2026-09-08, 22:32
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Jag gillar inte heller Tidö-skiten. Men jag gillar inte ditt mitten-piss eller vad det nu är heller.

Må ingen sida vinna tydligt och klart på Söndag. Må Andersson "vinna" med sossarnas sämsta valresultat sedan allmänna rösträttens införande och sedan behöva slå ihop en svag mittenregering. Då kan jag vara skadeglad mot hela åttaklövern sedan.

Ja, jag köper det som ett långfinger till svensk politik och partipolitik i synnerhet. Det är i alla fall vad jag tycker om den, precis som valrörelsen så suger den.

Men jag kör mitt "bäst för Sverige"-stuk, och utgående från det så är det sämsta alternatiet en ny Tidö-regering, det nästsämsta alternativen en blockbildning till i form av oppositionspartierna, och det enda kvarvarande fungerande alternativet därför en "mittenregering". Som potentiellt har den fördelen att den begraver alla tankar på ny "blockbildning" för lång tid framöver.
Citera
2026-09-08, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Tänk efter.
Vad dom än pratar om så landar det någonstans i migration/invandring.
Samhället är lite mer komplex än så.

Tänk efter.

Vad ni än pratar om så landar det någonstans i Putin och nazism.

Nu vet jag att jag projicerade här. Men det är vad ni själva förtjänar efter allt erat egna projicerande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Jimmie går på offensiven. Att han väljer att sätta på dagordningen att han vill riva upp hundratusentals redan utfärdade permanenta uppehållstillstånd säger enormt mycket om tidsandan.

Hela Tidö vill det, alltså hälften av väljarna i Sverige.

Dessutom finns det inget som heter permanent uppehåll. Uppehåll är en temporär tidsbeskrivning.

Permanent och uppehåll är två ord som tar ut varandra och står i kontrast till varandra.

Ett uppehåll tills faran är över, sen skall man återvända. Synd att man måste tala om för er varje
gång hur nästan all migrationspolitik ser ut i hela världen för att ni är så oinsatta och inkompetenta.
Citera
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Då skulle Jimmie anses rumsren.

Han ÄR rumsren. Stram invandringspolitik som för inte alls längesedan angås extremt rasistisk har nu anammats av de flesta partierna och dom tävlar om vem som varit mest FÖR en stram migration.

SD tror på öppen svenskhet, vill inte stänga gränsen, vill inte gå ur EU eller NATO. Vad skiljer SD från övriga partier idag? Lite hårdare retorik vad gäller medborgarskap och straff. Knappast det som kommer att rädda Sverige och bevara Sverige svenskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Svensk politik är trött och döende. Herregud vilken sömnig debatt. Rösta in Allard eller Kasselstrand, då jävlar hade politiken blivit rolig att följa varenda dag!

Ska kasselstrand prata skola?
Citera
2026-09-08, 22:34
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Maggan slaktade honom.
I vanlig hederlig SD:anda så är ALLT på något sätt invandrares fel...

Nämn något i samhället som INTE beror på en snabb tillökning av befolkningen.
Citera
2026-09-08, 22:34
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag saknar en ansvarig regering som i varje beslut väger in "bäst för Sverige" som klart tyngsta argument. Och en sån regering har jag nu saknat i fyra år...

Skjutningarna har minskat, sprängningarna har fördubblats. Äpplen och päron. Och ingen har ännu kunnat visa mig vad Tidö skulle ha gjort som haft nån effekt. Istället snappar man bara upp en trend och försöker ta förtjänsten till sig själv.

Det som Tidö har gjort och gjort bra är att man ökat och förbättrat det internationella samarbetet, och svenska "gängtoppar" i andra länder därför åker dit. Det är ett definitivt plus för Tidö, från min sida.

Men det är också en strategi som generellt leder till mer våldsdåd för en tid framåt, eftersom det uppstår ett "boss-vakuum" med tillhörande konflikter om vem som ska bli boss. Det är sannolikt orsaken bakom de kraftigt ökande sprängningarna...

Vad får du det ifrån att sprängningarna fördubblats? Det är inte i närheten av samma mängd explosioner idag som exempelvis 2022, då var det var och varannan dag. Det är inte så 2026.
Citera
2026-09-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Maggan måste vara riktigt desperat med tanke på att hon drog fram rysskortet direkt.

Jag tycker att Åkesson är för mesig men givetvis vann han debatten överlägset, även fast det kanske inte är så jättesvårt att vinna över Magdalena Andersson.

Hon är verkligen helt värdelös.

Åkesson fick många öppna mål men valde att hålla tillbaka. Han är som sagt för mesig.

Det kan vara en teknik med, att inte vara för på. Vann han sakargumenten så är det bra. Hur fan ska Sverige styras med S politik och S underlag till regering. Ingenting funkar ju.

Total chock om S vinner valet med detta usla skitet.
Citera
2026-09-08, 22:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Tänk efter.

Vad ni än pratar om så landar det någonstans i Putin och nazism.

Nu vet jag att jag projicerade här. Men det är vad ni själva förtjänar efter allt erat egna projicerande.

Jag röstar på KD för övrigt.
SD har varit en viktig del av svensk politik senaste åren, absolut. De har varit en högst nödvändig motpol till den galna vänstersidan.
Men! SD är radikala smygextremister.
Nej tack.
Citera
2026-09-08, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Ja, jag köper det som ett långfinger till svensk politik och partipolitik i synnerhet. Det är i alla fall vad jag tycker om den, precis som valrörelsen så suger den.

Men jag kör mitt "bäst för Sverige"-stuk, och utgående från det så är det sämsta alternatiet en ny Tidö-regering, det nästsämsta alternativen en blockbildning till i form av oppositionspartierna, och det enda kvarvarande fungerande alternativet därför en "mittenregering". Som potentiellt har den fördelen att den begraver alla tankar på ny "blockbildning" för lång tid framöver.

För all del. Låt det bli en svag mittenregering nu lett av ett svagt S. Det är vad jag själv vill. Så får vi se hur mycket till "enda kvarvarande fungerande alternativet" det blir.

Jag ska komma ihåg det här inlägget av dig. Och sedan använda det som dasspapper.
Citera
2026-09-08, 22:37
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Ska kasselstrand prata skola?

Småpartier profilerar sig i enskilda frågor. Miljöpartiet anses vara just ett miljöparti och går all in på den frågan. Precis det kan AfS göra med återvandring/utvisning/deportation.
Citera
2026-09-08, 22:38
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Nämn något i samhället som INTE beror på en snabb tillökning av befolkningen.
Årstiderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in