2026-09-07, 01:48
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Må så vara, men partiledaren Gustav Kasselstrand hade nog inte tackat nej till väljarsiffrorna. Den största skillnaden ligger hos den karismatiska retorikbegåvningen Alice Weidel --> Talarkonst och ledarskap ger resultat!

Dom politiska tendenserna finns redan i hela Sydsverige. Hitta rätt ledarskap så är halva segern vunnen.
Nja kolla på ledaren i Saxen-Anhalt, karismatisk, 35 år gammal. Gick och tog i hand med motdemonstranterna efter deras demonstration och bjöd dem på korv hahaha. Har aldrig sett vänstern så ägda men ändå kul att de. Han försöker bygga broar med alla. Ni kan googla för jag har glömt namnet men han är en ENORM anledning till att de vann. Han har varit ute i två år och kampanjat i delstaten men allehanda event. Vilka andra partier gör det?
Citera
2026-09-07, 01:49
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Mina tankar är att de etablerade partierna har fjärmat sig så mycket från väljarnas vardag att det berett vägen för nya partier som kunnat fånga upp det missnöje som legat och grott.
NO SHIT! Nej men absolut, givetvis är det så, det är så alla nya partier alltid kommer fram. Men i just Tyskland har det länge hållts undan men nu släpper topplocken äntligen.
Citera
2026-09-07, 01:52
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Nja kolla på ledaren i Saxen-Anhalt, karismatisk, 35 år gammal. Gick och tog i hand med motdemonstranterna efter deras demonstration och bjöd dem på korv hahaha. Har aldrig sett vänstern så ägda men ändå kul att de. Han försöker bygga broar med alla. Ni kan googla för jag har glömt namnet men han är en ENORM anledning till att de vann. Han har varit ute i två år och kampanjat i delstaten men allehanda event. Vilka andra partier gör det?
Jo, men du får ju hålla med om att dom Tyska ledargestalterna är mycket mer slipade och kompetenta än dom Svenska? --> Ledarskapet har ENORM betydelse.
Citera
2026-09-07, 01:57
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Tror inte du fattar vad det handlar om. De skiter i om ryssarna bajsar på dass. De vill ha billig gas. Sen vilka ryssarna väljer som sin ledare (eller inte väljer då det e ganska svårt) skiter de i så länge de får gasen. Tyskland är långt från Ryssland och de har båda haft goda relationer innan så jag tror knappast att AfD ser att Ryssland ska invadera dem. Varför skulle de?

Att vi I Sverige, Finland, Polen och Baltikum ser Ryssland som den lede fi är en sak men opinionen i resten av Europa ser helt annorlunda ut. Det får man acceptera då de inte är drabbade på samma sätt. Man kan inte avvända ett svenskt synsätt och anklaga en tysk eller italienare för att inte vara lika starkt mot Ryssland. De ser det mer som nåt som inte berör dem och om jag vill ha gas kan vi fixa gas.

Tror du missuppfattar AFD och de som röstar på dem om du tror att ryskundervisning i skolan skulle ha något att göra med billig gas. Väldigt konstigt att tro att allting skulle handla om billig gas. De gillar Rysk mentalitet helt enkelt. Kanske och troligtvis pga de är outbildade och arbetslösa. Men också fpmör att de är väldigt mottagliga för rysk propaganda. Och nej, det är inget vi i övriga Europa ska acceptera. Om du gör det får det stå för dig, men kom inte med skit om att det handlar om billig gas när man vill ha ryskundervisning i skolan. Ingen trodde det kunde hända på 60-talet, och antagligen ingen nu heller. Men en mur är inte långt borta faktiskt.
Citera
2026-09-07, 02:06
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Jo, men du får ju hålla med om att dom Tyska ledargestalterna är mycket mer slipade och kompetenta än dom Svenska? --> Ledarskapet har ENORM betydelse.
Absolut, helt enig. Han är bara ledare på delstatsnivå men kampanjar konstant och har varit med på motorcykelträffar och allt mellan himmel och jord. Visst. Moderaterna knackade på min dörr igår men det är inte samma sak... Det har ett DRIV. Det är sånt man älskar att se.
Senast redigerad av needAlife 2026-09-07 kl. 02:13.
Citera
2026-09-07, 02:09
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tror du missuppfattar AFD och de som röstar på dem om du tror att ryskundervisning i skolan skulle ha något att göra med billig gas. Väldigt konstigt att tro att allting skulle handla om billig gas. De gillar Rysk mentalitet helt enkelt. Kanske och troligtvis pga de är outbildade och arbetslösa. Men också fpmör att de är väldigt mottagliga för rysk propaganda. Och nej, det är inget vi i övriga Europa ska acceptera. Om du gör det får det stå för dig, men kom inte med skit om att det handlar om billig gas när man vill ha ryskundervisning i skolan. Ingen trodde det kunde hända på 60-talet, och antagligen ingen nu heller. Men en mur är inte långt borta faktiskt.
Kan vara det absolut mest korkade jag läst på flashback under alla mina 20 år här men hey, det får stå för dig. Snacka om att inte kunna se saker ur andra personers synvinklar. Men sure, bred ut dina kunskaper och åk gärna ner till Östtyskland och lär dem hur saker och ting står till egentligen. Herregud vilken smörja.

Det de säger är att de gör det som är bra för Tyskland. Eftersom alla andra partier lagt ner kärnkraften behöver de energi. Vart hittar man billig energi? JO I RYSSLAND. Det är inget ideologiskt, de ser det helt rationellt. Vi Behöver gas-De har gas- Let's deal.

Att du sen tycker att man inte ska få göra det skiter de i för de tänker på tyskarna, inte random svensk som rantar på flashback.
Senast redigerad av needAlife 2026-09-07 kl. 02:14.
Citera
2026-09-07, 02:15
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Kan vara det absolut mest korkade jag läst på flashback under alla mina 20 år här men hey, det får stå för dig. Snacka om att inte kunna se saker ur andra personers synvinklar. Men sure, bred ut dina kunskaper och åk gärna ner till Östtyskland och lär dem hur saker och ting står till egentligen. Herregud vilken smörja.

Tack för att du just bevisade att du inte har några motargument till det jag skrev. Du kanske borde följa din idol, ledare i sachsen-anhalt, och inte använda invektiv mot dina motståndare. Det är inte så effektivt. Puss.
Citera
2026-09-07, 02:29
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tack för att du just bevisade att du inte har några motargument till det jag skrev. Du kanske borde följa din idol, ledare i sachsen-anhalt, och inte använda invektiv mot dina motståndare. Det är inte så effektivt. Puss.
Ahh skönt att u inte akan se hur folk i andra länder kanske ser annorlunda på saker än du. Tror du att Papua Nya Gunieas, Kuwaits eller Uzbekistans människor ser på det som du?

Som jag sade ser de på det Rationellt. DE SKITER I kriget, de vill ha billig gas, lyssna på intervjuer. Vad du sen lägger in i det får stå för dig men de är knappast några vänner av Ryssland mer än att de får billig energi. Fattar inte ens vad det är som är som är så svårt att förstå. Och var har JAG med detta att göra? Jag förklarar bara hur de ställer sig, jag har aldrig varit i Tyskland i hela mitt liv.
Citera
2026-09-07, 02:45
Medlem
AfD har nästan 50% alltså. Fördubblar sitt resultat.

Kommer detta få det vänsterliberala klägget att äntligen fatta något? Nej.
Citera
2026-09-07, 03:39
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Ser ganska kul grejer faktisk. AFD dubblar i princip till runt 46% men det som är kul är att se vart väljarna kommer ifrån:

170 000 från tidigare icke röstande alls
82 000 från CDU
19 000 Från FPD (Liberalerna)
11 000 från Die Linke( Vänsterpatriet)
7 000 från SPD
2 000 från die Grüne(!)

Hur man lyckats få 2000 från miljöpartiet fattar jag inte men ok. Det man dock i sin tur har tappat är 2000 till BSW.

Men Valdeltagandet steg från runt 60% senast till över 80% no och det är solklart att det är det som avgjort det. AfD fick upp de trötta asen ur sofforna en söndag. Då blir det såhär.
Citera
2026-09-07, 04:33
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Det enda man bör fatta av detta är att fascismen är på frammarsch och ett allvarligt hot. Dom som inte lärt sig av förintelsens misstag kommer begå det igen.

Hade högern fattat något överhuvudtaget så hade dom inte varit höger.

Hitler var också populär en gång i tiden. Men degenerater som dig tycker att "folket som inte gillar Hitler bör fatta att Hitler är bra!!1!1" antar jag.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-09-07 kl. 04:41.
Citera
2026-09-07, 04:42
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Det enda man bör fatta av detta är att fascismen är på frammarsch och ett allvarligt hot. Dom som inte lärt sig av förintelsens misstag kommer begå det igen.

Hade högern fattat något överhuvudtaget så hade dom inte varit höger.
Den är redan här, springer folk överallt med palestinaflaggor och vill utrota judarna, vad är du inte sett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in