2026-09-06, 08:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Torgmötena med Alternativ för Sverige drar rejält med folk och har hög energi, så att deras bäst-före-datum gick ut 2018 som MemIngenjoeren sagt på Twitter/X och tidigare diskuterats i tråden håller jag som föga troligt, eller jag tror de är rent båg om jag ska vara ärligt. Speciellt efter Sverigedemokraternas nu tillsynes totala kollaps såhär nära inpå riksdagsvalet.
Memingenjören är ett judiskt konto (påminner om Chang Frick i approach) som arbetar för att stärka de Israelstyrda partierna i Sverige (M/KD/SD). Självklart så tycker denne att AFS är skit, eftersom AFS på riktigt arbetar för svenskarna. Inte på låtsas via pruttskämt och falukorvshyllningar som de här töntvidriga judiska memkontona.
Citera
2026-09-06, 10:56
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Verkar alltså som att den här Gustav Petersson som figurerade i tråden för ett tag sedan försökte utpressa partiet på pengar för att sedan gå till Expressen med så kallad "antisemitism" från GK.
Väldigt märkligt att Gustav Petersson fick vara kvar så pass länge i partiet.

(FB) Kyrkopolitikern Gustav Peterson (AfS) avslöjad som kvinnomisshandlare
Citera
2026-09-06, 12:32
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
En av världens mest obehagliga människa (Expressens David Baas) ställer frågor till Gustav Kasselstrand:

https://www.youtube.com/watch?v=5ZM9Dbm5kxs

Det bara kryper i hela kroppen på mig när jag ser och hör David Baas. Vilken fruktansvärt ond och elak jävel han är alltså.

Jag älskar dig, Gustav Kasselstrand! ❤️

Och vad har David Baas gjort som är så fel och märkligt? Journalist på Expressen?
Citera
2026-09-06, 18:00
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Memingenjören är ett judiskt konto (påminner om Chang Frick i approach) som arbetar för att stärka de Israelstyrda partierna i Sverige (M/KD/SD). Självklart så tycker denne att AFS är skit, eftersom AFS på riktigt arbetar för svenskarna. Inte på låtsas via pruttskämt och falukorvshyllningar som de här töntvidriga judiska memkontona.

Det förvånat mig inte, bara haft en snabb koll på honom och han imponerade inte om man säger så.

Jag skrev de med lite ironi efter jag såg ett inlägg i tråden om hur Memeingenören beskrivs som den ”hyfsat stora nationalisten på Twitter” och han hade gett Alternativ för Sverige bäst-före-datumet 2018, så jag svarade på det i detta inlägget.

Hypen om Örebropartiet verkar vara just en hype, av både alternativmedia och etablerad media, men jag funderat om det kanske är värt en egen tråd men korr beskriver, om jag har fattat det rätt, så beskeivs Örebropartiet som så gott så klara för Riksdagen.
Det är sant att de har många röster i Kommunvalet men de som räknas och behövs är är 12% av rösterna till Riksdagen från Örebro Län (vi som inte bor där tjänar inget på att rösta, de måste vara Örebro Län) och det är inte Örebropartiet i närheten utav.

Frihetsnytt beskrev det väldigt bra.

”Alla ljuger om Örebropartiet – Här är Markus Allards verkliga väljarstöd i valet”
https://frihetsnytt.se/alla-ljuger-om-orebropartiet-har-ar-markus-allard-verkliga-valjarstod-i-valet/

Det är fanken värt en egen tråd när jag tänker på det. Eller? Det är fan ett super scoop från en liten och relativt okänd alternativtidning som jag aldrig hade hört talas om innan jag hörde folk prata om det här.
Citera
2026-09-06, 21:41
Medlem
Refunds avatar
Kul att se att det är så mycket mer folk på torgmöten, speciellt ungdomar. Men det beror knappast på att AFS har växt, det är för att det blivit mindre stigmatiserande att visa att man sympatiserar med dem.

Tar man 25.000 röster bör man blir rejält nöjd.

Såg också "konfrontationen" med Expressen och uppgifterna från avhopparen Gustav Pettersson som är en välkänd bensotorsk och en pundare till idiot. Sällsynt dåligt omdöme att ha kvar honom i partiet fram tills nu trots all kritik... Vilken chock att han sålde ut sig själv till Expressen efter att ha försökt hotat till sig pengar haha.

Vilken jävla cirkus 😁
Senast redigerad av Refund 2026-09-06 kl. 21:46.
Citera
2026-09-07, 08:02
Medlem
Rumpkorvens avatar
Hur kan man rösta på den här skiten? De är ju ryssvänliga?
Citera
2026-09-07, 10:18
Medlem
Lumbagos avatar
Två stycken nya AFS-relaterade intervjuer hos Svenska Morgonbladet:

Roger Richthoff
Citat:
Roger Richthoff – toppnamn på AFS riksdagslista. Syn på Ryssland. Kritik mot USA:s världsdominans
Han var SD:s försvarspolitiske talesman. Nu står han som femma på AfS-listan och säger det SD inte längre vågar säga. I intervjun går Roger Richthoff rakt på det som tystats i svensk säkerhetsdebatt: att USA inte är en välgörare utan en stormakt med egna intressen, att DCA ger Washington nycklar till svenska baser utan att väljarna får veta om truppen redan är här, och att bilden av Ryssland efter 2022 har blivit en trosartikel snarare än en analys. Det är därför han åkte ur SD. Det är därför han är kvar i politiken. Ingen Nato-predikan. Ingen “vi måste hålla oss väl”. Istället en officer som läst kartan i 50 år och menar att Sverige just nu byter suveränitet mot en känsla av trygghet.
https://youtu.be/hEPzSEYIh48?si=7NZl7iFakPF6HApT

Claes Lindh
Citat:
Claes Lindh - AFS lokalkandidat i Gullspång
Valrörelsen är inne på dess slutspurt. I det här avsnittet tar vi AFS rakt genom de frågor som avgör valet — utan filter! Hur AFS:s turné landar 2026, och varför allt fler dyker upp. Vilka frågor som faktiskt lockar väljare — lokalt i Gullspång och i hela landet. Sedan det alla partier tävlar om: skjutningar, sprängningar, otrygga områden och inga fler skoldåd som i Fagersta. Tidö säger att de gjort mer. AFS säger att det inte räcker. Lindh får säga vad som bör göras i stället - bland annat mer familj och civilsamhälle och mindre HBTQ
https://youtu.be/b9CHvGtoXoU?si=Y8C89XvWXjkYgIQm
Citera
2026-09-07, 10:34
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Mats Loman höll på Alternativ för Sveriges torgmöte i Hässleholm nyss ett väldigt bra tal:

https://www.youtube.com/watch?v=qwTiqKlal_s

Att personkryssa honom är nog inte fel.

Kanske är jag löjlig som hänger upp mig så mycket på att svinet Lennart Matikainen är med i partiet. Är jag löjlig?
Ja, jag har sett filmen från Hässleholm. Mats greppade mikrofonen ett par gånger, och jag tycker att han gör ett bra jobb.
Det är kul att han valt att engagera sig i AFS, och jag håller tummarna för att han blir inröstad i det kommunala styret i Hässleholm.

Jag tycker att LM känns trött och gnällig. Men det är inget som jag går runt och funderar över, eftersom det finns så mycket annat positivt med AFS.
Citera
2026-09-07, 20:36
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Två stycken nya AFS-relaterade intervjuer hos Svenska Morgonbladet:

Roger Richthoff

https://youtu.be/hEPzSEYIh48?si=7NZl7iFakPF6HApT

Claes Lindh

https://youtu.be/b9CHvGtoXoU?si=Y8C89XvWXjkYgIQm
Nu har jag lyssnat på Svenska Morgonbladets intervju med Claes Lindh. Jag tycker att han är helt otroligt bra. Han är inte bara väldigt intelligent och kunnig, utan känns också som en så himla fin och genomsnäll människa. Jag kommer att personrösta på Gustav Kasselstrand, men om jag hade varit tvungen av välja någon annan så hade det blivit Claes Lindh. Senare ikväll ska jag lyssna på intervjun med Roger Richthoff. Det finns så många fantastiska personer i Alternativ för Sverige.
Citera
2026-09-07, 20:41
Medlem
Citat:
Nu har jag lyssnat på Svenska Morgonbladets intervju med Claes Lindh. Jag tycker att han är helt otroligt bra. Han är inte bara väldigt intelligent och kunnig, utan känns också som en så himla fin och genomsnäll människa. Jag kommer att personrösta på Gustav Kasselstrand, men om jag hade varit tvungen av välja någon annan så hade det blivit Claes Lindh. Senare ikväll ska jag lyssna på intervjun med Roger Richthoff. Det finns så många fantastiska personer i Alternativ för Sverige.

Vad kommer du göra efter valet?

(FB) Partierna utanför riksdagen har inte ens 2 procent
Citera
2026-09-07, 20:41
Medlem
kansascityshuffles avatar
Gangsterrappare sprider budskapet om att rösta på S, V, MP. Urkorkat att rösta på AFS.
Gustav skiter i om Tidö förlorar. Vinner rödgröna så stör det inte honom eftersom han bor i Finland men ni dumma nazister bor ju här.
Citera
2026-09-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Gangsterrappare sprider budskapet om att rösta på S, V, MP. Urkorkat att rösta på AFS.
Gustav skiter i om Tidö förlorar. Vinner rödgröna så stör det inte honom eftersom han bor i Finland men ni dumma nazister bor ju här.

Precis. Kasselstrand skiter i Sverige, han bryr sig bara om sin extra inkomst från de sektmedlemmar som är kvar i partiet och pyntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in