2026-09-09, 11:32
Medlem
Jo jag förutspådde 14 år i fängsligt förvar. Däremot kan jag vara tveksam då det kommer till brottsrubreceringen "medhjälp till mord". Förstår att det är svårt att leda i bevis att pojken har begått morden. Han har varit på platsen, vilket han själv vidgått. Domen hade blivit 14 år lika väl om han dömts som GM.
Domen kommer naturligtvis att överklagas till Hovrätten. Gissningsvis kommer dom att fastställa TRs dom.
Jag har inte hunnit läsa domskälen från Ångermanlands tingsrätt. Återkommer.
Citera
2026-09-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jag tror hon jublar

Men vi får se om domen står sig i HR.

Ja i stort är hon nog ganska nöjd i nuläget med att ha lyckats ro hem en fällande dom, sett till omständigheterna.
Återstår att se hur nöjd hon är i slutändan, då en laga kraft dom finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja, hovrätten kan skärpa straffet om åklagaren överklagar tingsrättens dom och anser att straffet bör vara högre (till exempel livstids fängelse, vilket åklagaren yrkat på i dubbelmordet i Brattås)
Klart han kan få högre

Precis, men ville bara förklara att han inte kan få längre straff om bara han överklagar.
Citera
2026-09-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han ser ut som ett psyko.

Klockrent psyko.

Bildgoogla psykomördaren Bryan Kohberger.
Lika som bär 😲
Citera
2026-09-09, 11:41
Medlem
SmartSkalles avatar
Självklart har han slaktat båda offren, hans påhittade historia är skrattretande dålig.
Fanskapet borde sitta minst 20 år, 10 år för varje offer är ändå jävligt lite för ett bestialiskt dubbelmord.
Citera
2026-09-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ingen kan väl egentligen vara nöjd när man inte har en aning om vad som egentligen hänt. Tragiskt alltihopa.

Kan bara hålla med. För anhöriga så kvarstår ju frågorna om vem/vilka som var med på platsen.
Och varför de mördades.
Denna dom lär inte betyda något avslut därvidlag.

Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Har han haft Facebook Instagram Reddit etc? Någon som hittat info om honom på sociala medier

Ej så insatt men har fattat det som att han har varit osynlig på sociala medier etc.
Han har av någon anledning valt att ligga lågt.
Citera
2026-09-09, 11:57
Medlem
Celestrons avatar
..och precis som väntat undviker rätten livstid och kallar det "Medhjälp till mord"!
Det här mordet har ju fått medial uppmärksamhet, och då är det alltid så att rätten, vilken den nu är, inte vågar döma livstid, inte ens i de mest självklara fallen!
Man duckar hela rättegången och låter nästa instans bära hundhuvudet. För då slipper juristerna mista jobbet ifall det skulle bli ett överklagande mot en för hård dom.

Det här, gott folk, har vi sett så många gånger att det börjar bli tröttsamt.
Vi såg detta fegande i Vetlandamorden, trots att de hade erkänt att de strypt stackars Tove, och kumpanen, som höll i armarna, slapp undan med ett par år för "Brott mot griftefriden"!?

Vi såg detta fegande vid rättegången mot Mats Alm, som trots att han erkände att han eldat på Linda Chen, frikändes för mord, och endast dömdes bara för brott mot griftefriden.

Vi såg detta fegande i rättegången mot Mikael Eriksson som misshandlat sin sambo Jeanette Bergström till döds och där tingsrätten menade att hon, trots svåra skador på kroppen, kunde ha "avlidit pga hennes läkemedel"!?

Men när det gäller andra mordfall mot gängbrottslingar, som varit maskerade och skjutit ihjäl nån dömer man för livstid! Varenda gång! Dom morden borde ju annars rimligen vara svåra att hitta bevis för men se det går alldeles utmärkt!

Förklaring?
Dom var inte massmediala!

Jag håller helt med Örebropartiets ledare Marcus Allard; Rensa upp bland juristerna! Rensa bort alla idioter som inte klarar av sitt ämbete. Vi kan inte ha en sån här rättvisa!!
Citera
2026-09-09, 11:58
Medlem
Dela en bild på honom. Så alla har möjlighet att skaffa en uppfattning. Han såg mer ut som en källar runkande incel än mördare enligt mig.
Citera
2026-09-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Klockrent psyko.

Bildgoogla psykomördaren Bryan Kohberger.
Lika som bär 😲

Jag tänkte också på Kohberger.
Finns fler likheter än fysiska?
Svårt med sociala kontakter, pedant?
Autism?
Drömmar om det perfekta mordet?
Spekulerar såklart.
Citera
2026-09-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Dela en bild på honom. Så alla har möjlighet att skaffa en uppfattning. Han såg mer ut som en källar runkande incel än mördare enligt mig.

100% Han ser ut som en tråkig och slätstruken nobody.

Fotnot: Det var kanske till hans fördel i rättegången?
Citera
2026-09-09, 12:10
Medlem
Bedragerskas avatar
Vet man var han kommer att avtjäna sitt straff? Det lär ju inte bli Kumla eller Hall.
Citera
2026-09-09, 12:15
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Medhjälp!?! Vilket skämt.

Och varför publicerar inte tidningarna foto på honom nu?
Johan Jacobsson heter han och visst det har publicerats bilder på honom.
Citera
2026-09-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
100% Han ser ut som en tråkig och slätstruken nobody.

Fotnot: Det var kanske till hans fördel i rättegången?
Möjligt, är ju intressant att folk säger att han ser ut som en klassisk Jeffrey Dahmer kopia.
Bara för de har vetskapen om vad han misstänks och nu dömts för. Är ingen jag tagit notis av om jag sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in