2026-09-07, 10:55
Medlem
När jag kopplade in min tv efter flytt hit så fick jag lokala nyheter från Stockholm. Det var väl ok även om jag inte bor i det området. Sen ändrade det sig och jag har nu lokala nyheter från ett annat område i närheten men fortfarande inte mitt område. Kan man byta så det blir rätt område? Bor inte ens vid gränsen utan många mil från den.
Citera
2026-09-07, 11:26
Medlem
BiskopBrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
När jag kopplade in min tv efter flytt hit så fick jag lokala nyheter från Stockholm. Det var väl ok även om jag inte bor i det området. Sen ändrade det sig och jag har nu lokala nyheter från ett annat område i närheten men fortfarande inte mitt område. Kan man byta så det blir rätt område? Bor inte ens vid gränsen utan många mil från den.

Hejsan Biloiblues,
Under inställningar i din TV väljer man vilken regional/lokalkanal man vill följa.
Citera
2026-09-07, 20:59
Medlem
Hur tar du emot signalen? Marksänt, kabel-tv, streamat via internet, satellit ...?
Citera
2026-09-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CandyForcester
Hur tar du emot signalen? Marksänt, kabel-tv, streamat via internet, satellit ...?
Streamar via internet.
Citera
2026-09-08, 20:36
Medlem
Hmmm. Och du har inte hittat någon inställning där man kan välja lokalkanal? Det är ju vanligt att en sån inställning står på Stockholm som default innan man har ändrat den, om inte tv:n eller streamingtjänsten kan räkna ut på annat sätt var tv:n befinner sig.

Ett sidospår: Kolla upp din externa (alltså utanför ev router) ip-adress via någon söktjänst, t ex whatismyipaddress.com . En del svenska internetoperatörer har sett till att platsen blir rätt registrerad för alla kunder, men andra (däribland den jag använder) anger Stockholm oavsett var i landet man sitter med sin uppkoppling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in