2026-09-06, 08:18
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Canucks förlänger Zeev Buium 8 x 9.38

https://www.sportsnet.ca/nhl/article/canucks-sign-defenceman-zeev-buium-to-eight-year-contract-extension/

Buiums agent är fan en trollkarl; en halvdassig säsong (+ några slutspelsmatcher året innan) och går in säsongen 27-28 som topp 15 bäst betalda backar.

Många av de här 8-års kontrakten är nog överbetalda eftersom det var sista chansen skriva 8 år. Stress att få dem gjorda.
Senast redigerad av Krappfiskarn 2026-09-06 kl. 08:20.
Citera
2026-09-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Nu är det inte långt kvar tills säsongen börjar. Tror tyvärr att både Ducks och Detroit missar slutspel.

Jag sticker ut hakan och säger att Red Wings tar sig till slutspel.

Oilers tar sig lite längre nu med an bra målis, skall vi säga CF?
Citera
2026-09-06, 17:44
Medlem
mysko-xs avatar
Det vore ju på tiden, och deras kurva har ju verkligen gått uppåt på senaste säsongerna. Men, känns knepigt med Larkin-situationen dock. Spännande att se hur den löses.

Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Jag sticker ut hakan och säger att Red Wings tar sig till slutspel.

Oilers tar sig lite längre nu med an bra målis, skall vi säga CF?
Citera
2026-09-08, 09:28
Medlem
Philly ska enligt uppgift varit och sniffat på Larkin, men ska ha blivit tillrättavisade att de inte är med på hans tänkbara lista. 🤦

NHLs desperataste lag..?
Citera
2026-09-08, 13:47
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Philly ska enligt uppgift varit och sniffat på Larkin, men ska ha blivit tillrättavisade att de inte är med på hans tänkbara lista. 🤦

NHLs desperataste lag..?

Nej, Det är ankorna
Citera
2026-09-08, 21:35
Avstängd
Kedoxs avatar
Wings får ju tillsätta en ny GM innan det börjar bli pinsamt.

Edvinssons rookiekontrakt har gått ut och han behöver krita nytt. Men han har ingen att förhandla med då klubben står utan GM. Vem de än tar in lär få ett jävligt stressigt schema fram till premiären med allt som behöver fixas.
Citera
2026-09-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Wings får ju tillsätta en ny GM innan det börjar bli pinsamt.

Edvinssons rookiekontrakt har gått ut och han behöver krita nytt. Men han har ingen att förhandla med då klubben står utan GM. Vem de än tar in lär få ett jävligt stressigt schema fram till premiären med allt som behöver fixas.

Kan det bli så att han återvänder till Frölunda?

Jag menar ifall ingen annan NHL klubb vi ha hans tjänster, han känns ju som mellanmjölk i NHL tyvärr tycker jag
Citera
2026-09-09, 12:09
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Kan det bli så att han återvänder till Frölunda?

Jag menar ifall ingen annan NHL klubb vi ha hans tjänster, han känns ju som mellanmjölk i NHL tyvärr tycker jag

Nej, den chansen finns inte.
Han spelar i topparet med Moritz Seider och de var inte problemet för wings senaste året.

Även om Seider är stjärnan i paret så är Edvinsson en topp 4-back i nhl. Hans fina skridskoåkning i förhållande till sin stora kroppshydda är också attraktivt för GMs.
Citera
2026-09-09, 12:25
Avstängd
Kedoxs avatar
Rykten gör gällande att ducks närmar sig ett kontrakt med Cutter Gauthier . Låter som att det skulle landa på samma totalsumma som Leo men ett år längre. Då blir det 15.

18 + 15 uppbundna på två spelare. Lite trixigt att bygga runt.
Citera
2026-09-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Rykten gör gällande att ducks närmar sig ett kontrakt med Cutter Gauthier . Låter som att det skulle landa på samma totalsumma som Leo men ett år längre. Då blir det 15.

18 + 15 uppbundna på två spelare. Lite trixigt att bygga runt.
Yepp och Kreider ser ut att vara den som ryker för att få ihop finansieringen.
Citera
2026-09-09, 22:07
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-b
Yepp och Kreider ser ut att vara den som ryker för att få ihop finansieringen.

Ja, och det var tråkigt. Han var ändå en väldigt produktiv faktor för topp 6.
Hade hellre "offrat" Vatrano & Killorn.
V har inte gjort någon glad på länge och Killorn är ändå såpass gammal nu att han kanske skulle förpassas till en tredjekedjan.

Det känns ju som att alla de som betecknas som veteraner med en genuin skicklighet man tagit in för att stärka laget i en satsning bara har blivit dagsländor. Carlson, Kreider, Trouba etc. Likt förbannat så är det våra egna unga grabbar vi står och gnuggar med efter något år. Namn som Kreider skulle jag säga ÄR viktigt för att locka andra veteraner till laget. Risken är ju annars att man får vänta tills Leo kommer topp 3 i poängligan eller Cutter vinner skytteligan innan spelare självmant kommer till oss.
Vi har ju sett vilken brutal kräftgång buffalo hade jättelänge trots otroligt lovande unga spelare innan det började vända. För veteraner ville inte dit och stärka upp och de runt 25 ville lämna.
Citera
2026-09-11, 17:44
Medlem
Bartman777s avatar
John Klingberg pensionerar sig.
https://www.eliteprospects.com/player/21717/john-klingberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem