2026-09-06, 20:45
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
SVT och andra förfasar sig över resultatet. Snabbt har man beslutat att det är högernationalister. Så fort ingen håller med riksmedia så är de högerorinterade. Varför det? Så fort halva Storbrittanien marscherar mot den märkliga illegala invandringen så anses de vara nationalisthögern. Varför det? Kan inte folk bara få ha en åsikt utan att de omedelbart inflikas i någon politisk riktning bara för att de är jävligt trötta på att bli attackerade av illegala immigranter?

Vad gäller Tyskland och AfD. Är det ingen som kommer ihåg ”Jeppe på berget?” Jeppe super men ingen frågar varför. Samma här, varför röstar folk på AfD? Ingen tycks fråga varför och ingen tycks udnra vad som gått snett i Tyskland.
Faktiskt intressant. För tex BSW som är utbrutna ur Die Linke är ju nästan lika invandringskritiska. Vad är mer "Höger" med AfD än BSW?

Samma parallel kan tas i Sverige, SD ska vara (eller sades vara) högerextremt men Allard med sitt Örebroparti vill ju gå LÄNGRE än SD i migrationsfrågan men han kommer från vänstern så då är han inte höger. Oklart.
Citera
2026-09-06, 20:46
Medlem
Från kl 20.29, fler än hälften av distrikten räknade.

Citat:
After counting the votes in more than half (1458 out of 2660) of the electoral districts, the "Alternative for Germany" party is leading with 48% of the votes, which would allow this party to form a government in the state of Saxony-Anhalt on its own.
https://t.me/eurointel/34485
Citera
Medlem
Det här kommer nästan säkert att ge SD en knuff framåt i det svenska valet om en vecka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Era tankar om detta?
Kan fler tyska delstater tas över av AfD?
När får vi se samma politiska tendenser i Sverige?

Tio minuter långt reportage i första länken:

https://www.sverigesradio.se/artikel/darfor-skakar-delstatsvalet-hela-tyskland

https://www.sverigesradio.se/artikel/hogerextrema-afd-kan-ta-makten-i-sachsen-anhalt

AfD har den bästa politiken. Om jag var tysk skulle jag absolut rösta på AfD. Här är deras politik som jag gillar.

Citat:
The AfD's key campaign promises include a 'remigration and deportation offensive', a ban on LGBTQ pride rainbow flags at public schools, and an end to new wind farms.

Klockrent!
Citera
2026-09-06, 20:47
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Från kl 20.29, fler än hälften av distrikten räknade.

https://t.me/eurointel/34485
OJJJJ!!! Nu jävlar

BSW samtidigt på 5,1%. Står det sig så öppnar jag fan champagnen.
Citera
2026-09-06, 20:48
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du väl om att AfD hade det i sitt partiprogram för en del år sedan att Ostpreussen skulle återgå till Tyskland? -Absolut den delen, Königsberg, "Kaliningrad", som ryssen tog.
https://www.youtube.com/watch?v=B1z6djzy0Tc
De där bilderna visar inte AfD och nämner inga sådana krav vad jag med min bristande förståelse av tyska kan se. Min AI säger att det inte är en officiell hållning i partiet men en åsikt som vissa "fringe" element i partiet har. Deras fokus gällande Ryssland ligger nu på att upprätthålla goda relationer.
Senast redigerad av PK-befriad 2026-09-06 kl. 20:56.
Citera
2026-09-06, 20:48
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Så om jag tolkar dig rätt så vill du alltså inte ha invandrare till Sverige eftersom du anser att det "inte fungerar"?
Sverige har haft invandring sedan 1970-talet, måhända att det de senaste åren blivit mer kriminalitet bland invandrargrupperna, men detta är ju primärt den senaste kullen invandrare från specifika delar av världen.
Tyskar, jugoslaver, chilenare har ju bott här i 50 år men de flesta verkar ju sköta sig.
Men enligt dig så fungerar det alltså inte att blanda några invandrare oavsett var de kommer ifrån?

Det funkar aldrig att blanda olika raser i större mängder.

Invandrare från de flesta europeiska länder tillhör i stort sett samma ras som oss svenskar.
Citera
2026-09-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
SVT och andra förfasar sig över resultatet. Snabbt har man beslutat att det är högernationalister. Så fort ingen håller med riksmedia så är de högerorinterade. Varför det? Så fort halva Storbrittanien marscherar mot den märkliga illegala invandringen så anses de vara nationalisthögern. Varför det? Kan inte folk bara få ha en åsikt utan att de omedelbart inflikas i någon politisk riktning bara för att de är jävligt trötta på att bli attackerade av illegala immigranter?

Vad gäller Tyskland och AfD. Är det ingen som kommer ihåg ”Jeppe på berget?” Jeppe super men ingen frågar varför. Samma här, varför röstar folk på AfD? Ingen tycks fråga varför och ingen tycks udnra vad som gått snett i Tyskland.

Halva Storbrittanien marscherade inte. De flög in en massa folk och lyckades ändå inte fylla staden. Eller som den polska politikern hade mage att säga "Vi är tre miljoner". Patetiskt.
Citera
2026-09-06, 20:50
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Dags att korka upp skumpan grabbar!

Solen går upp i öst men kommer skina över hela Europa
Citera
2026-09-06, 20:51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De där bilderna visar inte AfD och nämner inga sådan krav vad jag med min bristande förståelse av tyska kan se. Min AI säger att det inte är en officiell hållning i partiet men en åsikt som vissa "fringe" element i partiet har.

AfD fanns inte då 2011.
Citera
2026-09-06, 20:58
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det här kommer nästan säkert att ge SD en knuff framåt i det svenska valet om en vecka.

SD har ju tagit avstånd ifrån AFD. Tycker dom är för radikala, så tveksam på den.
Citera
2026-09-06, 21:01
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja det är ungefär samma sjuka tanke som att alla råttor kommer inte ge mig pesten så jag väntar tills jag får pesten innan jag sätter ut råttfällor. Otroligt naivt.

Hehe, ja precis - kunde inte uttryckt detta bättre själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in