta när man ska köra den döde. Så bara det tar ju tid, om än det inte är långt.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Kungen dras på en båtkärra bakom en Hitlerwagen... Jag tror inte det är så noga för de temporärt självständiga norrbaggarna...

--

Missade det på teven men tydligen var det någon i kyrkan som ställt larm på mobilen för att inte missa den tysta minuten:

https://www.vg.no/video/410048/ett-minutts-stillhet-for-kong-harald

Jag får för mig att det är en kanonlavett och ingen båtkärra. Men visst är det konstigt att Norrmännen valde en Quislingkälke att dra den med?
Citera
Medlem
Kryckmannens avatar
Jävla fönsterhelvete
Citera
2026-09-09, 14:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag har inte varit där, men jag har deltagit i att bära kistor osv. Det går ju så förbannat sakta när man ska köra den döde. Så bara det tar ju tid, om än det inte är långt.
De får så klart anpassa hastigheten för åldern på de som går i följet.

Även om det tar lite tid får de prioritera värdigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in