2026-09-06, 21:35
Medlem
needAlifes avatar
Någon som har en livestream? Både AfD:s egna och DW:s verkar ha gått ner?
Citera
2026-09-06, 21:35
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hur hade du tänkt göra det i praktiken?
Hur hade du tänkt sortera?
Eller hade du helt strypt invandringen?
Om du tänkt strypa invandringen hur hade du då löst de andra problem som invandringen löser?
Som kompetensförsörning, åldrande befolkning, ökad skattebas.

Någon gång måste stålbadet tas - kosta vad det kosta vill. Detta borde gjorts redan på 80-talet, men icke! Nu får vi och framtida generationer ta smällen, men detta må till för att lösa den demografiska katastrofen historiska regeringar försatt oss i... Det som inte ALLA som röstat på partier som är för massinvandring är att ALL invandring gör att denna må fortsätta i all evighet - detta då även blattarna och negrerna blir gamla och sjuka. Är detta så svårt att förstå? Verkligen? Ta stålbadet nu!!! Egentligen redan för sent, men kanske, kanske går det att vända på skutan...
Citera
2026-09-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag vet inte hur BSW ser på frågan, de kanske allierar sig med Linke, som de har vissa åsikter gemensamt med och andra har de med AFD. Så jag vet inte. Men det är möjligt om de kan komma överens.

Edit: Men de har mest gemensamt med AFD.

Claudia Wittig(BSW)sa iaf nyss i en intervju att man ser flera områden där man kan samarbeta med Afd. Det verkar utåt vara god stämning mellan partierna.
Citera
2026-09-06, 21:37
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Dålig koll på tysk politik. Googlade nyss på det där BSW-partiet. Galet spretig i sin ideologi?
Nja inte egentligen. Klassisk vänster som hatar globalism, EU och sånt som vänstern alltid gjort men som också är väldigt anti invandring. Ett sånt parti saknar vi förutom Allards Örebropartiet kanske. De är dock enormt ryssvänliga ska man ha med sig med det är AfD också. Båda vill öppna på gasen och skiter i kriget ungefär. De ser till tyskarnas bästa nu och inte vad som sen kan hända kan man säga.

AfD är ju inte uttalat höger egentligen ekonomiskt vad jag vet så jag tror absolut de kan samarbeta med BSW även om de helst inte vill.
Citera
2026-09-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ju alltid så under tiden som röster räknas. Sifforna ändras, just nu kryper AfD nedåt och ligger på 44.0%

Eh ja?

Varför påstår du då att siffran var fel?
Citera
2026-09-06, 21:39
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Så mord och våldtäkter har aldrig varit en del av det tyska samhället?

Det är ju komiskt att tyskarna hellre röstar för ett parti som fått pengar av en viss stat
där samma stat samtidigt flyger runt med bombdrönare över tyska flygplatser

Ryssarna är ju som bekant experter på både mord och våldtäkter, i stor skala.
Hyckleri på hög nivå.

Tyskland har inte problem med rysk invandring har jag för mig.
Citera
2026-09-06, 21:40
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det är svårt att säga när, men det är antagligen oundvikligt.

Britterna ligger tämligen långt fram i samma process, med partier som Restore och Reform.

Det kommer att bli en tung högerframfart i hela Europa under de kommande decennierna.

Valen i Sachsen och Brandenburg är inte förrän 2029. Jag räknar med att AfD böir styrande efter det

Mecklenburg-Vorpommern är dock redan den 20 september. Blir otroligt spännande att se om detta håller i sig.
Citera
2026-09-06, 21:41
Medlem
Så vad händer nu ??

Kommer dom skicka ut bönrullre ifrån Tyskland på löpande band?😁✌🏼
Citera
2026-09-06, 21:41
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Herregud! Kunde du inte komma på bättre halmgubbar än detta?!
Ja det är löjeväckande. Hmmm ska jag rädda mitt land eller ska jag hålla på och förhålla mig till diverse åsnor som bara sitter och irriterar folk över nonsens. Vem fan bryr sig om att tyskar också mördar? Vad för argument är det? Svenskar mördar också, mer än de borde. Ska vi då ta in FLER mördare? Jag kan inte fatta hur man kan göra den liknelsen.
Citera
2026-09-06, 21:43
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Så vad händer nu ??

Kommer dom skicka ut bönrullre ifrån Tyskland på löpande band?😁✌🏼
Det de har sagt är att de vill stänga gränsen till delstaten, hur det ska gå till vet vi inte. Men de ska påbörja depotering av alla som inte ska vara där. De ska dessutom kul nog återinföra ryska som ämne i skolan så att gamla tyskar som pluggade under DDR kan få tillbaka sitt jobb hahaha. Sen vill de släppa på gasen från ryssland igen, det är nog prio ett.
Citera
2026-09-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Det de har sagt är att de vill stänga gränsen till delstaten, hur det ska gå till vet vi inte. Men de ska påbörja depotering av alla som inte ska vara där. De ska dessutom kul nog återinföra ryska som ämne i skolan så att gamla tyskar som pluggade under DDR kan få tillbaka sitt jobb hahaha. Sen vill de släppa på gasen från ryssland igen, det är nog prio ett.

Görgött!
Citera
2026-09-06, 21:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Dålig koll på tysk politik. Googlade nyss på det där BSW-partiet. Galet spretig i sin ideologi?

Ja, lite som ÖP, BSW;s partiledare partiledare tillhörde die Linke, "Vänsterpartiet", men bytte parti och startade ett eget. (Som Allard, han är ju också en gammal kommunist)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in