2026-09-07, 20:16
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Din jämförelse haltar eftersom Cissi Wallin inte direkt bara hakade på någon debatt. Inom ramen för debatten pekade hon ut en känd journalist för att ha utsatt henne för övergrepp. Det är inte att diskutera saker som redan var kända i media, det är att göra saken känd i medierna.

På det var Cissi Wallin en känd profil vars uttalanden nådde ut i massmedierna. Den utpekade personen var även han en känd profil, och utpekandet gjorde honom omöjlig i sin egen bransch.

Situationen är knappt ens jämförbar. Att ha några hundra följare är inte samma sak som att vara rikskänd som Cissi Wallin, att få sina uttalanden spridna bland trollkonton är inte samma sak som att få dem spridna på löpsedlarna till Sveriges största tidningar, och att bli anklagad för att ägna sig åt dataintrång och att tända på tonårsflickor som röker är inte samma sak som att bli anklagad för våldtäkt.

Det finns få beröringspunkter annat än att det handlar om förtal i båda fallen. Joakim kommer aldrig få några 240 000 för detta, och en åklagare hade aldrig väckt allmänt åtal för en sån här sak.

Storleken på en YouTube-kanal ger ingen rätt att bryta mot lagen, och man behöver inte en åklagare för att stämma någon.
Citera
2026-09-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon är mentalt många många trappsteg över honom. Och med anledning av han story igår - hon är ingen bölare. Det är han som grinar och bölar.

Hon har inte hängt ut något som han själv inte lagt ut eller som inte tidigare är känt.
Hon har reagerat på hans egna publiceringar.

Intrycket som ges pekar på svagbegåvning.
Citera
2026-09-07, 20:35
Medlem
cinmiks avatar
Hur många är det nu som Jocke bakar in i Temu?

Bo Göran Bodin
Axel
Medviktarna
Brott och blandat
Cluee
Peppe
Micro
Bloggbevakning
Cissi Wallin
Caroline Engvall
Några meme konton
Flashback

Vilka har jag missat?
Citera
2026-09-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Bo Göran Bodin
Axel
Medviktarna
Brott och blandat
Cluee
Peppe
Micro
Bloggbevakning
Cissi Wallin
Caroline Engvall
Några meme konton
Flashback

Vilka har jag missat?
"Vad är problemet" la väl ut en skitrolig video va? Var inte han i jåckibojs kennel förr?
Citera
2026-09-07, 21:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Cissi Wallin utgick också från saker som redan var kända och diskuterades i media, men hon fälldes ändå.
Det är exakt den fällan din dotter har gått i nu,
Hade det varit min dotter hade jag sagt - Ligg lågt, håll tyst. Men alla e vi ju olika..
Var det inte så att hon fälldes för det som var sagt om Virtanen och att det var hon själv som tog det till media .. Det var inte Virtanen.

Jocke har själv lagt ut allt som det pratas om .. Försök förstå skillnaden.
Citera
2026-09-07, 21:12
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Var det inte så att hon fälldes för det som var sagt om Virtanen och att det var hon själv som tog det till media .. Det var inte Virtanen.

Jocke har själv lagt ut allt som det pratas om .. Försök förstå skillnaden.
Det är fortfarande ingen skillnad juridiskt, för lagen bryr sig bara om ifall din/er spridning skadar hans rykte och inte vem som öppnade truten först.
Citera
2026-09-07, 21:18
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Bo Göran Bodin
Axel
Medviktarna
Brott och blandat
Cluee
Peppe
Micro
Bloggbevakning
Cissi Wallin
Caroline Engvall
Några meme konton
Flashback

Vilka har jag missat?
Jocke kan också baka in Aron Flam, Messiah Hallberg, Laila Bagge och många, många fler i Temu. Till slut blir det ett gigantiskt bakverk, redo att spricka och svämma över den lille lättkränkte stackarn.
Senast redigerad av lupac 2026-09-07 kl. 21:50. Anledning: Felformulering
Citera
2026-09-07, 21:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det är fortfarande ingen skillnad juridiskt, för lagen bryr sig bara om ifall din/er spridning skadar hans rykte och inte vem som öppnade truten först.
Den situation som du tar upp när Cissi W fälldes är inte likadan som denna situation.
När det gällde Virtanen så var det Cissi W som anklagade honom och därför tog media upp det.
I det här fallet har Jockiboi offentliggjort sina äckligheter alldeles själv och själv ställt upp i mediala sammanhang för att trumpeta ut det.

Du kan alltså inte luta dig mot Cissi W:s fällande och tycka att det på något sätt är vägledande för Snuskibois stämning av Anneli.
Citera
2026-09-07, 22:28
Medlem
Citat:
Ok fattade inte att du gått över till att prata om Anjo, Rask och Motvikt.
My bad. Sorry.

Ja dessa är inga genier direkt.
Citera
2026-09-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Det var inte rökrunkaren jag syftade på.
Fast RR är ju uppenbart svagbegåvad. Det finns liksom ingenting att argumentera om gällande det.

Det komiska i det hela är att han har fått för sig att han är smart. IQ 81 som högst!
Citera
2026-09-07, 22:44
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
I det här fallet har Jockiboi offentliggjort sina äckligheter alldeles själv och själv ställt upp i mediala sammanhang för att trumpeta ut det.

Du kan alltså inte luta dig mot Cissi W:s fällande och tycka att det på något sätt är vägledande för Snuskibois stämning av Anneli.
Du behöver inte svara på detta, men läs.

Om du hävdar att hon enbart reagerat på sånt han själv lagt ut så har jag ett par enkla frågor jag gärna vill få svar på, för jag försöker faktiskt förstå hur ni resonerar här:

- Var och när har Joakim själv lagt ut att han begått dataintrång i socialtjänstens system?
- Var har han lagt ut att han gjort sig skyldig till övergrepp i rättssak genom att hota brottsoffer till tystnad?
- Var har han lagt ut att han bjudit en 17-åring på alkohol?

Finns det några bevis på att han själv har publicerat detta? Och om inte – vad finns det för faktiska bevis och underlag för påståendena överhuvudtaget?

Det här handlar varken om Kungarna av tylösand eller om man tycker illa om honom för vad han gjort online. Det är konkreta och allvarliga anklagelser om rena brott, skrivna i konstaterande form under Annelis eget namn på öppna konton. Ska man anklaga någon för sånt krävs det betydligt tyngre underlag än lösa rykten och klippta ljudfiler om det ska hålla i en domstol, det fattar ni väl?

Att sitta och bygga interna arkiv och tro att man har något mandat att leka privatpolis på nätet är ett skolboksexempel på digital vigilantism (läs vad jag skrev tidigare i Cluees tråd). Man dras med i osunda, parasociala mönster och relationer där man intalar sig att man gör någon sorts samhällsinsats. För utomstående är det rent utav läskigt att bevittna.

Och varken Medvikt eller Axel är era vänner. De hetsar, släpper videos och mjölkar klick och intäkter på dramat. De inbillar sig att de slipper ta någon juridisk smäll, medan Anneli faktiskt riskerar en hel del.

Rent krasst fattar jag varför Jocke drar detta till rätten. När folk helt saknar spärrar på nätet är det tyvärr bara rättsliga åtgärder som sätter stopp.

Att intala sig att en stämning är ofarlig för att Anneli saknar tillgångar är dessutom en farlig feltänkning. Åker man på att betala skadestånd och motpartens advokater så försvinner inte den skulden hos Kronofogden bara för att kontot råkar vara tomt, den ligger kvar och tickar i ränta.

Jag fattar att du tillbringar mycket tid här och att Flashback säkert är en viktig gemenskap för dig. Du och jag håller inte med om särskilt mycket, men jag skriver faktiskt inte det här för att jävlas utan jag menar genuint väl. Jag vet att du är självständig och fullt kapabel att tänka själv, men du och Anneli har dragits in i en otroligt destruktiv nätmiljö där ni i praktiken utnyttjas.

Vill du hjälpa Anneli på riktigt är det sundaste rådet du kan ge henne att dra i handbromsen, plocka bort inläggen och försöka få till en förlikning.

Jag har egentligen dragit mig för att skriva det här, för jag har verkligen inte velat lägga mig i den här skiten... Men jag har tänkt på det här i flera dagar nu, ända sedan jag faktiskt gick in och såg en av livechattarna i realtid.Jag har redan skrivit vad jag tycker om Cluees beslut att kliva av, och han ska ha cred för att han drog i nödbromsen.
Det är dags att folk tittar sig i spegeln och inser vad fan det faktiskt är man håller på med, och det gäller alla inblandade.
Citera
2026-09-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Du behöver inte svara på detta, men läs.

Om du hävdar att hon enbart reagerat på sånt han själv lagt ut så har jag ett par enkla frågor jag gärna vill få svar på, för jag försöker faktiskt förstå hur ni resonerar här:

- Var och när har Joakim själv lagt ut att han begått dataintrång i socialtjänstens system?
- Var har han lagt ut att han gjort sig skyldig till övergrepp i rättssak genom att hota brottsoffer till tystnad?
- Var har han lagt ut att han bjudit en 17-åring på alkohol?

Finns det några bevis på att han själv har publicerat detta? Och om inte – vad finns det för faktiska bevis och underlag för påståendena överhuvudtaget?

Det här handlar varken om Kungarna av tylösand eller om man tycker illa om honom för vad han gjort online. Det är konkreta och allvarliga anklagelser om rena brott, skrivna i konstaterande form under Annelis eget namn på öppna konton. Ska man anklaga någon för sånt krävs det betydligt tyngre underlag än lösa rykten och klippta ljudfiler om det ska hålla i en domstol, det fattar ni väl?

Att sitta och bygga interna arkiv och tro att man har något mandat att leka privatpolis på nätet är ett skolboksexempel på digital vigilantism (läs vad jag skrev tidigare i Cluees tråd). Man dras med i osunda, parasociala mönster och relationer där man intalar sig att man gör någon sorts samhällsinsats. För utomstående är det rent utav läskigt att bevittna.

Och varken Medvikt eller Axel är era vänner. De hetsar, släpper videos och mjölkar klick och intäkter på dramat. De inbillar sig att de slipper ta någon juridisk smäll, medan Anneli faktiskt riskerar en hel del.

Rent krasst fattar jag varför Jocke drar detta till rätten. När folk helt saknar spärrar på nätet är det tyvärr bara rättsliga åtgärder som sätter stopp.

Att intala sig att en stämning är ofarlig för att Anneli saknar tillgångar är dessutom en farlig feltänkning. Åker man på att betala skadestånd och motpartens advokater så försvinner inte den skulden hos Kronofogden bara för att kontot råkar vara tomt, den ligger kvar och tickar i ränta.

Jag fattar att du tillbringar mycket tid här och att Flashback säkert är en viktig gemenskap för dig. Du och jag håller inte med om särskilt mycket, men jag skriver faktiskt inte det här för att jävlas utan jag menar genuint väl. Jag vet att du är självständig och fullt kapabel att tänka själv, men du och Anneli har dragits in i en otroligt destruktiv nätmiljö där ni i praktiken utnyttjas.

Vill du hjälpa Anneli på riktigt är det sundaste rådet du kan ge henne att dra i handbromsen, plocka bort inläggen och försöka få till en förlikning.

Jag har egentligen dragit mig för att skriva det här, för jag har verkligen inte velat lägga mig i den här skiten... Men jag har tänkt på det här i flera dagar nu, ända sedan jag faktiskt gick in och såg en av livechattarna i realtid.Jag har redan skrivit vad jag tycker om Cluees beslut att kliva av, och han ska ha cred för att han drog i nödbromsen.
Det är dags att folk tittar sig i spegeln och inser vad fan det faktiskt är man håller på med, och det gäller alla inblandade.

Fast nu har det där om dataintrånget upprepats så många gånger att folk snart kommer att börja tro på det. Sanningen är ju att hon inte ens skrivit det, det är Joakim som påstår att hon skrivit det. Hon har skrivit att han spridit information från ett dataintrång, vilket inte är samma sak.

Övergrepp i rättsak ägnade han sig åt när han skrev till As egen mamma, så det har de kallhamrade bevis på. Det är dessutom inte långsökt att tänka sig att det här är uppgifter som bör komma till allmänhetens kännedom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in