2026-09-08, 19:33
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonde420
Hur kan jockiboi vara obekväm i stora folksamlingar? När han har spelningar och med tv shower.

Säg att du inte har en aning om hur social ångest och fobi kan uttrycka sig utan att säga det rakt ut 😅
Citera
2026-09-08, 19:38
Medlem
Antagligen inte? Annars hade ja inte frågat
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Säg att du inte har en aning om hur social ångest och fobi kan uttrycka sig utan att säga det rakt ut 😅
Citera
2026-09-08, 19:43
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Antagligen inte? Annars hade ja inte frågat

Bara för man klarar av en sak betyder inte att man klarar av allt med social ångest. Olika tillfällen kan te sig väldigt olika för olika människor. Att gå på ikea kan tex vara extremt triggande för den sociala ångesten medan samma person kan klara av att gå på ett stort nöjesfält utan problem.
Citera
2026-09-08, 19:44
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Finns det några bevis på att hon påstått detta?
För det är inte vad som ligger i stämningen.

Det här handlar om vilket utrymme han fått i media och hur han betett sig mot andra under alla år.
I ena meningen ifrågasätter du om anklagelserna ens finns med i stämningen, och när du blir synad är din bästa bortförklaring plötsligt att det ”handlar om vilket utrymme han fått i media”. Där medgav du ju precis att det inte finns ett dugg på fötterna för påståendena.

Jag vill faktiskt veta ord för ord vad Anneli har skrivit i sina inlägg riktade mot Jocke. Att enbart utgå från själva stämningsansökan gör det svårt att bilda sig en rättvis uppfattning - för till skillnad från vad vissa i tråden påstår så håller sig advokaten väldigt städat, formellt och juridiskt i texten. Man får inte de exakta formuleringarna där, utan de ligger ju i bilagorna med alla skärmdumpar. Jag kan inte bilda mig en fullständig uppfattning förrän jag ser vad hon faktiskt har skrivit, men det känns onödigt att behöva belasta handläggarna på tingsrätten och slösa skattepengar på att begära ut bilagorna när ni som försvarar henne här rimligtvis vet exakt vad som står där.

Varför lägger ni inte bara korten på bordet och visar vad hon faktiskt skrivit och vad det finns för täckning för det?
Citera
2026-09-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
När har Joakim haft social ångest?

Han har fobi för att hålla tal, men utsatte sig för att hålla ett slafsigt, aggressivt tal som fick alla i salen att vrida på sig av sekundärskam.

Tror du att kristallendebaclet var en extremform av exponeringsterapi för sin fobi att hålla tal? Make it make sense.
Citera
2026-09-08, 19:50
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
När har Joakim haft social ångest?

Han har fobi för att hålla tal, men utsatte sig för att hålla ett slafsigt, aggressivt tal som fick alla i salen att vrida på sig av sekundärskam.

Tror du att kristallendebaclet var en extremform av exponeringsterapi för sin fobi att hålla tal? Make it make sense.

Personer med autism har ofta social ångest för det blir överväldigande med folkmassor. Sen är det mycket som talar för att han har det också. Vad talar emot att han har det tänker du?
Citera
2026-09-08, 19:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
På torsdag är det muntlig förberedelse. Vi får se om det blir en förhandling/rättegång i direkt anslutning.

ÅH FAN, då är det en rättegång alltså? Nu har du sagt emot den store SKILLERAS
Citera
2026-09-08, 19:55
Medlem
Oskartorskar23s avatar
Citat:
Hur kan jockiboi vara obekväm i stora folksamlingar? När han har spelningar och med tv shower.
Jocke gick undan repetitioner i Körslaget, det vittnar om hans folkskygghet.
Citera
2026-09-08, 19:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
I ena meningen ifrågasätter du om anklagelserna ens finns med i stämningen, och när du blir synad är din bästa bortförklaring plötsligt att det ”handlar om vilket utrymme han fått i media”. Där medgav du ju precis att det inte finns ett dugg på fötterna för påståendena.

Jag vill faktiskt veta ord för ord vad Anneli har skrivit i sina inlägg riktade mot Jocke. Att enbart utgå från själva stämningsansökan gör det svårt att bilda sig en rättvis uppfattning - för till skillnad från vad vissa i tråden påstår så håller sig advokaten väldigt städat, formellt och juridiskt i texten. Man får inte de exakta formuleringarna där, utan de ligger ju i bilagorna med alla skärmdumpar. Jag kan inte bilda mig en fullständig uppfattning förrän jag ser vad hon faktiskt har skrivit, men det känns onödigt att behöva belasta handläggarna på tingsrätten och slösa skattepengar på att begära ut bilagorna när ni som försvarar henne här rimligtvis vet exakt vad som står där.

Varför lägger ni inte bara korten på bordet och visar vad hon faktiskt skrivit och vad det finns för täckning för det?

Imorgon får vi aktbilagorna till Jockibois stämning, jag har bett min sekreterare att begära ut dem från tingsrätten.

Skit i den där envisa åsnan.
Citera
2026-09-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind

Här är alla bilagor:

Nyköpings TR T 2848-26 - bevisbilagor
https://pixeldrain.com/l/gCV6Qh29
Citera
2026-09-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nu är du förvånansvärt inkonsekvent.

Har du Axels stämning av Motvikt förresten?

Om det rörde sig om ett hot så hade vi förstås haft ett målnr?

Eller menar du att denna oerhört rakryggade kärring, som kämpat mot predatorn jockiboi i nåt decennium, skulle låta bli att polisanmäla ett "olaga hot" - ett hot ämnat att påverka en "rättsprocess" där hon är ett "brottsoffer"...?
Citera
2026-09-08, 20:14
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskartorskar23
Jocke vann Kristallen och har snart ensamrätt på rekord i kristaller! Han är inte cancelled snälla!

Nej, den plastikopererade dvärgen med sin perversa dragning till småflickor som röker har fortfarande kvar en trogen följarbas. Det är förvisso en följarbas som ingen annan människa med självrespekt hade önskat sig, men Jockiboi verkar vara nöjd så länge de fortsätter tro på hans lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in