2026-09-08, 16:41
Medlem
Fetarsles avatar
Har precis börjat på en ny arbetsplats. Jag trivs bra, men det finns ett problem. En av mina kollegor har ett utseende som helt enkelt retar gallfeber på mig.

Kollegan är en ung man i 25-årsåldern. Han är varken tjock eller ovårdad och ser nästan ut som vilken blond svennebanan som helst. Förutom ansiktet. Det är något visst med hur hans ansikte ser ut som gör att kräkreflexen reagerar. Jag kan helt enkelt inte förklara det, men han ser bara ful, irriterande och konstig ut i ansiktet. Nästan så jag bara vill slå till honom utan anledning.

Vi jobbar på samma kontor och där jag sitter tvingas jag se honom hela dagarna. Vad annars hade varit en perfekt arbetsplats är nu en plåga där jag konstant måste hålla inne maginnehållet. Vad ska jag ens göra? Är det bara att byta arbetsplats som är svaret, för jag antar att de inte kommer sparka fulingen även om det stör min produktivitet.
Citera
2026-09-08, 16:43
Medlem
Är väl bara att acceptera att inte alla är lika ”snygg” som dig.
Citera
2026-09-08, 16:45
Medlem
Har du funderat på hur många av dina kollegor som stör sig på dig?
Citera
2026-09-08, 16:48
Medlem
VarmFiskSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetarsle
Har precis börjat på en ny arbetsplats. Jag trivs bra, men det finns ett problem. En av mina kollegor har ett utseende som helt enkelt retar gallfeber på mig.

Kollegan är en ung man i 25-årsåldern. Han är varken tjock eller ovårdad och ser nästan ut som vilken blond svennebanan som helst. Förutom ansiktet. Det är något visst med hur hans ansikte ser ut som gör att kräkreflexen reagerar. Jag kan helt enkelt inte förklara det, men han ser bara ful, irriterande och konstig ut i ansiktet. Nästan så jag bara vill slå till honom utan anledning.

Vi jobbar på samma kontor och där jag sitter tvingas jag se honom hela dagarna. Vad annars hade varit en perfekt arbetsplats är nu en plåga där jag konstant måste hålla inne maginnehållet. Vad ska jag ens göra? Är det bara att byta arbetsplats som är svaret, för jag antar att de inte kommer sparka fulingen även om det stör min produktivitet.
Prova pranka den fule som i the office så kanske han slutar självmant tillslut, dessutom får du ju se fram emot att planera hemskheter med jämna mellanrum
Citera
2026-09-08, 16:49
Medlem
litenbokstavs avatar
är du ens snyggare?
Citera
2026-09-08, 16:51
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Men tanke på din trådhistorik så är det inte ditt största problem! Ta och byt plats med någon annan kollega.
Citera
2026-09-08, 18:22
Medlem
Hur kan din produktivitet påverkas av din kollegas utseende?
Och på vilket sätt?

Det låter mer som att problemet ligger hos dig själv.
Citera
2026-09-08, 18:29
Medlem
Bara att greppa läget samt bita i det sura äpplet.

Byt jobb o det stör dig för mycket, men du är väl mest avundsjuk bara för att han
har 5000:- mer i lön än dig.....
Citera
2026-09-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmFiskSallad
Prova pranka den fule som i the office så kanske han slutar självmant tillslut, dessutom får du ju se fram emot att planera hemskheter med jämna mellanrum
Nä det är taskigt.
Citera
2026-09-08, 18:38
Medlem
MumsarMazarins avatar
Projicering. Du är förmodligen väldigt missnöjd/osäker på ditt eget utseende.
Citera
2026-09-08, 18:38
Medlem
Om man stör sig så mycket på det och dessutom påverkar kräkreflexerna, då måste man vara extremt åt helvete ful

Säg som de är. Gå till din arbetsgivare och förklara hur ful din kollega är och att det påverkar ditt mående och arbete. De kommer nog gå bra

Eller sätt en påse över hans huvud.

Blunda.

Finns många lösningar!

Ja just ja, såna där AI-glasögon, så kan du programmera den o säga att "alla som är fula ska ersättas med fotomodeller"
Citera
2026-09-08, 18:42
Medlem
Är inget konstigt, det är så livet är. Jag har flera på min arbetsplats som jag äcklas utav. Hade en riktigt ful jävel ett tag som jag inte kunde titta på medans jag åt för att jag blev så äcklad. Och ja, det spelades upp filmer i mitt huvud där jag dropkickade han i bröstet, enbart pga att jag störde mig på att han var ful och konstig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in