2026-09-07, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Lite off topic men ändå.
Johannesberg är inget slott, det är en herrgård.

Precis som länninge inte är någon herrgård utan bara en gård.

Det finns en ovana att snacka upp det man har ett pinnhål.

Angående olyckan så känns det som att det var en ren olyckshändelse och att det var alkohol inblandat.

-Men vad vet jag.
Lite off topic ja. Dessutom är det väl så att några exakta regler om vad som kan kallas slott eller ej, inte existerar. Så huruvida dödsolyckan (jag utgår från att det var en olycka) skedde på ett slott eller en herrgård, det kan nog diskuteras i all evighet utan att få ett korrekt svar.
Citera
2026-09-07, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Har ej länkat någon bild med respekt för den avlidne. Så sluta ljug.
Lär dig läsa. Ingen påstår att du länkat bild.
Citera
2026-09-07, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Självmord eller olycka på fyllan?
Tragiskt men 170 pers men ingen såg något? Märkligt..

Någon skrev ett namn på vem offret är mennpå facebook finns ingen med det namnet

Du kommer ju inte få jobb på SÄPO iaf.

https://www.facebook.com/m*lle.wed*n

*i

Vill tillägga att jag inte vet om detta är offret, utan baserar detta på det namn som droppats tidigare i tråden.
Citera
2026-09-07, 09:30
Medlem
Fyfan man lider ändå med han om det nu var en olyckshändelse. Det namnet som är nämnt i tråden är jag tveksam på om det stämmer? Något som har personal lista eller något liknande.
Citera
2026-09-07, 10:12
Medlem
Haramadans avatar
Man kan ju fråga sig om det verkligen är så lämpligt att de har öppet dagen efter, bara drygt 12 timmar efter händelsen... Där tror jag de tänkte lite fel, men de giriga Stockholmshandlarna vill naturligtvis mjölka ur varenda krona som är möjligt. Kanske rent av får förhöjda intäkter pga nyfikna kunder som dras dit likt flugor till en sockerbit. Den biträdande handlaren är med i en stor artikel där han ser ledsen ut på alla bilder och berättar hur sorgligt det är, vet inte men det känns lite krystat. Man behöver ju inte ställa upp på sånt, det hade nog varit mer hedersamt att inte söka publicitet på det viset.

Någon mer girig och själlös (gris) än CGS är nog svårfunnen, han skuttar över lik i sin iver att berika sig själv. Det kan nog alla som stött på honom i hans roller genom åren intyga. Försöker leka Norrtäljebo trots att han ser ner på orten och dess invånare, det är bara deras pengar han vill åt. Men hans sista kostym kommer inte heller ha några fickor.

Tragiskt oavsett, det 50-årsjubileumet blir ihågkommet av andra saker än glädje.
Citera
2026-09-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Man ser norra sidan och dess spiraltrappa här:
https://dynamic-media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-o/30/b6/d3/82/caption.jpg?w=2200&h=2200&s=1
Klicka på bild för full storlek.

Fullkomligt helgalet att få för sig och åka på det där räcket.
Ett pampigt och vackert slott, men finns massa ställen som folk kan flaxa ner ifrån.
Mycket borde vara avstängt från allmänhet för att förhindra fallolyckor.
Citera
2026-09-07, 10:59
Medlem
DennisOlofs avatar
@dunderhost det är nog stor sannolikhet att det är en olycka och säkerligen alkohol inblandat. Jag har själv gått flera gånger i dessa utrymningstrappor och det kan vara lite läskigt trots att det ofta inte är många våningar upp från marken.

Problemet med en spiraltrappa är att man gärna går längst ut vid räcket, en del trappor upplever jag som mer branta än andra men om det stämmer vet jag inte. Om man är lullig och inte har så bra balans kan det räcka med farten man har ner för trappan och del lilla centrifugalkraften som påverkar kroppen när man rör sig om man t.ex snubbla till och därefter faller över räcket. Nu heter det utrymningstrappa av en anledning, den ska inte användas i vanliga fall utan är just för utrymning. Nu vet jag inte hur vanligt det är med spiraltrappor inomhus men det var länge sedan jag såg en sådan.

Att ingen såg något kanske inte är så konstigt om den större delen av människor inte vistades i närheten av trappan, varför man valde att gå i trappan och inte gå in i fastigheten, ner och sedan ut den "vanliga" vägen där alla andra går får vi nog aldrig veta. Men som andra sagt i tråden, vi har alla gjort mer eller mindre dumma saker. En del gör alltid knasiga grejer på fyllan, inget man kan göra något åt. Tråkigt att det slutade så illa.
Citera
2026-09-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HELIKOPTERPILOTEN
Troligen samma person som är nämnd i tråden. Hans facebook är nu borttagen.
Nej den är inte borttagen.
Citera
2026-09-07, 11:43
Medlem
Vem lutar det åt? M*lle eller J*sef? 😟
Citera
2026-09-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japug
Vem lutar det åt? M*lle eller J*sef? 😟
Det är M”lle.
Citera
2026-09-07, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtackdeebra
Det är M”lle.
Okej, tack.
Citera
2026-09-07, 12:45
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
@dunderhost det är nog stor sannolikhet att det är en olycka och säkerligen alkohol inblandat. Jag har själv gått flera gånger i dessa utrymningstrappor och det kan vara lite läskigt trots att det ofta inte är många våningar upp från marken.

Problemet med en spiraltrappa är att man gärna går längst ut vid räcket, en del trappor upplever jag som mer branta än andra men om det stämmer vet jag inte. Om man är lullig och inte har så bra balans kan det räcka med farten man har ner för trappan och del lilla centrifugalkraften som påverkar kroppen när man rör sig om man t.ex snubbla till och därefter faller över räcket. Nu heter det utrymningstrappa av en anledning, den ska inte användas i vanliga fall utan är just för utrymning. Nu vet jag inte hur vanligt det är med spiraltrappor inomhus men det var länge sedan jag såg en sådan.

Att ingen såg något kanske inte är så konstigt om den större delen av människor inte vistades i närheten av trappan, varför man valde att gå i trappan och inte gå in i fastigheten, ner och sedan ut den "vanliga" vägen där alla andra går får vi nog aldrig veta. Men som andra sagt i tråden, vi har alla gjort mer eller mindre dumma saker. En del gör alltid knasiga grejer på fyllan, inget man kan göra något åt. Tråkigt att det slutade så illa.
Har sett såna där inburade spiraltrappor

Kanske som inbrottskydd men även det du beskriver
Senast redigerad av israelisinnocent 2026-09-07 kl. 12:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in