2026-09-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Flera gånger än det här, även om det inte kommit fram i ljuset än. Jag har sett flera DM med hot om stämning. Jockiboi är gränslös.

Att säga att man överväger att stämma någon är inget "hot" i juridisk mening.
Citera
2026-09-08, 11:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jo, jag trodde också det var det man ville visa med citatet, men i citatet finns varken not hot, några tystade eller nåt brottsoffer.
Nej, jag håller med. Det är fullt av stöttande och uppmuntran .. absolut.

Eller så är det så att när man säger till någon att gör du si så kommer det hända - och anger en negativ konsekvens så är det ett sätt att pressa/hota en människa.
Övergrepp i rättssak är det DU som hävdar - att han på olika sätt försöker pressa/hota folk till tystnad bl a genom hot om stämningar och uthängningar borde t o m du veta.

Så lägg ner nu.
Citera
2026-09-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag håller med. Det är fullt av stöttande och uppmuntran .. absolut.

Eller så är det så att när man säger till någon att gör du si så kommer det hända - och anger en negativ konsekvens så är det ett sätt att pressa/hota en människa.
Övergrepp i rättssak är det DU som hävdar - att han på olika sätt försöker pressa/hota folk till tystnad bl a genom hot om stämningar och uthängningar borde t o m du veta.

Så lägg ner nu.

Att upplysa någon om att man överväger att stämma någon är inget "hot" i juridisk mening. En sån upplysning sker i de flesta processer, t ex när Annika meddelade att hon ämnade stämma sonen.
Citera
2026-09-08, 11:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att upplysa någon om att man överväger att stämma någon är inget "hot" i juridisk mening. En sån upplysning sker i de flesta processer, t ex när Annika meddelade att hon ämnade stämma sonen.
Kul att du gör dig dum.
Du är fullt medveten om att det inte handlar om en information.
Det är för övrigt knappast okej att hota med att man ska hänga ut folk om de inte gör som man vill .. eller ska du försvara det också.
Citera
2026-09-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kul att du gör dig dum.
Du är fullt medveten om att det inte handlar om en information.
Det är för övrigt knappast okej att hota med att man ska hänga ut folk om de inte gör som man vill .. eller ska du försvara det också.

Vilka brottsoffer har han hotat? Den här debila kvinnan skriver ju explicit att han har "hota[t] brottsoffer och andra personer till tystnad"...? Är det bara upplysningar om ev kommande stämningar som avses, eller rör det sig om hot i juridisk mening?
Citera
2026-09-08, 12:07
Avstängd
Citat:

Det finns ju hot och olaga hot, jag kan hota någon med polisanmälan, utan att det på något som helst sätt är olaga hot, utpressning, övergrepp i rättssak.
Citera
2026-09-08, 12:17
Medlem
Advokaten från Åland har förresten slarvat, det är ju inte den svarande som är "41 år" i det sjätte gärningspåståendet utan den som skrivit ursprungsmeddelandet. Svaranden har enligt bevisbilagan nr 6 skrivit:

Citat:
Som sagt, hur fan kan han få fortsätta göra tv för barn och unga? Hur kan
han fortsätta bete sig som ett äckel gång på annan utan att någon ger honom en fet fot i röven ut genom dörren?
Varför bidrar @tv4 osv till att Joakim Lundell ska få möjlighet att ragga på och dessutom bjuda minderåriga pa alkohol? Något som dessutom är ett brott enligt svensk lag och straffet för lagning är böter eller upp till två års fängelse.
_
Jag undrar hur polisen ser på det hela.. Ska Joakim i vanlig ordning slippa undan återigen konsekvenser för sina handlingar? Är det inte dags att vakna?
Citera
2026-09-08, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Det finns ju hot och olaga hot, jag kan hota någon med polisanmälan, utan att det på något som helst sätt är olaga hot, utpressning, övergrepp i rättssak.

Ja, exakt. Jag har fortfarande inte fått nåt exempel på att han hotat brottsoffer till tystnad (som den handikappade kvinnan påstår). Kan det vara den där Widerstedt de syftar på? Var det 2015, kanske? Jag var inte med då, så jag vet inte.
Citera
2026-09-08, 12:54
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jo, jag trodde också det var det man ville visa med citatet, men i citatet finns varken not hot, några tystade eller nåt brottsoffer.
M*rika är Rasks brottsoffer. Jocke hotar halvt underförstått att hon inte ska anmäla Rask för förtal igen eftersom det kommer att leda till konsekvenser.

Vad har Jocke för rätt att ge sig på Rasks brottsoffer?

Det där är ett hot.

Hot behöver inte vara formulerade på ett särskilt sätt som tex: "Om du anmäler Rask igen så ska du få se på fan".

Förstår du verkligen inte det? Spela inte dum banal.
Citera
2026-09-08, 13:06
Medlem
0.1s avatar
Det stämmer nog att jockiboi sover 3 h per natt det skulle nämligen förklara varför han både ser ut och beter sig som ett mongo resterande 21 h.... Men högfungerande ? Njaaaaaa snarare trasig....
Citera
2026-09-08, 13:45
Medlem
cinmiks avatar
Vad kul att den högfungerande pratar som en mycket lågfungerande.

Han ska säga extremist men säger extremisminist och ett antal varianter på det.
Citera
2026-09-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
M*rika är Rasks brottsoffer. Jocke hotar halvt underförstått att hon inte ska anmäla Rask för förtal igen eftersom det kommer att leda till konsekvenser.

Vad har Jocke för rätt att ge sig på Rasks brottsoffer?

Det där är ett hot.

Hot behöver inte vara formulerade på ett särskilt sätt som tex: "Om du anmäler Rask igen så ska du få se på fan".

Förstår du verkligen inte det? Spela inte dum banal.

Nu ska vi inte ta i från fötterna. Marika är inget brottsoffer, hon har bidragit duktigt till hela läget hon med.
Jocke har en ganska stor rätt, eftersom Marika väljer att sitta hos Skilleras och bete sig, samt på andra plattformar. Som sagt, beter man sig som att man fått för lite stryk så får det konsekvenser. Eftersom Jocke inte blivit dömd, så var det inte hot. Det var den logiken som gällde Chrippa, och då får den gälla här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in